מלרג תקיים היום את שלב הגיוס מהמוסדיים

החברה תנפיק 2.6 מיליון מניות בתמורה לכ-30 מיליוןש קל. היא מציעה בנוסף אג"ח להמרה וכתבי אופציות בשתי סדרות. הראשונה תוצע לרכישה על ידי החברה הבת ביום המסחר הראשון
חזי שטרנליכט |

חברת מלרג עומדת לבצע היום הנפקת אקוויטי. מדובר בשלב המוסדי בהנפקה ראשונה לציבור של מניות החברה, אגרות חוב להמרה, כתבי אופציה למניות וכתבי אופציה לאג"ח. את ההנפקה מובילים לאומי ושות' חתמים, הראל חיתום והנפקות, גמול סהר חתמים, מיטב חיתום, ורוסריו קפיטל.

החברה תנפיק לציבור 2.6 מיליון מניות במחיר של 11.5 שקל לאחת, או בסה"כ בכ-30 מיליון שקל. היא מציעה 57.4 מיליון אג"ח להמרה צמודות מדד נושאות ריבית בשיעור של 4.25%, לפרעון בשישה תשלומים שנתיים בין 2007 ל-2012. יחס ההמרה עומד על 16.25 שקל אגרת חוב למניה.

כמו כן מוצעים 1.56 מיליון כתבי אופציות שניתנים למימוש בכל עת במשך 4 השנים הראשונות מיום ההנפקה. מחיר המימוש הוא 14.35 שקל צמוד למדד. חברה בת של מלרג תציע לרכוש את האופציות במחיר 2.5 שקל לכל כתב אופציה ביום המסחר הראשון.

עוד מוצעים כתבי אופציה (סדרה 2) הניתנים למימוש בכל עת במשך חמישה חודשים מיום ההנפקה ל-10.45 מיליון שקל אג"ח להמרה. כל כתב אופציה יהיה ניתן למימוש ל-100 שקל כנגד תשלום בסך 90 שקל צמוד למדד. כתבי האופציה יוצעו ללא תמורה.

מלרג היא חברת ניהול הנדסי המתמחה בתכנון פרוייקטים מורכבים בתחום התשתיות. החברה הינה מהמובילות בארץ בפרוייקטים של תשתיות והנדסה אזרחית. פעילות החברה הינה במגוון סוגים של עבודות תשתית, בעיקר בביצוע פרוייקטים הנדסיים בעורקי תנועה ראשיים. מלרג השתתפה בפרוייקטים כגון: מחלף קפלן, מחלף דב הוז, מחלף יוספטל, תחנת רכבת וולפסון.

החברה תתחייב למדיניות דיבידנד לפיה תחלק אחת לשנה דיבידנד בגובה 40% מהרווחים הראויים לחלוקה של כל שנה. בשנים האחרונות מדווחת החברה על קצב גידול של כ-18%.

החברה הוקמה בשנת 1990 על ידי מיכאל הירשברג ויוסי מלמד .

הכנסות החברה (פרופורמה) בכל שנת 2004 הסתכמו בכ-131 מיליון שקל. הכנסות החברה (פרופורמה) למחצית שנת 2005 הסתכמו בכ-91 מיליון שקל. הרווח הנקי (פרופורמה) לשנת 2004 הסתכם בסך של 16.4 מיליון שקל. הרווח הנקי (פרופורמה) כפי שיוצג בדוחות הכספיים ליום 30.6.05 יסתכם בכ-11.4 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

ילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטלילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטל
מהפכת ה-AI

38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים

בתוך 3 שנים בלבד - 92% מהישראלים כבר משתמשים ב-AI, לפי דוח"ח האינטרנט של בזק אנחנו מבלים 1.5 שעות ביום בממוצע בלדבר עם הצ'אט; אחד מכל חמישה ישראלים משלם על כלי AI; השימוש מתרחב גם לתחומים רגישים: 38% קיבלו עצה רפואית; 59% בני נוער קיבלו תמיכה רגשית; 78% אומרים שהם פונים לאלגוריתם לפני בכלל ששוקלים לגשת לאיש מקצוע

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בזק

בזק מפרסמת את דו"ח האינטרנט השנתי והמספרים בו מראים כמה אנחנו אימצנו את הבינה המלאכותית, זה אולי כמעט ללא תקדים אם נשווה למהפכות הטכנולוגיות הקודמות. סקר מקיף שכלל 4,750 ישראלים מגיל 13 ומעלה בשיתוף עם KANTAR ישראל, חושף כיצד ה-AI הפך מכלי ניסיוני למלווה יומיומי שמשפיע על כל תחום בחיים שלנו. מבריאות מתמיכה רגשית, דרך קניות, לימודים, ועד להורות ולתעסוקה. 

92% מהישראלים השתמשו לפחות בכלי AI אחד בשלוש השנים האחרונות, שזה גידול של כ-33% בהשוואה לשנה שעברה, והוא עוקף בהרבה טכנולוגיות אחרות למשל לפלטפורמת המסרונים שאין מי מאיתנו שלא משתמש בה כיום, וואטסאפ, נדרשו 10 שנים כדי להגיע לאימוץ דומה כמו לכלי ה-AI ולעשיית קניות באתרי האונליין לקח אפילו שני עשורים כדי להגיע לאותן רמות. 

הישראלי הממוצע משתמש כיום ב-2.7 כלי AI שונים, לעומת 1.8 בשנה שעברה. כל אחת מאיתנו מבלה בצ'אטים למיניהם כ-1.5 שעות ביום בממוצע, וזה קורה בעיקר בנייד. מי מוביל? ChatGPT בראש, אבל גם Gamma, Perplexity, Gemini ו-Canva מטפסים. 

הנתונים מראים שה-AI לא רק מוסיף זמן מסך (70% מהמשתמשים הגבירו את השימוש בכלים כאלה בהשוואה לשנה שעברה) אלא הוא גם מחליף פעילויות אחרות: אצל 50% הוא בא על חשבון גלישה כללית באינטרנט, אצל 35% זה מגיע על חשבון רשתות חברתיות, ואצל 33% על חשבון צפייה בסטרימינג. אחד מכל חמישה ישראלים גם משלם על מנוי ל-AI, מה שמעיד על כמה השימוש חשוב לישראלים שמוכנים גם לשלם כדי לנצל את היכולות המוגברות ואת המודלים המשופרים.


התוכן באינטרנט "מתלכלך"


אבל לצד ההתלהבות, יש גם משבר אמון. 67% מהישראלים מודים שהם מתקשים להבחין בין תוכן שנוצר על ידי אדם לבין כזה שיוצר על ידי AI, ו-71% מהישראלים רוצים שתוכן שיוצר על ידי בינה מלאכותית יסומן ככזה.