סמארט #5 - קרוסאובר גדול עם פתרונות יצירתיים
סמארט ממשיכה עם גיוון וגידול בהיצע הדגמים של המותג ומתחילה במכירה מוקדמת בשוק הסיני של הסמארט #5 ה SUV הכי גדול בהיצע של היצרנית, לקראת שיווק באירופה ב 2025.
מותג סמארט הוא שיתוף פעולה בין מרצדס הגרמנית לבין ג'ילי הסינית שגם מייצרת את הדגמים במפעליה, והדגמים חולקים פלטפורמות ורכיבים עם מותגים שונים תחת ג'ילי דוגמת זיקר ו-וולוו.
הסמארט #5 היא הסמארט הגדולה ביותר שיוצרה אי פעם, ובשלב זה זונחת לחלוטין את התפיסה עימה החלה את דרכה בעולם הרכב של כלי רכב קטנים. מימדיה של הסמארט #5 נדיבים עם אוכך כולל של 4.75 מטר, רוחב של 1.92 מטר ובסיס גלגלים של 2.9 מטר. הסמארט #5 מבוססת על פלטפורמת SEA 800V של ג'ילי, כלומר תומכת בטעינה מהירה ואולטרא מהירה, יחד עם יכולות V2L המאפשרת למשוך חשמל מהרכב לטובת אביזרים שונים.
בניגוד מוחלט לסמארט #1 ולאחותה הגדולה הסמארט #3 ששתיהן עם עיצוב עגלגל בולבוסי חביב, הסמארט #5 מציגה עיצוב שונה לחלוטין, של SUV רבוע ומודגש.
הסמארט #5 תוצע עם הנעה אחורית או כפולה, כלומר מנוע יחיד או שני מנועים. ההספק של דגמי ההנעה האחורית עומד על 335 כ"ס או 358 כ"ס, יאילו דגם הדואל מוטור מקבל שני מנועים, קדמי בהספק של 221 כ"ס ואחורי בהספק של 358 כ"ס ובסה"כ 579 כ"ס. תוצע גם גירסת ביצועים של סדנת ברבוס (BRABUS) עם הספק כולל של 637 כ"ס – מנוע קדמי בהספק 221 כ"ס ומנוע אחורי בהספק 416 כ"ס.
הסמארט #5 מיוצרת עם שתני מארזי סוללות 76Kwh ו 100Kwh המאפשרים לרכב מספר טווחים בין 570 ק"מ ל 740 ק"מ. טווח זה אינו בתקן WLTP ולכן יש לצפות לטווח ריאלי הנמוך בכ 20% מהמוצהר.
ג'ילי מציידת את הסמארט #5 עם מערכות בטיחות Smart Pilot Assist 3.0 הכוללת את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הקיימות בארסנל של היצרן, ויש לצפות לציון איבזור בטיחות שינוע בין 7 ל 8, כמו גם ציונים מקסימליים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap לכשתיבחן.
לסמארט #5 פתרונות סידור תא הנוסעים כך שהוא יוכל לשמש כרכב פנאי אמיתי, החל מהשכבת שורת המושבים האחורי ליצירת משטח שינה אחיד. אפשרות להשכיב גם את המושבים הקדמיים לטובת קבלת משטח שינה גדול יותר, השכבת מושב הנוסע ליד הנהג, כך שהנוסע בשורה השניה יוכל לשבת מאחור עם הרגלים קדימה, ועוד פתרונות מגוונים.
לסמארט #5 יכולות גרירה של עד 1600 ק"ג, כך שיש להניח שהיא תאושר בארץ לגרירה של עד 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים, ועד 1500 ק"ג לנגרר עם בלמים.
אין עדיין מועד ידוע לנו לשיווק הסמארט #5 בישראל, בסין החלה מכירה מוקדמת, כאשר הצפי לשיווק באירופה הוא ב 2025. גם את המחירים קשה להעריך. אם מחירה של הסמארט #1 מתחיל ב 190.0 אש"ח עד ל 240.0 אש"ח לגירסת הבראבוס, והסמארט #3 מתחילה ב 205.0 אש"ח עד 250.0 לבראבוס, יש לקוות שהסמארט #5 תתחיל באיזור ה 235.0-240.0 אש"ח ולא יותר מ 280.0 אש"ח לדגם הבראבוס.

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
התנסות קצרה מאוד (מדי) בנהיגה בסיליון 5 פלאג אין הייבריד החדש של BYD הניבה מעט תובנות, אותן נצטרך לתקף במבחן ממצה על כבישי ישראל. עוד ניתנה לנו ההזדמנות לחוות דגמים נוספים של היצרנית, היאנג-וואנג U9 רכב העל של היצרנית, וכן הדנזה GT. גם כאן, מעט מאוד נהיגה, ועדיין כזו שניתן לזקק ממנה כמה תובנות, ובעיקר 'טעם של עוד'.
במהלך הביקור במטה BYD בשנז'ן לרגל השקת הסיליון 5, הקרוסאובר פלאג אין של החברה, ניתנה לנו האפשרות גם לנהוג בסיליון 5 במסלול סגור ותחום, וכן בדגמים נוספים של החברה שעתידים להגיע לישראל, גדמי הפאנג-צ'אנג-באו 3, 5 ו 8, וכן ביאנגוואנג U9 רכב העל של החברה.
סיליון 5 פלאג אין הייבריד
נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו בשנז'ן, והיא הסיליון 5. אמנם קשה להתרשם מרכב במסלול סגור, כשלרשותך שתים וחצי הקפות באורך כולל של כשישה ק"מ במצטבר, אבל בכל זאת ניתן לקבל מספר תובנות.
טרם הירידה למסלול הניסויים אנחנו מתכנסים בכיתת הדרכה בה מוסברים כללי ההתנהגות. רכב ראשון של המדריכים, שיירה, וללא עקיפות. המהירות המקסימלית 60 קמ"ש בסיבובים ו- 80 קמ"ש בישורות. בכל רכב נציג של היצרן שמשגיח עליכם. תחושת עצבות נופלת על האולם למשמע ההנחיות הנוקשות. אנחנו בכל זאת בסין, ולא באיטליה.
המציאות בפועל הרבה יותר ליברלית. הרכב המוביל מצמיד את הדוושה לרצפה בישורות, ונציג היצרן שאיתנו ברכב לא דובר מילה אנגלית. רק תנועה של 'שימו חגורה', ומכאן אין יותר הערות.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית הסיליון 5 בהם נהגנו הם מהסדרה המיועדת לישראל, כך שהתפריטים ברכב כבר בעברית. התחושה הכללית ברכב טובה, ההגה עם משקל נכון ומרגיש מדויק ולא מנותק. התאוצות טובות, כאשר תאוצות הביניים מקבלות בוסט מוחשי מאוד כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה. הרכב מגיע בקלות לסביבות ה-165 קמ"ש עד 170 קמ"ש, לא ממש הסתכלנו כשאתה צריך לבלום לפני כניסה לפניה.