טופ גאם
צילום: מצגת החברה

טופ גאם: עולה בתוצאות, אבל עדיין נסחרת פי 5-6 על המכירות

מניית טופ גאם יורדת בכ-7% לשווי של 850 מיליון שקל; קצב הכנסות החברה כ-150 מיליון שקל בשנה
דור עצמון | (2)

חברת טופ גאם -1.44% העוסקת בפיתוח ומכירת תוספי תזונה ומוצרי מתיקה, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה לפיהם הכניסה כ-9.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של 7.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 39.2%.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-3.4 מיליון דולר (כ-34.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 1.5 מיליון דולר (כ-20.6% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם בחצי מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 600 אלף דור ברבעון המקביל.

טופ גאם רשמה ברבעון השלישי הפסד נקי של 188 אלף דולר בהשוואה להפסד נקי של 511 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA עלה ברבעון בכ-145.5% לכ-1.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-523 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נכון למועד פרסום הדוח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-7.2 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של 3.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה 2021.

התוצאות האלו אמנם טובות ומצביעות על שיפור (קיימת עונתיות כאשר הרבעון השלישי חלש יחסית), אך השוק כבר פחות מתלהב מחברות צמיחה ורוצה לראות גם רווחים. טופ גאם במספרים הנוכחיים נסחרת במכפיל 5-6 על ההכנסות - שווי של 846 מיליון שקל אחרי ירידה של 7% לעומת קצב הכנסות של כ-150 מיליון שקל בשנה. 

חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם: "החברה ממשיכה במגמת הצמיחה המאפיינת אותה בתחום תוספי התזונה, שהינן פועל יוצא של המשך יישום האסטרטגיה העסקית לצד השקעה בבניית תשתית ניהולית ופיתוח יכולות תפעוליות. החברה ממשיכה לפעול להרחבת פעילות המו"פ, תוך פיתוח מוצרים חדשניים ומבודלים, שיעניקו ללקוחותיה האסטרטגיים ערכים מוספים. במקביל פועלת החברה לבסס מערכי שיווק והפצה גלובליים, כל זאת לצד חיזוק המותג והמיצוב הבינלאומי של החברה".

עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "מעבר לצמיחה הצפויה ממכירות של מוצרים קיימים, החברה צופה תמיכה בצמיחה כתוצאה מהשקת מוצרים חדשים ללקוחות קיימים, לצד חתימה על הסכמי אספקה והתחלת מכירות של מוצרים חדשים ללקוחות חדשים. אין ספק שההסכמים הללו, והסכמים נוספים דומים במהותם, עם חברות מהמובילות בעולם, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה, ויתמכו בצמיחה המהירה ובשיפור הרווחיות הצפויים בשנים הקרובות. לאור תחזית הביקושים, כבר החלה החברה את הקמת מפעל חדש, אשר צפוי להיבנות בסטנדרט פארמה, ואשר צפוי לשלש את יכולות היצור ולהיות תפעולי במהלך שנת 2023. את הקמת המפעל מוביל נשיא החברה מר חי חיון. בנוסף פועלת החברה להסטת ייצור הממתקים למיקור חוץ, על מנת לתמוך בגידול בביקוש בתחום תוספי התזונה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 22/11/2022 12:13
    הגב לתגובה זו
    חברות רווחיות יותר, צומחות יותר עם מאזן חזק יותר נסחרות היום במכפילים של 10 - 12 על הרווח.
  • 1.
    ארז 22/11/2022 11:01
    הגב לתגובה זו
    המניה נופלת 8%?
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.