ענף המוסכים צומח: הכנסות של 11 מיליארד שקל ב-2007
ממחקר מיוחד שמפרסמת היום (ג') חברת BdiCoface עולה כי ב-2007 צפוי היקף ההכנסות בענף המוסכים להסתכם בכ-11 מיליארד שקל, עליה של כ- 6% בהשוואה לשנת 2006. מהמחקר עולה כי בשנת 2007 נפתחו בארץ כ -50 מוסכים חדשים, וסה"כ פעלו בישראל כ- 5,080 מוסכים, מתוכם כ- 24% התרכזו בערים תל אביב, חיפה וירושלים.
כלכלני BdiCoface מעריכים כי הסיבות העיקריות לגידול בהיקף פעילות הענף הן העלייה במספר כלי הרכב בישראל וכן העלייה בגילם הממוצע של כלי הרכב בארץ.
מבדיקת קבוצת BDI מסתבר שהעלייה במספר הרכבים בישראל לא משפיעה רק על הפקקים. בנוסף לצמיחה המדווחת של 6%, עולה כי, ערך הייבוא של חלפים עלה ב-2007 בכ- 15%.
עוד עולה מן המחקר, כי מספר המועסקים בענף המוסכים, בתחומי אחזקה ותיקון כלי רכב, עמד בשנת 2007 על כ- 26,700 וכי שכר המועסקים בתחומים אלו עמד על כ- 6,800 שקלים בחודש, שכר הנמוך בכ- 13% מהשכר הממוצע במשק.
עולה עוד כי ערך היבוא של חלפים לרכב עמד בשנת 2007 על כ- 343 מיליוני דולרים והציג גידול של כ- 15% ביחס לשנת 2006 אז עמד על כ- 297 מיליוני דולרים.
על פי כלכלני BdiCoface, אחת הסיבות המרכזיות לגידול היא יישום הגבלת השימוש בחלפים משומשים ברכבים שגילם עד שנתיים, הגבלה שנכנסה לתוקף ביוני 2007.
יצוין כי בענף המוסכים, נעשה שימוש בשלושה סוגי חלפים עיקריים: חלפים חדשים ומקוריים אשר יוצרו על ידי יצרן הרכב, חלפים חדשים ותואמים למקוריים אשר יוצרו אצל יצרנים שאינם יצרני הרכב (חלפים תחליפיים) וחלפים משומשים.
רמת סיכון גבוהה בענף מנתוני מחקר BdiCoface עולה עוד כי רמת הסיכון של ענף המוסכים בחודש נובמבר הייתה גבוהה ב- 8% מרמת הסיכון הממוצעת של כלל המשק ועמדה על 6.35. על פי הנתונים כ- 21% מהמוסכים בארץ מדורגים ברמת סיכון "מעל לממוצע" לעומת כ- 15.1% בלבד מכלל החברות במשק, וכי בענף לא קיימים כלל מוסכים אשר נמצאים ברמת סיכון ממוצע "נמוכה", בעוד שהממוצע לקטגוריה זו עבור כלל החברות במשק עומד על כ- 7.2%.
המוסכים משלמים בזמן
כלכלני BdiCoface מציינים כי מוסר התשלומים בענף (תשלומים של המוסכים לספקים שלהם) גבוה ביחס לממוצע בכלל המשק, ועומד על כ- 5 ימי פיגור בממוצע בלבד, מול כ- 7 ימי פיגור בממוצע בכלל המשק.