מנכל בזק דודו מזרחי
צילום: רמי זרנגר
דוחות

דנאל: למרות עלייה בהכנסות, עלייה בהוצאות המימון שחקה את הרווח הנקי

ההכנסות של החברה עלו ב-9.2% ל-665 מיליון שקל, מה ששיפר את הרווח הגולמי, אבל הרווח הנקי ירד בכמיליון שקל, כתוצאה מעליית הריבית. הדירקטוריון חילק דיבידנד של 12 מיליון שקל
איציק יצחקי | (1)

ההכנסות של קבוצת דנאל דנאל -1.2% , העוסקת בתחומי הסיעוד, משאבי אנוש, אוכלוסיות מיוחדות ושירותי רפואה, עלו בכ-9.2% לכ-665.2 מיליון שקל, לעומת כ-609.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - כך עולה מהדוחות שפרסמה החברה.

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הראשון עלה בכ-7.6% לכ-126.5 מיליון שקל, לעומת כ-117.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נבע מהגידול בהכנסות, כאמור. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-12.6% לכ-46.5 מיליון שקל, לעומת כ-41.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום הרבעון הראשון של 2024, רשמה החברה רווח נקי של כ-25.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-26.6 מיליון שקל בשנת 2023. השינוי נובע בעיקר מעלייה בהוצאות המימון שנבעה בעיקר משיערוך הלוואה המירה וריבית בגין חכירה.

מניית דנאל, שנסחרת תמורת 334 שקל, עלתה מתחילת השנה ב-10.6%. שווי השוק של החברה נאמד בכ-1.96 מיליארד שקל.

דירקטוריון החברה אישר חלוקה של דיבידנד בהיקף של כ-12.4 מיליון שקל. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-171.5 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עמד על כ-513.1 מיליון שקל, לעומת כ-483.8 מיליון שקל. ההון העצמי מהווה כ-38.6% מסך המאזן.

  

אפשר לראות את התמורות בהתאם לחלוקה למגזרים. במגזר הסיעוד: ההכנסות עלו ברבעון הראשון עלו בכ-9.7% לכ-352.5 מיליון שקל, לעומת כ-321.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נבעה מגידול בשעות הטיפול ומספר המטופלים ומעליית שכר מינימום. הרווח התפעולי הסתכם בכ-25.2 מיליון שקל, לעומת 26.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווחי המגזר נובע מתשלום עבור יום בחירות.

במגזר אוכלוסיות מיוחדות: ההכנסות ברבעון הראשון, עלו בכ-17.6% לכ-138.1 מיליון שקל, לעומת כ-117.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נבעה מיישום  הפעימה השנייה של הסכם 'אופק חדש' ובגין עדכוני תעריף במסגרות הדיור. הרווח התפעולי במגזר יותר מהכפיל עצמו לכ-11.7 מיליון שקל, לעומת כ-5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול ברווח נובע מעדכוני תעריפים מסגרת התחום הדיור. 

 

במגזר משאבי אנוש: ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-102.9 מיליון שקל, לעומת כ-105.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות נובעת מירידה בפעילות ההשמה, בעיקר בשל ההאטה בתחום ההייטק. הרווח התפעולי במגזר הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל, לעומת כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי ברווח התפעולי נבע מההאטה כאמור בתחום בהייטק, ושחיקה ברווחיות בפרויקט הרכבת שהחברה זכתה בו בשנית -

קיראו עוד ב"שוק ההון"

במגזר הפריון (בו נכללת חברת מנור): ההכנסות הסתכמו ברבעון הראשון בכ-9.5 מיליון שקל, לעומת כ-10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי במגזר עמד על כ-4.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד התפעולי נבע הן מירידה בפעילות תיירות מרפא בשל השפעת מלחמת חרבות ברזל והן מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק בתחום הפונדקאות.

סיגל רגב, יו"ר קבוצת דנאל, ציינה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון לשנת 2024: "פתחנו את 2024 עם תוצאות חזקות לרבעון הראשון, המהוות עדות ליציבות של קבוצת דנאל ולמחויבותה לצמיחה ארוכת טווח. אני מאמינה כי לדנאל פוטנציאל עצום לצמיחה משמעותית בתחומי הליבה שלה בדמות מגזרי הסיעוד, האוכלוסיות המיוחדות ומשאבי אנוש תוך כדי שאנו מעמיקים את פעילותנו בתחומים אלו ומציעים סל שירותים רחב ומותאם לצרכים המשתנים של לקוחותינו על בסיס הידע הנצבר והתשתית החזקה שבנינו לאורך השנים. בימים אלו אנו בעיצומם של תהליכים אסטרטגיים להעמקת הפעילות ומיצוי מלוא הפוטנציאל הטמון בחברה".

 

מנכ"ל דנאל, דודו מזרחי: "קבוצת דנאל מציגה רבעון ראשון עם תוצאות חזקות ותנופת עשייה בתחומי פעילות הליבה של החברה, כאשר מגזרי הסיעוד והאוכלוסיות המיוחדות ממשיכים במגמת הצמיחה, ובמגזר משאבי אנוש, המוטה היי-טק, אנו רואים סימנים ראשונים של התאוששות ומבצעים פעולות לצמיחת המגזר. לראייתנו, לדנאל פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחומי הליבה שלה, על בסיס הידע הנצבר והתשתית הקיימת, ואנו פועלים בימים אלו באופן אינטנסיבי בשורה של צעדים להעמקת הפעילות ומיצוי הפוטנציאל הקיים. לצד זאת, פעילות עיניים מציגה תוצאות שיא ברבעון הראשון לאור גידול בכמות ניתוחי הלייזר וכירורגיה, וגם בתחום זה אנו צופים, כי לאור היתרונות התחרותיים הרבים של חברת עיניים קיים פוטנציאל רב להמשך צמיחת הפעילות. מעבר לכך, אנחנו ממשיכים בתהליך בניית תוכנית אסטרטגית לשנים הבאות".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אורי 29/05/2024 09:48
    הגב לתגובה זו
    חברה טובה , ההנהלה התחלפה והביאה רוח רעננה , דוחות טובים , נקווה שהמנייה תתחיל להתרומם
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך תשעת החודשים עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.