שבתאי אדלרסברג
צילום: יח"צ
דוחות

אודיוקודס עוקפת בשורה התחתונה ומשווה בשורה העליונה

החברה רשמה ברבעון השני של השנה רווח מתואם של 16 סנט למניה על הכנסות של 60 מיליון דולר כאשר האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 10 סנט למניה; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ל-2.2 מיליון דולר
דור עצמון | (1)

חברת אודיוקודס אודיוקודס -0.25% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים להעברת קול ונתונים ברשתות תקשורת, רשמה ברבעון השני של השנה רווח מתואם של 16 סנט למניה על הכנסות של 60 מיליון דולר, טוב מצפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 10 סנט למניה על הכנסות של 60.38 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-38.5 מיליון דולר (כ-64.1% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 44.5 מיליון דולר (65.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-2.25 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 7.9 מיליןו דולר ברבעון המקביל - צניחה של 71.5%.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם ל-2.2 מיליון דולר. נכון ליום 30 ביוני 2023, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר בהיקף של 118.5 מיליון דולר, לעומת 124.3 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2022. לדברי החברה, הירידה בהיקף מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר, נבעה מהשימוש במזומן להמשך רכישת מניותיה הרגילות של החברה במסגרת תכנית רכישת המניות שלה ומתשלום דיבידנד ברבעון הראשון של שנת 2023.

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית אודיוקודס איבדה 39% מתחילת השנה וירדה למחיר של 37.5 שקל ושווי שוק של 1.19 מיליארד שקל.

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס: "אני שמח לדווח על תוצאות נאות לרבעון השני של 2023 עם שיפור משמעותי בפעילות העסקית ביחס לרבעון הקודם בתחומים אסטרטגיים מרכזיים.

התקדמנו יפה במגזר ה-Enterprise שמהווה כעת 88% מסך הכנסות החברה שלנו. המכירות בסביבת Microsoft ברבעון צמחו ב-12% בהשוואה לאשתקד וב-16% ביחס לרבעון הקודם, כאשר עסקי Microsoft Teams צמחו ב-18% בהשוואה לרבעון אשתקד. המומנטום בעסקי ה-AudioCodes Live נמשך, כאשר ה-ARR בתום הרבעון הסתכם ב-40 מיליון דולר, גידול של 60% בהשוואה לאשתקד. הערך הכולל של החוזים (TCV) משירותי Live ברבעון השני צמח ב-75% ביחס לרבעון הקודם. הצמיחה החזקה בעסקי ה-Live עד כה תאפשר את השגת היעד של 46-50 מיליון דולר ARR בשנת 2023. המכירות בסביבת Zoom צמחו ביותר מ-20% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

חווינו גידול גם בפלח השוק של חוויית הלקוח (CX) ובפתרונות ה-AI למרכזי תקשורת, והצגנו צמיחה של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ושל 25% מהרבעון הקודם. פתרון Voca Conversational Interaction Center (CIC), שנבנה בגישת AI-first לסביבת Microsoft Teams זוכה לעניין משמעותי מצד לקוחות, כיוון שלהן יש עניין באיחוד של יכולות חוויית הלקוח (CX) ותקשורת אחודה (UC) בסביבת Teams. כפי שדיווחנו אתמול, פתרון ה-Voca CIC עבר הסמכה רשמית על-ידי מיקרוסופט לסביבת Microsoft Teams במוקדי שירות.

בנוסף, רשמנו התקדמות משמעותית בקווי מוצר נוספים של conversational AI (CAI). Voice ai Connect רשם התקדמות טובה ברבעון ובפתרון ה-Meeting Insights בסביבת Teams הוטמעה לאחרונה חיבוריות ל-GPT-4, יכולת שתאפשר יצירת סיכומי AI מתקדמים ותובנות נוספות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

התוצאות הטובות ברבעון וההצלחה בתחומי ה-UX וה-CX בעיקר על בסיס עסקי ה-Live, מציבה אותנו על בסיס איתן בתהליך שינוי המודל העסקי ארוך הטווח שלנו למעבר למוצרי תוכנה ושירותים. בד בבד, הירידה בהוצאות התפעול כתוצאה מפעולות החיסכון עליהן הכרזנו ברבעון הקודם, מאפשרת לנו לעמוד ביעד של שיפור משמעותי ברווחיות במחצית השנייה של 2023".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 01/08/2023 10:41
    הגב לתגובה זו
    במקום שביל יקנה את החברה היא הדרדרה לתהום.מנכל אפס לך הביתה כבר עשית את ההון שלך וריסקת את החברה,יאאלה לך כבר
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.