טופ גאם: עולה בתוצאות, אבל עדיין נסחרת פי 5-6 על המכירות
חברת טופ גאם 2.41% העוסקת בפיתוח ומכירת תוספי תזונה ומוצרי מתיקה, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה לפיהם הכניסה כ-9.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של 7.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 39.2%.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-3.4 מיליון דולר (כ-34.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 1.5 מיליון דולר (כ-20.6% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם בחצי מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 600 אלף דור ברבעון המקביל.
טופ גאם רשמה ברבעון השלישי הפסד נקי של 188 אלף דולר בהשוואה להפסד נקי של 511 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA עלה ברבעון בכ-145.5% לכ-1.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-523 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
נכון למועד פרסום הדוח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-7.2 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של 3.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה 2021.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוצאות האלו אמנם טובות ומצביעות על שיפור (קיימת עונתיות כאשר הרבעון השלישי חלש יחסית), אך השוק כבר פחות מתלהב מחברות צמיחה ורוצה לראות גם רווחים. טופ גאם במספרים הנוכחיים נסחרת במכפיל 5-6 על ההכנסות - שווי של 846 מיליון שקל אחרי ירידה של 7% לעומת קצב הכנסות של כ-150 מיליון שקל בשנה.
חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם: "החברה ממשיכה במגמת הצמיחה המאפיינת אותה בתחום תוספי התזונה, שהינן פועל יוצא של המשך יישום האסטרטגיה העסקית לצד השקעה בבניית תשתית ניהולית ופיתוח יכולות תפעוליות. החברה ממשיכה לפעול להרחבת פעילות המו"פ, תוך פיתוח מוצרים חדשניים ומבודלים, שיעניקו ללקוחותיה האסטרטגיים ערכים מוספים. במקביל פועלת החברה לבסס מערכי שיווק והפצה גלובליים, כל זאת לצד חיזוק המותג והמיצוב הבינלאומי של החברה".
עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "מעבר לצמיחה הצפויה ממכירות של מוצרים קיימים, החברה צופה תמיכה בצמיחה כתוצאה מהשקת מוצרים חדשים ללקוחות קיימים, לצד חתימה על הסכמי אספקה והתחלת מכירות של מוצרים חדשים ללקוחות חדשים. אין ספק שההסכמים הללו, והסכמים נוספים דומים במהותם, עם חברות מהמובילות בעולם, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה, ויתמכו בצמיחה המהירה ובשיפור הרווחיות הצפויים בשנים הקרובות. לאור תחזית הביקושים, כבר החלה החברה את הקמת מפעל חדש, אשר צפוי להיבנות בסטנדרט פארמה, ואשר צפוי לשלש את יכולות היצור ולהיות תפעולי במהלך שנת 2023. את הקמת המפעל מוביל נשיא החברה מר חי חיון. בנוסף פועלת החברה להסטת ייצור הממתקים למיקור חוץ, על מנת לתמוך בגידול בביקוש בתחום תוספי התזונה".
- 2.אנונימי 22/11/2022 12:13הגב לתגובה זוחברות רווחיות יותר, צומחות יותר עם מאזן חזק יותר נסחרות היום במכפילים של 10 - 12 על הרווח.
- 1.ארז 22/11/2022 11:01הגב לתגובה זוהמניה נופלת 8%?

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגנאוויטס בהפסקת מסחר, פינרג'י ב-12% - הבנקים והביטוח עולים בכ-0.5%
התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.47% מדד ת"א 90 -0.6% מדד ת"א 125
דולר שקל רציף
מחזור המסחר עומד על כ-1.6 מיליארד שקל
