בשורה לנהגים: הדלק יירד הלילה ב-1.5 שקלים
מחירי הדלק יירדו הלילה (בין ראשון לשני) ב-1.5 שקלים. המשמעות היא שמחיר הדלק החדש יעמוד על 6.58 שקל לליטר בשירות עצמי, לעומת 8.08 שקלים היום. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), כלומר 6.79 שקלים. המחיר לליטר בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) יעמוד על 5.63 שקל לליטר.
עם זאת, צריך לזכור שעדיין מדובר במחירים יחסית גבוהים. נזכיר כי בשיא משבר הקורונה מחירי הדלק ירדו עד ל-4.79 שקלים לליטר.
חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה: "הירידה שנרשמה במחירי הבנזין החודש, הינה הירידה החדה ביותר בישראל בחודש אחד. הירידה הקודמת, בהיקף של שקל, הייתה בראשית הקורונה באפריל 2020. כמו כן, ירידה של 86 אגורות הייתה ב'משבר הסאבפריים' בשנת 2008. הסיבות המרכזיות לירידה הן קודם כל הפחתה במיסים, אשר נובעת מההחלטה על ירידה במס הבלו וירידה בהתאמה של מרכיבי המע"מ. כל אלו ירדו רק בחודש אוגוסט ויעלו חזרה בתחילת ספטמבר. הירידה במחיר הבנזין עצמו נמשכת לאורך כל החודש במחירי ובמוצרי הדלק בעולם. הירידה במחירי הבנזין הייתה המשמעותית ביותר ונובעת בין השאר מחששות בשווקים ממיתון והאטה בכלכלה העולמית, גם בגלל העלאות ריבית של הבנקים המרכזיים בעולם, בעקבות עליית מחירים וזינוק באינפלציה העולמית".
נזכיר שבהודעה החודשית על עדכון מחירי הדלק, משרד האנרגיה קורא לכם "לבחור את תחנת הדלק הזולה ביותר" והם ממשיכים לשלוח את המשפט הזה בכל חודש - אבל... ברצינות? המדינה אחראית למחירי הדלק הגבוהים, (כ-70% מס) ולחוסר התחרות בשוק, ולכן זה ממש מגוחך כשהיא קוראת לנו להשוות מחירים בתחום הזה. תגובת משרד האנרגיה: "חברות הדלק יכולות לתת הנחה של 5 אגורות" - וואו, באמת אחלה חסכון.
מנגד - חשוב לומר: חלק מהסיבה למחירי הדלק הגבוהים זה ניסיון של המדינה לווסת את העומסים בכבישים. ממוצע הנוסעים ברכב בישראל הוא 1.2 אנשים לרכב, כלומר אנחנו מאוד אוהבים לנסוע לבד ברכב ולא מוכנים לשקול חלופות. התוצאה היא כמובן פקקים גדולים. אפשר לייצר חלופות. צריך רק לרצות (הנה אחת מהן, וכנראה הטובה ביותר. זה אשכרה פתר את הפקקים במקומות הבודדים בעולם שניסו את זה). ומי שמתעקש לנסוע לבד? זה ממש בסדר שיעמוד בפקקים.
- 9.אריאל 03/08/2022 07:50הגב לתגובה זואתם משווים את התחבורה הציבורית באירופה לישראל ?
- 8.דעה 31/07/2022 18:30הגב לתגובה זועם שקל נוסף 4.5, שקל בלו ועליו מעמ 17 אחוז זה 1.17. מעל למחצית זה גנבה של ממשלה. צריך מעמ וזהו הבלו היה חייב להעלם מהעולם ולא לדחוף לעולם משהו במקומו, שאני יודע שהאוצר מתחנן מס נסועה לפי ק"מ.
- 7.גק 31/07/2022 14:46הגב לתגובה זוזאת ההנחייה של החלול להרדים את הציבור ואחר כך נכה בו הכי חזק...
- 6.אנונימי 31/07/2022 13:01הגב לתגובה זונכון ביובון?
