מאור דואק מנכל מניף
צילום: מניף
דוחות

מניף מציגה צמיחה בדוחות – החברה חצתה את רף המיליארד שקל בשווי שוק

מניף מציגה צמיחה בהכנסות וברווח הנקי של 18% ו־19% בהתאמה; דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד; תזרים המזומנים של החברה מסמן פעילות מואצת ברבעון
חיים בן הקון |
נושאים בכתבה מאור דואק מניף

מניף  מניף 2%  הפועלת בתחום האשראי חוץ בנקאי לתחום הנדל"ן רשמה ברבעון השלישי הכנסות בסך 106.2 מיליון שקל, לעומת 86.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הכולל של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב–39.2 מיליון שקל, לעומת 32.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  הגידול בהכנסות וברווח משקפים עליה של 18% ו־19% בהתאמה.

נוסף לדוחות הכספיים, אישר דירקטוריון החברה חלקות דיבידנד בסך 13.5 מיליון שקל, (22 אגורות למניה). עד כה , מתחילת השנה, חילקה החברה דיבידנדים בסך כולל של 20.5 מיליון שקל. ויחד עם החלוקה הצפויה יסתכם סכום הדיבידנד לסך של 34 מילין שקל.

הפרשות החברה בגין הפסדי אשראי מסתכמות ל–4.2 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השלישי, מדובר בעלייה חדה לעומת סוף הרבעון השלישי אשתקד, שאז הסתכמו ב–155 אלף שקל.

>

תזרים המזומנים מסמן צמיחה

סך ההלוואות הקיימות נכון לסוף הרבעון השלישי מסתכמות ב 1.16 מיליארד שקל, עליה של 68% לעומת סוף הרבעון המקביל בשנה שעברה. במהלך הרבעון השלישי השנה חל גידול של 210 מיליון שקל בתיק הלקוחות של החברה.

תזרים המזומנים של מניף מתחלק כך: תזרים של 102 מיליון שקל ששימש לפעילות שוטפת, תזרים לפעילות השקעה הסתכם בסכום זעום של 9 אלף שקל והתזרים מפעילות מימון הסתכם ב–90 מיליון שקל.

ההוצאות הגבוהות ששימשו לפעילות שוטפת מחושבות לפי הלוואות שניתנו בניכוי גבייה מלקוחות ומיסים. תזרים שלילי הוא מאפיין של צמיחה בחברות אשראי חוץ בנקאי. 

התזרים מפעילות מימון נובע בעיקר מקבלה נטו בסך של כ–384 מיליון שקל של אשראי מתאגידים בנקאיים (לעומת סך של כ–228 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד). בתקופת הדוח התזרים מפעילות מימון כולל בנוסף תמורה נטו בסך של כ–100 מיליון שקל שהתקבלה מהרחבת אגרות חוב של החברה, ומנגד מפירעון חלקי של אגרות חוב  בסך של כ–119 מיליון שקל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

סך הכל חלה ירידה של 12.2 מיליון שקל במזומני החברה ברבעון השלישי. 

מניית מניף נסחרת לפי שווי של 1 מיליארד שקל, שווי אליו הגיעה ממש לאחרונה. מתחילת השנה עלתה המניה ב-74.9% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-98.5%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.