כן פייט ביופרמה מתקדמת עם התרופה לסרטן הכבד: המניה עולה 4%
חברת כן פייט ביופרמה מתקדמת צעד נוסף עם תרופת ה-CF102 שהיא מפתחת לטיפול בסרטן הכבד. כן פייט מדווחת היום (ב) כי היא קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקנית (ה-FDA) לביצוע ניסוי שלב I בתרופה השנייה בצנרת הפיתוח שלה, ה-CF102. המנייה נסחרת בעליה של 4% עם מחזור סביר.
תרופת ה- CF102 פותחה על בסיס הפלטפורמה הטכנולוגית של כן פייט והינה תרופה מונחית מטרה הנקשרת בזיקה גבוהה לקולטן לאדנוזין מסוג A3. קולטן זה מבוטא בכמות גבוהה בתאים סרטניים בלבד, ולא בתאי הגוף הבריאים. תרופת ה-CF102 נקשרת למטרה על פני התאים הסרטניים ומובילה לאפופטוזיס - מוות תאי מתוכנן של תאים אלו.
החברה מתכננת בשלב זה לפתח את תרופת ה- CF102 לטיפול בסרטן הכבד ובמחלות כבד נוספות. גודל השוק של התרופות לטיפול בסרטן הכבד מוערך בכ-500 מיליון דולר. סרטן זה מופיע בשכיחות גבוהה בקרב נשאים של וירוס ההפטיטיס (צהבת) וכן בקרב אלכוהוליסטים. שכיחותו של הנגיף גבוהה מאוד באזור מזרח אסיה, שם מהווה מחלת סרטן הכבד את הגורם מספר אחד לתמותה מסרטן. יצויין עוד, כי על פי המידע שברשות החברה, מאובחנים מדי שנה כ-630,000 מקרים חדשים של סרטן הכבד בעולם.
תרופת ה- CF102 הראתה יעילות כנגד סרטן הכבד בניסויי מעבדה וניסויים פרה-קליניים. במהלך הפיתוח הפרה-קליני התרופה נמצאה כבעלת פרופיל בטיחותי מירבי, תוצאות שמאפשרות את קידומה לניסויים בבני אדם. ניסוי שלב I יתבצע במתנדבים בריאים ויבוצע בארה"ב באמצעות חברה המתמחה בביצוע מחקרים אלו. תוצאות הניסוי ילמדו האם התרופה בטיחותית בבני אדם, ויאפשרו לכן-פייט להתקדם לשלב II ולטפל בחולי סרטן הכבד. הניסוי יחל, להערכת החברה, בתחילת הרבעון הראשון של 2008 ותוצאותיו יפורסמו לקראת סוף רבעון זה.
פרופ' פנינה פישמן, מנכ"לית כן-פייט, אמרה היום: "התחלת ניסוי זה מהווה התקדמות משמעותית לחברה, שכן הוא מבטא את הרחבת צנרת הפיתוח בתרופה המיועדת לתחום נוסף של מחלות סרטניות. זהו תחום בו כמעט ואין תרופות מתחרות, וכן קיים צורך משמעותי למחלה זו מאחר ואחוז החולים שמגיבים לטיפול כימותרפי שנועד להבראתה הינו נמוך מאוד. התרופה פועלת במנגנון ייחודי המאפשר את תקיפת התאים הסרטניים בכבד באופן ספציפי וממוקד."
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