- 5.כלכלת בחירות (ל"ת)שי 31/07/2022 12:53הגב לתגובה זו
- 4.ביבי 31/07/2022 12:44הגב לתגובה זונראה אם מס הבלו יירד גם כשאני אהיה ר"מ...
- 3.זה בגלל שביבי הלך לשטוף שמשות תידלק ושכנע אותם חחחחחחחח (ל"ת)א 31/07/2022 12:43הגב לתגובה זו
- 2.איזה כייף שיש בחירות, המושחת המולדבי מפנק, מפנק, מפנק (ל"ת)בחירות בפתח 31/07/2022 12:32הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 31/07/2022 12:27הגב לתגובה זוריח של בחירות באוויר.אחרי הבחירות 10 שקל לליטר
לידיעת המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור
שברון צופה ירידה במחירי הנפט ב-2026, עלייה בגז בטווח הקרוב וירידה בהמשך בשל עודפי היצע מהמפרץ והמזרח התיכון
חברת שברון ששותפה במאגרי הגז לוויתן ותמר, מעריכה כי שוק האנרגיה העולמי נכנס לתקופה של שינויים עמוקים, בעיקר על רקע הגידול הצפוי בהיצע מצד מדינות אופ"ק ובעלות בריתן. לדברי מנכ"ל החברה, מייק וורת', בראיון לבלומברג, מחירי הנפט צפויים להיות תחת לחץ משמעותי בשנה הבאה, כאשר ספקיות נפט גדולות שביצעו קיצוצי תפוקה בשנים האחרונות צפויות להזרים מחדש לשוק כמויות ניכרות של נפט, בעיקר ערב הסעודית ואיחוד האמירויות.
הביקוש לגז טבעי צפוי להישאר לדבריו יציב ואף לגדול בצורה ליניארית, זאת בין היתר בשל הצורך של מדינות רבות לגוון את מקורות האנרגיה שלהן ולצמצם תלות בפחם ובנפט מזהמים. אולם, לקראת סוף העשור, צפוי שיבשילו מיזמים חדשים באזור המפרץ, לרבות פרויקטים משמעותיים בקטר, ערב הסעודית והאיחוד האמירויות, וגם פרויקטים במזרח התיכון וכתוצאה מכך ההיצע יעלה על הביקוש, "לפחות באופן זמני". זה עלול להוביל לגישתו לירידה במחירי הגז הטבעי וירידה במחירי ה־LNG (גז שהופך לנוזל ומועבר ממקום למקום).
שוק הגז הטבעי וה-LNG הפך בשנים האחרונות לאחד המרכזיים והמשפיעים ביותר בתחום האנרגיה העולמית, בעיקר על רקע המעבר מדלקים מזהמים יותר כמו פחם ונפט לפתרונות נקיים יחסית.
גז טבעי הוא דלק פוסילי שמצוי מתחת לפני הקרקע, וכולל בעיקר מתאן. עם זאת, הוא עדיף על פחם ונפט מבחינת פליטות וזיהום. הבעיה המרכזית בגז היא השינוע: כיוון שהוא גז, קשה להוביל אותו למרחקים. לכן במדינות כמו ארצות הברית, רוסיה, קטר ואוסטרליה פותחו מתקנים להפיכתו לנוזל, וכך בעצם נוצר ה-LNG שמאפשר שינוע ימי במכליות מיוחדות, ולאחר מכן הפיכתו של הנוזל חזרה לגז במדינת היעד.
- AMD מזנקת, פורטינט יורדת והדאו בדרך לשיא חדש?
- שברון נכנסת לתחום חדש, האם זה ישפיע על לוויתן ותמר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק ה־LNG הפך בשנים האחרונות לאסטרטגי במיוחד. מדינות כמו יפן, הודו, סין ומדינות רבות באירופה מסתמכות על יבוא גז טבעי כדי לענות על צורכי האנרגיה שלהן. המשבר בין רוסיה לאוקראינה, גרם לאירופה להאיץ את המעבר לייבוא LNG מארצות הברית וממדינות המפרץ.
