לאומי מכר ליורק את פסגות תמורת 1.35 מיליארד שקל
בנק לאומי הודיע היום (ב') כי חתמה על הסכם עקרונות לפיו למכירת בית ההשקעות פסגות אופק ליורק קפיטל מנג'מנט
(York Capital Management) בתמורה ל-1.350 מיליארד שקל.
פסגות אופק אשר נוסד בשנת 1963, מנהל נכסים בהיקף של כ-28 מיליארד שקל. פסגות אופק עוסקת במגוון תחומים ופעילויות בשוק ההון, דוגמת ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול תיקים וברוקראז', ומוצרים פיננסיים מתקדמים.
מהבנק נמסר כי הרכישה בוצעה במסגרת הליך מכירה מתוכנן, הוגן ושקוף, שארך כשבוע ימים, במסגרתו נמכרו קופות הגמל של לאומי ובית ההשקעות פסגות אופק, כאמור. בהליך מכירת הנכסים של קבוצת לאומי, כמתחייב מ'חוק בכר', לוותה קבוצת לאומי על ידי בנק ההשקעות 'גולדמן זאקס, ועורכת הדין דליה טל.
'פסגות מנהלי קרנות נאמנות', נוסדה בשנת 1990, ונחשבת לחברת קרנות הנאמנות המובילה בישראל. פסגות מנהלת כ-19.5 מיליארד שקל ב-58 קרנות נאמנות שונות. בלאומי מסרו כי יורק קפיטל מנג'מנט (יורק), היא קרן השקעות בינלאומית, שבסיסה בניו-יורק, ומנהלת נכסים בהיקף של כשבעה מיליארד דולר. יורק מתמחה בהשקעה בחברות איכותיות, ציבוריות ופרטיות כאחד, ובאגרות חוב.
מנכ"ל לאומי, גב' גליה מאור, ציינה כי, ההסכם שהושג משקף את ההערכה הרבה לה זוכה חברת 'פסגות-אופק' בשוק ההון. עוד אמרה כי "אנו בלאומי משוכנעים, כי הלקוחות ימשיכו להנות מניהול מקצועי ברמה גבוהה." אנו גאים בצוות העובדים והמנהלים של פסגות אופק אשר השכיל להפוך את החברה למובילה בתחומה".
יורק נוסדה בשנת 1991, על ידי ג'יימס ג. דיינן ולה משרדים בניו-יורק ובלונדון. מאז הוקמה, קרנות ההשקעה של יורק השיגו תשואה שנתית ממוצעת העולה על 17% בקרן המובילה, ותשואה שנתית העולה על 21% בשאר הקרנות.
דן שוורץ, מנהל ההשקעות הראשי וממיסדי יורק, השוהה בישראל אמר כי "ההשקעה בפסגות אופק משקפת את ההשקעה הגדולה ביותר של הקרן בישראל. השקעה זו משקפת את ההערכה הגבוהה ואת הבטחון של יורק בכלכלת ישראל ככלל, ובפסגות אופק לקוחותיה, הנהלתה ועובדיה, בפרט."

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.