מלרג תקיים היום את שלב הגיוס מהמוסדיים

החברה תנפיק 2.6 מיליון מניות בתמורה לכ-30 מיליוןש קל. היא מציעה בנוסף אג"ח להמרה וכתבי אופציות בשתי סדרות. הראשונה תוצע לרכישה על ידי החברה הבת ביום המסחר הראשון
חזי שטרנליכט |

חברת מלרג עומדת לבצע היום הנפקת אקוויטי. מדובר בשלב המוסדי בהנפקה ראשונה לציבור של מניות החברה, אגרות חוב להמרה, כתבי אופציה למניות וכתבי אופציה לאג"ח. את ההנפקה מובילים לאומי ושות' חתמים, הראל חיתום והנפקות, גמול סהר חתמים, מיטב חיתום, ורוסריו קפיטל.

החברה תנפיק לציבור 2.6 מיליון מניות במחיר של 11.5 שקל לאחת, או בסה"כ בכ-30 מיליון שקל. היא מציעה 57.4 מיליון אג"ח להמרה צמודות מדד נושאות ריבית בשיעור של 4.25%, לפרעון בשישה תשלומים שנתיים בין 2007 ל-2012. יחס ההמרה עומד על 16.25 שקל אגרת חוב למניה.

כמו כן מוצעים 1.56 מיליון כתבי אופציות שניתנים למימוש בכל עת במשך 4 השנים הראשונות מיום ההנפקה. מחיר המימוש הוא 14.35 שקל צמוד למדד. חברה בת של מלרג תציע לרכוש את האופציות במחיר 2.5 שקל לכל כתב אופציה ביום המסחר הראשון.

עוד מוצעים כתבי אופציה (סדרה 2) הניתנים למימוש בכל עת במשך חמישה חודשים מיום ההנפקה ל-10.45 מיליון שקל אג"ח להמרה. כל כתב אופציה יהיה ניתן למימוש ל-100 שקל כנגד תשלום בסך 90 שקל צמוד למדד. כתבי האופציה יוצעו ללא תמורה.

מלרג היא חברת ניהול הנדסי המתמחה בתכנון פרוייקטים מורכבים בתחום התשתיות. החברה הינה מהמובילות בארץ בפרוייקטים של תשתיות והנדסה אזרחית. פעילות החברה הינה במגוון סוגים של עבודות תשתית, בעיקר בביצוע פרוייקטים הנדסיים בעורקי תנועה ראשיים. מלרג השתתפה בפרוייקטים כגון: מחלף קפלן, מחלף דב הוז, מחלף יוספטל, תחנת רכבת וולפסון.

החברה תתחייב למדיניות דיבידנד לפיה תחלק אחת לשנה דיבידנד בגובה 40% מהרווחים הראויים לחלוקה של כל שנה. בשנים האחרונות מדווחת החברה על קצב גידול של כ-18%.

החברה הוקמה בשנת 1990 על ידי מיכאל הירשברג ויוסי מלמד .

הכנסות החברה (פרופורמה) בכל שנת 2004 הסתכמו בכ-131 מיליון שקל. הכנסות החברה (פרופורמה) למחצית שנת 2005 הסתכמו בכ-91 מיליון שקל. הרווח הנקי (פרופורמה) לשנת 2004 הסתכם בסך של 16.4 מיליון שקל. הרווח הנקי (פרופורמה) כפי שיוצג בדוחות הכספיים ליום 30.6.05 יסתכם בכ-11.4 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

פיקדונות בנקאיים מול קרנות כספיות, עוצב ע״י מנדי הניגפיקדונות בנקאיים מול קרנות כספיות, עוצב ע״י מנדי הניג

הריבית על הפיקדונות בבנקים ירדה - ריבית תעריף עד 3.5%

מנדי הניג |

הציפיות להורדת ריבית כבר גלומות בשוק האג"ח וגם במק"מ (מלווה קצר מועד). התשואות ירדו מאוד בימים האחרונים כשהתשואה לשנה עומדת על 3.5%. במקביל הבנקים הורידו את הריבית התעריפית - בבנקים הגדולים אתם תקבלו עד 3.5% בפיקדון לשנה בריבית קבועה. אם תנהלו מו"מ אולי תקבלו עוד כמה עשיריות, כנראה שמעטים יוכלו עדיין לקבל 4%. בקרוב גם זה לא יהיה אפשרי.

הבנקים לא חיכו לירידת ריבית בנק ישראל כדי להוריד את הריבית בפיקדונות. מנגד, הריבית על ההלוואות לא ירדה. זה אומר שהמרווח שלהם דווקא גדל - הפער בין הריבית שהם מקבלים לריבית שהם משלמים דווקא עלה.

כתבנו כאן רק לפני שבוע שיש חלון הזדמנות מאוד קצר כדי להשיג עדיין תשואות יחסית טובות בפיקדונות ( כמה תקבלו בפיקדונות - והאם הם הופכים לאטרקטיביים יותר מקרנות כספיות? ) החלון הזה לרוב הציבור נסגר, רק אלו שיכולים להתמקח מול הבנק וחשובים לבנק, יכולים לקבל ריבית עם קידומת 4. ואז עולה השאלה - מה צריך לעשות משקיע סולידי?

ובכן, מי שלא הספיק לקבע את התשואה בפיקדון שקלי בריבית קבועה, יכול לקבל סדר גודל של 3.5%, אולי 3.8% בבנק, כ-3.5% במק"מ והשאלה כמה בקרנות כספיות - המכשירים בשוק כבר מגלמים כאמור ריבית של 3.5% בשנה, והקרנות הכספיות לרוב מצליחות לעשות יותר בשל היתרון לגודל. סיכוי טוב שהתשואה שנה קדימה תהיה באזור 3.7%-3.8%, זה כמובן נכון להערכה הקיימת שמתבטאת בבשוק במחירי אגרות החוב והמק"מ. אם יהיה שוני בהערכות לגבי הורדת הריבית, אז זה ישפיע על התשואה והריבית.


מעבר לתשואה ברוטו, צריך לזכור את המס. על קרנות כספיות יש מס של 25% על הרווח הריאלי. בפיקדונות יש מס של 15% על הרווח הנומינלי. נניח , כפי שצופים הכלכלנים אינפלציה של כ-2.2% שנה מהיום. זה אומר שקרן כספית שתניב 3.8%, תשלם מס על רווח ריאלי של 1.6%. מדובר במס של 0.4%. יישאר לכם ביד כ-3.4%.