בנק ירושלים
צילום: יח"צ, בנק ירושלים

נדבקו בנגיף: בנק ירושלים יוצא במהלך קיצוצים נרחב בגלל הקורונה

תוכנית ההתייעלות שעליו דיווח הבנק כולל הקפאה של שכר והטבות לעובדים, צמצום פעילות רווחה, ניוד, פרישה מוקדמת וצמצומי תקנים
ארז ליבנה | (8)

בבנק ישראל אמנם דואגים להרגיע שסקטור הבנקאות בכללותו הגיע מוכן להשפעות מגפת קורונה – כתוצאה מהלקחים שנלמדו מהמשבר של 2008 – לפחות ביחס הלימות ההון למאזן. אבל ברור שהבנקים נפגעים - מי פחות, מי יותר, ועל רקע הקורונה, בנק ירושלים -2.08% פותח בתוכנית התייעלות. אגב, הבנקים מתייעלים כבר שנים הם ימשיכו להתייעל - לא בגלל הקורונה - בגלל התחרות הדיגיטלית. אין מקום לבנקים עמוסים בעובדים וראינו את זה גם בהודעה בשבוע שעבר של בנק דיסקונט - הרחבה: מנוע הצמיחה של הבנקים - צמצום עובדים 

 

"על רקע ובעקבות המשבר העולמי אשר נגרם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, והשפעתו על פעילות הבנק, הוחלט על יישום תכנית התייעלות בבנק, במטרה לצמצם את הוצאות הבנק, ובכלל זה עלויות השכר", כתבו בבנק בהודעה לבורסה.

 

בין היתר הוחלט שחברי ההנהלה והדירקטוריון יפחיתו 4% משכרם שיועברו לקרן לטובת העובדים. המהלך של הפרישה המוקדמת צפוי לחסוך לבנק עד 10 מיליון שקלים עד שנת 2021. "תוכנית ההתייעלות תכלול, בין היתר, הקפאה של שכר והטבות לעובדים, צמצום פעילות רווחה, ניוד פרישה מוקדמת וצמצומי תקנים. ההקפאה האמורה תשוב ותיבחן בתום הרבעון הראשון של שנת 2021", הוסיפו.

 

מניית החברה ירדה ב-15%, למרות שמתחילת החודש היא עולה בכ-8%. מדד הבנקים ירד מתחילת השנה במעל 25% כך שמצבה של מניית בנק ירושלים הוא סביר.

ומה קרה בדוחות? הרווח מפעילות אמנם ירד בכ-1%, המאזן וההון העצמי דווקא התחזקו, כשהרווח הנקי ביחס לרבעון השני ירד בלמעלה מ-56%, מרמה של 27.5 מיליון שקל לרמה של 12 מיליון.

נראה שתחום האשראי פוגע הכי קשה בבנק. ההכנסות מאשראי קטנו בלמעלה מ-9%, מ-95 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ל-86 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. במחצית הראשונה של 2020, הוצאות הפסדי האשראי מתקרבות ל-200%, מ-23.7 מיליון בתקופה המקבילה, ל-70 מיליון במחצית הנוכחית - כל כולן בהשפעת הקורונה. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דני דין 25/10/2020 15:37
    הגב לתגובה זו
    ועכשיו , מתייעלים על הגב שלנו . את השנים הכי טובות נתנו לבנק
  • 5.
    בנק ירושלים זאת ההשקעה הכי טובה שיש (ל"ת)
    דנית 25/10/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הבוחש במספרים. 25/10/2020 13:35
    הגב לתגובה זו
    וזאת עוד הייתה שנה טובה לבנקים, אם בשנה טובה זה בנק שעושה 3% תשואה על ההון, ימיו ספורים.
  • 3.
    בנק מיותר צריך לסגור אותו (ל"ת)
    ולקחת את הרשיון 25/10/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מי שיש לו חסכונות בבנק הזה שיברח (ל"ת)
    25/10/2020 12:51
    הגב לתגובה זו
  • צודק 25/10/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    בשביל לקבל בריבית עוד 0.1% לסכן עשרות/מאות אלפי שקלים. "הבנק" הזה כמו עלה שעף ברוח, וקיצוץ כזה בכל התנאים לרבות בתנאי הבכירים מלמד באיזה מצב בנק ירושלים נמצא.
  • אתי 25/10/2020 14:47
    זה לא בנק אתי אלון.העובדים מצויינים ואפשר לקנות או למזג אותו
  • 1.
    ..הנה אחת הסיבות לשוקרונה (ל"ת)
    אור 25/10/2020 12:27
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.