שבתאי אדלרסברג
צילום: יח"צ
דוחות

אודיוקודס עוקפת בשורה התחתונה ומשווה בשורה העליונה

החברה רשמה ברבעון השני של השנה רווח מתואם של 16 סנט למניה על הכנסות של 60 מיליון דולר כאשר האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 10 סנט למניה; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ל-2.2 מיליון דולר
דור עצמון | (1)

חברת אודיוקודס אודיוקודס 1.51% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים להעברת קול ונתונים ברשתות תקשורת, רשמה ברבעון השני של השנה רווח מתואם של 16 סנט למניה על הכנסות של 60 מיליון דולר, טוב מצפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 10 סנט למניה על הכנסות של 60.38 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-38.5 מיליון דולר (כ-64.1% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 44.5 מיליון דולר (65.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-2.25 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 7.9 מיליןו דולר ברבעון המקביל - צניחה של 71.5%.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם ל-2.2 מיליון דולר. נכון ליום 30 ביוני 2023, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר בהיקף של 118.5 מיליון דולר, לעומת 124.3 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2022. לדברי החברה, הירידה בהיקף מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר, נבעה מהשימוש במזומן להמשך רכישת מניותיה הרגילות של החברה במסגרת תכנית רכישת המניות שלה ומתשלום דיבידנד ברבעון הראשון של שנת 2023.

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית אודיוקודס איבדה 39% מתחילת השנה וירדה למחיר של 37.5 שקל ושווי שוק של 1.19 מיליארד שקל.

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס: "אני שמח לדווח על תוצאות נאות לרבעון השני של 2023 עם שיפור משמעותי בפעילות העסקית ביחס לרבעון הקודם בתחומים אסטרטגיים מרכזיים.

התקדמנו יפה במגזר ה-Enterprise שמהווה כעת 88% מסך הכנסות החברה שלנו. המכירות בסביבת Microsoft ברבעון צמחו ב-12% בהשוואה לאשתקד וב-16% ביחס לרבעון הקודם, כאשר עסקי Microsoft Teams צמחו ב-18% בהשוואה לרבעון אשתקד. המומנטום בעסקי ה-AudioCodes Live נמשך, כאשר ה-ARR בתום הרבעון הסתכם ב-40 מיליון דולר, גידול של 60% בהשוואה לאשתקד. הערך הכולל של החוזים (TCV) משירותי Live ברבעון השני צמח ב-75% ביחס לרבעון הקודם. הצמיחה החזקה בעסקי ה-Live עד כה תאפשר את השגת היעד של 46-50 מיליון דולר ARR בשנת 2023. המכירות בסביבת Zoom צמחו ביותר מ-20% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

חווינו גידול גם בפלח השוק של חוויית הלקוח (CX) ובפתרונות ה-AI למרכזי תקשורת, והצגנו צמיחה של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ושל 25% מהרבעון הקודם. פתרון Voca Conversational Interaction Center (CIC), שנבנה בגישת AI-first לסביבת Microsoft Teams זוכה לעניין משמעותי מצד לקוחות, כיוון שלהן יש עניין באיחוד של יכולות חוויית הלקוח (CX) ותקשורת אחודה (UC) בסביבת Teams. כפי שדיווחנו אתמול, פתרון ה-Voca CIC עבר הסמכה רשמית על-ידי מיקרוסופט לסביבת Microsoft Teams במוקדי שירות.

בנוסף, רשמנו התקדמות משמעותית בקווי מוצר נוספים של conversational AI (CAI). Voice ai Connect רשם התקדמות טובה ברבעון ובפתרון ה-Meeting Insights בסביבת Teams הוטמעה לאחרונה חיבוריות ל-GPT-4, יכולת שתאפשר יצירת סיכומי AI מתקדמים ותובנות נוספות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

התוצאות הטובות ברבעון וההצלחה בתחומי ה-UX וה-CX בעיקר על בסיס עסקי ה-Live, מציבה אותנו על בסיס איתן בתהליך שינוי המודל העסקי ארוך הטווח שלנו למעבר למוצרי תוכנה ושירותים. בד בבד, הירידה בהוצאות התפעול כתוצאה מפעולות החיסכון עליהן הכרזנו ברבעון הקודם, מאפשרת לנו לעמוד ביעד של שיפור משמעותי ברווחיות במחצית השנייה של 2023".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 01/08/2023 10:41
    הגב לתגובה זו
    במקום שביל יקנה את החברה היא הדרדרה לתהום.מנכל אפס לך הביתה כבר עשית את ההון שלך וריסקת את החברה,יאאלה לך כבר
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.