ישראל רייף יו"ר אפקון
צילום: עזרא לוי

אפקון תחבורה נכנסת לתחום חלוקת החשמל לאחר שקיבלה רישיון

האישור יאפשר לחברה למכור חשמל לצרכנים בעלי מונה חכם המאפשר קריאה ושידור של נתוני הצריכה
סתיו קורן |
נושאים בכתבה אפקון חשמל

חברת התשתיות אפקון החזקות 0.03%  דיווחה כי רשות החשמל החליטה להעניק לחברת הבת שלה אפקון תחבורה חשמלית (50%) רישיון אספקת חשמל ללא אמצעי ייצור. הרישיון יאפשר לחברה למכור חשמל לצרכנים בעלי מונה חשמל חכם, זאת במסגרת הפיילוט של רשות החשמל, שיאפשר למשקי בית לרכוש חשמל שלא מחברת החשמל.

כ-20 חברות הגישו בקשה לרישיון והרשות העניקה את הרישיון ל-18 מהן, כשברשימה בין היתר סלקום -2.16%אנרג'יקס 2.71% , שיכון ובינוי אנרגיה, הנמצאת בבעלותה המלאה של שיכון ובינוי -2.39%  ועוד.

לאפקון תחבורה חשמלית יש רשת טעינה לרכבים חשמליים הכוללת מאות עמדות טעינה הפרושות לאורך צירי התנועה המרכזיים מצפון ועד דרום. לאחרונה החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם דור אלון -2.21% מקבוצת אלון רבוע כחול שבבעלות מוטי בן משה, במסגרתו החברות ישיקו את רשת הטעינה הווירטואלית הראשונה בישראל שתאפשר למשתמשי הרכב החשמלי לטעון את רכבם במיקומים שונים - במתחמי התדלוק של דור אלון במרכזי קניות ותרבות, ובמרכזי תעסוקה ומגורים.

מנכ"ל דור אלון, עמית זאב ומנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית, אודי אליהו, ציינו כי מטרת השת"פ הוא הנגשה של הרשתות הציבוריות של שתי החברות ביישומון אחד ולאפשר לבעלי רכב חשמלי לנסוע לכל מקום ללא "חרדת טווח".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

אר פי אופטיקל מטפסת 5.5%; נפילות במניות השבבים; הירידות במדדים מתמנות

אר פי אופטיקל עם מכתב כוונות להזמנה של עד 21.5 מיליון דולר מתחזקת; ישראייר עם מזכר הבנות לרכישת מטוסים חדשים; מימושי נכסים בחו״ל בנופר אנרג׳י ובאלקטרה נדל״ן; וגם: מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית

מערכת ביזפורטל |


   


התנועות במדדים: מדד ת"א 35 -0.46%    מדד ת"א 90 -0.69%      מדד ת"א 125 -0.51%    

דולר שקל רציף      

BITCOIN -0.96%        


מחזור המסחר עומד על כ-1.2 מיליארד שקל

המחיר הקובע למימוש ולפקיעה של נגזרים שבועיים על מדד ת"א-35 הינו: 3617.97