דנאל: למרות עלייה בהכנסות, עלייה בהוצאות המימון שחקה את הרווח הנקי
ההכנסות של קבוצת דנאל דנאל 0% , העוסקת בתחומי הסיעוד, משאבי אנוש, אוכלוסיות מיוחדות ושירותי רפואה, עלו בכ-9.2% לכ-665.2 מיליון שקל, לעומת כ-609.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - כך עולה מהדוחות שפרסמה החברה.
הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הראשון עלה בכ-7.6% לכ-126.5 מיליון שקל, לעומת כ-117.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נבע מהגידול בהכנסות, כאמור. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-12.6% לכ-46.5 מיליון שקל, לעומת כ-41.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בסיכום הרבעון הראשון של 2024, רשמה החברה רווח נקי של כ-25.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-26.6 מיליון שקל בשנת 2023. השינוי נובע בעיקר מעלייה בהוצאות המימון שנבעה בעיקר משיערוך הלוואה המירה וריבית בגין חכירה.
מניית דנאל, שנסחרת תמורת 334 שקל, עלתה מתחילת השנה ב-10.6%. שווי השוק של החברה נאמד בכ-1.96 מיליארד שקל.
דירקטוריון החברה אישר חלוקה של דיבידנד בהיקף של כ-12.4 מיליון שקל. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-171.5 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עמד על כ-513.1 מיליון שקל, לעומת כ-483.8 מיליון שקל. ההון העצמי מהווה כ-38.6% מסך המאזן.
- דנאל: ההכנסות צמחו ב-9%; ההפסד העמיק - 82 מיליון שקל
- מנכ"ל דנאל: "אנחנו אפילו לא מגרדים את קצב הצמיחה המירבי שלנו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר לראות את התמורות בהתאם לחלוקה למגזרים. במגזר הסיעוד: ההכנסות עלו ברבעון הראשון עלו בכ-9.7% לכ-352.5 מיליון שקל, לעומת כ-321.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נבעה מגידול בשעות הטיפול ומספר המטופלים ומעליית שכר מינימום. הרווח התפעולי הסתכם בכ-25.2 מיליון שקל, לעומת 26.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווחי המגזר נובע מתשלום עבור יום בחירות.
במגזר אוכלוסיות מיוחדות: ההכנסות ברבעון הראשון, עלו בכ-17.6% לכ-138.1 מיליון שקל, לעומת כ-117.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נבעה מיישום הפעימה השנייה של הסכם 'אופק חדש' ובגין עדכוני תעריף במסגרות הדיור. הרווח התפעולי במגזר יותר מהכפיל עצמו לכ-11.7 מיליון שקל, לעומת כ-5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול ברווח נובע מעדכוני תעריפים מסגרת התחום הדיור.
במגזר משאבי אנוש: ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-102.9 מיליון שקל, לעומת כ-105.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות נובעת מירידה בפעילות ההשמה, בעיקר בשל ההאטה בתחום ההייטק. הרווח התפעולי במגזר הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל, לעומת כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי ברווח התפעולי נבע מההאטה כאמור בתחום בהייטק, ושחיקה ברווחיות בפרויקט הרכבת שהחברה זכתה בו בשנית -
- חוסר היציבות הניהולי בנופר נמשך: סמנכ"ל הכספים ניר פלג עוזב אחרי שלושה חודשים בלבד
- חברת DSIT רוצה להנפיק בבורסה בת"א; רפאל היא המחזיקה הגדולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
במגזר הפריון (בו נכללת חברת מנור): ההכנסות הסתכמו ברבעון הראשון בכ-9.5 מיליון שקל, לעומת כ-10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי במגזר עמד על כ-4.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד התפעולי נבע הן מירידה בפעילות תיירות מרפא בשל השפעת מלחמת חרבות ברזל והן מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק בתחום הפונדקאות.
סיגל רגב, יו"ר קבוצת דנאל, ציינה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון לשנת 2024: "פתחנו את 2024 עם תוצאות חזקות לרבעון הראשון, המהוות עדות ליציבות של קבוצת דנאל ולמחויבותה לצמיחה ארוכת טווח. אני מאמינה כי לדנאל פוטנציאל עצום לצמיחה משמעותית בתחומי הליבה שלה בדמות מגזרי הסיעוד, האוכלוסיות המיוחדות ומשאבי אנוש תוך כדי שאנו מעמיקים את פעילותנו בתחומים אלו ומציעים סל שירותים רחב ומותאם לצרכים המשתנים של לקוחותינו על בסיס הידע הנצבר והתשתית החזקה שבנינו לאורך השנים. בימים אלו אנו בעיצומם של תהליכים אסטרטגיים להעמקת הפעילות ומיצוי מלוא הפוטנציאל הטמון בחברה".
מנכ"ל דנאל, דודו מזרחי: "קבוצת דנאל מציגה רבעון ראשון עם תוצאות חזקות ותנופת עשייה בתחומי פעילות הליבה של החברה, כאשר מגזרי הסיעוד והאוכלוסיות המיוחדות ממשיכים במגמת הצמיחה, ובמגזר משאבי אנוש, המוטה היי-טק, אנו רואים סימנים ראשונים של התאוששות ומבצעים פעולות לצמיחת המגזר. לראייתנו, לדנאל פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחומי הליבה שלה, על בסיס הידע הנצבר והתשתית הקיימת, ואנו פועלים בימים אלו באופן אינטנסיבי בשורה של צעדים להעמקת הפעילות ומיצוי הפוטנציאל הקיים. לצד זאת, פעילות עיניים מציגה תוצאות שיא ברבעון הראשון לאור גידול בכמות ניתוחי הלייזר וכירורגיה, וגם בתחום זה אנו צופים, כי לאור היתרונות התחרותיים הרבים של חברת עיניים קיים פוטנציאל רב להמשך צמיחת הפעילות. מעבר לכך, אנחנו ממשיכים בתהליך בניית תוכנית אסטרטגית לשנים הבאות".
- 1.אורי 29/05/2024 09:48הגב לתגובה זוחברה טובה , ההנהלה התחלפה והביאה רוח רעננה , דוחות טובים , נקווה שהמנייה תתחיל להתרומם

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
