עולם של יציבות יחסית
ירידה קלה נרשמה בתשואת האג"ח הממשלתית של ממשלת ארה"ב כשברקע עלו מחירי הנפט לרמה של כ-65 $ לחבית.
מחירה של חבית נפט שייט בגובה של 67$ לחבית לאחר שהמשקיפים מטעם האיחוד האירופאי קבעו כי הבחירות בניגריה (יצואנית נפט מובילה) אינן מתנהלות כשורה. במקביל התפרסמו הערכות כי מחירי הדלק בתחנות בארה"ב עשויים להגיע לרמה של 4$ לגלון ולפגוע בהוצאות הצרכנים שם. בהמשך השבוע נרשמה ירידה במחיר חבית נפט אם כי הוא נמצא קרוב מאוד לרמה הגבוהה שלו בראשית ספטמבר אשתקד.
בארה"ב ירדו המכירות של בתים קיימים באופן מפתיע והצביעו על המשך החולשה בשוק הנדל"ן. המכירות צנחו בחודש מרץ ב-8.4% כמעט כפול מהצפי בשוק. הירידה במכירות משמרת את הלחץ לירידת מחירי הבתים ותורמת לעליה במלאי הדירות. החולשה בשוק הנדל"ן (שנדמה כי אינה מתמתנת), חשש להרעה בסביבה הגיאו-פולטית ועליה במחירי הנפט הביאו יחד לירידה במדד אמון הצרכנים באותו החודש. מנגד, נרשמה עליה מעודדת, מעל לצפי, בהזמנות של מוצרי בני קיימא לחודש מרץ והן אף עודכנו כלפי מעלה בחודש קודם. העליה בהזמנות מוצרי בני קיימא עשויה לבשר על שיפור עתידי בהשקעות העסקים ובמגזר היצרני בחודשים הבאים.
באירופה העפיל מדד אמון העסקים הגרמני (IFO) קרוב לשיא של 15 שנה ובצרפת הציגו הוצאות הצרכנים סיום חזק לרבעון הראשון כשעלו במרץ מעל לצפי והביאו לעליה של 2.1% בהשוואה לרבעון קודם. שני המדדים תומכים בהמשך העלייה בפעילות הכלכלית באירופה גם בחודשים הבאים.
דירוג האשראי של המשק היפני עלה לרמה של AA מרמה של AA- בה היה קודם על פי טבלת הדירוג של חברת S&P. לראשונה מאז שנת 1975 נרשם שיפור בדירוג החוב של המדינה והדבר נעשה על רקע השיפור שחל בכלכלה, במערכת הבנקאות וברווחי החברות ביפן. בנוסף חלה ירידה בהיקף ההלוואות במשק שתמכה אף היא בהעלאת הדירוג. יש להניח שהשיפור המתמשך בסביבה המקרו-כלכלית במשק היפני יחלחל בעתיד הקרוב אל שוק המניות היפני.
בשבוע הקרוב יתפרסמו בארה"ב אומדן ראשוני לצמיחה ברבעון הראשון של השנה, מדד מנהלי הרכש (ISM) לחודש אפריל ונתונים נוספים על ענף הנדל"ן. באירופה אומדן ראשוני לאינפלציה לחודש אפריל. ביפן צפויים להתפרסם מדד המחירים לצרכן, מדדי פעילות מענף הנדל"ן ונתונים על הוצאות הצרכנים.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מסמך הפיתיון שבו השתמשה קבוצת התקיפה, קרדיט: פאלו אלטומסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
חוקרים ישראלים בפאלו אלטו, חושפים את קבוצת Ashen Lepus המזוהה עם חמאס שמפעילה קמפיין ריגול מתמשך לכריית מידע ממדינות ערב; בין היעדים שהותקפו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית
משם הכול קורה בלי שהקורבן מרגיש. הקובץ שמתחזה למסמך מדיני מפעיל שרשרת של רכיבים שמורידים ומפעילים את ערכת התקיפה החדשה של קבוצת Ashen Lepus, קבוצת APT המזוהה עם חמאס ושפועלת כבר שנים נגד גופים ממשלתיים במזרח התיכון. רק שהפעם, כך חושפים החוקרים
הישראלים של פאלו אלטו נטוורקס, הקבוצה מגיעה עם מערך מתקדם בהרבה מבעבר.
מסמך פיתיון כפי שנחשף על ידי צוות החוקרים של פאלו אלטו
חוקרים ישראלים של פאלו אלטו חושפים: קמפיין ריגול חדש, מתמשך ומתוחכם של חמאס נגד ממשלות ערביות
צוותי UNIT 42 של פאלו אלטו נטוורקס ישראל מפרסמים דוח מקיף על קמפיין ריגול שנמשך חודשים ארוכים, ומטרתו חדירה ואיסוף מידע מגופים ממשלתיים ודיפלומטיים ברחבי המזרח התיכון. הקבוצה שעומדת
מאחורי הקמפיין היא Ashen Lepus, המכונה גם WIRTE, ואם בעבר היא נחשבה לשחקן בינוני בזירה, בזמן האחרון היא שדרגה משמעותית את היכולות שלה הן מבחינת תשתיות והן מבחינת כלים וטכניקות תקיפה.
הקמפיין היה פעיל לא רק בתקופות שקטות יחסית, אלא וביתר שאת בזמן
המערכה בין ישראל לחמאס, והקמפיין הזה נמשך גם אחרי הסכם הפסקת האש בעזה באוקטובר האחרון. כאן גם אפשר למצוא הבדל בין Ashen Lepus לבין קבוצות אחרות המזוהות עם חמאס: בעוד אחרות הורידו פעילות, הקבוצה המשיכה לפעול בעקביות, הוסיפה כלים חדשים, והרחיבה את תחומי הפעולה
והיעדים. בין המדינות שנפגעו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית.
החוקרים מסבירים כי הפתיונות - כמו המסמך מהליגה הערבית - מותאמים בדיוק לעולמות התוכן של הקורבנות. רובם עוסקים בענייני פלסטין, החלטות מדיניות או יחסי מדינות, אך בקמפיין
הנוכחי נוספו גם מסמכים הקשורים ליחסי טורקיה–פלסטין, מה שמרמז על כיוון מודיעיני חדש של הקבוצה.
