זהבית כהן פסגות
צילום: רמי זרנגר, אלכסנדר כץ
בלעדי

התפוצץ המו״מ למכירת פסגות - אייפקס בוחנת אופציות נוספות

המו״מ בין אייפקס למשקיעים הזרים שמוביל רון וייסברג למכירת פסגות התנהל לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל; ככל הנראה אייפקס תנסה להנפיק את פסגות בבורסה

ניצן כהן | (6)

התפוצץ המו״מ למכירת פסגות לקבוצת משקיעים זרים שמוביל רון וייסברג. כך נודע לביזפורטל. המו״מ התנהל בין קרן אייפקס, בעלת השליטה בפסגות לבין המשקיעים הזרים לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל אך בשל מחלוקת על השווי, מחלוקת שהפכה להיות מהותית עם משבר הקרונה, כאשר החליט וייסברג שלא להגמיש את עמדותיו, מה שהביא לסיום המו״מ.

 

בקרן אייפקס שמנוהלת על ידי זהבית כהן החליטו שבשלב הזה הם יפעלו למציאת חלופות אחרות להצפת ערך בפסגות. כהן נותנת עדיפות למכירת פסגות כמקשה אחת, אך נבחנת גם אפשרות של פיצול פסגות ומכירתה/ הנפקתה ביחידות נפרדות.

 

שתי החלופות שנראות כרגע הרלוונטיות ביותר הן הנפקה של פסגות בבורסה והאופציה השניה היא פיצול חברת הגמל מפסגות והנפקתה בנפרד מהנפקה או מכירה של בית ההשקעות פסגות.

 

שתי החלופות שואבות עידוד מההצלחה בהנפקה של אלטשולר שחם ובית ההשקעות מור שהפכו ליקירות הבורסה והן נהנות מפעילות ערה של משקיעים. הנפקה של שתי החברות בנפרד (בית ההשקעות פסגות וחברת הגמל) היא כרגע החלופה המועדפת על כהן מתוך ההנחה כי היא זו שעשויה להציף את השווי הגדול יותר לחברה, ותהפוך את ההחזקות שלא ימכרו לסחירות באופן שיאפשר לאייפקס גמישות במימוש עתידי של כלל ההחזקות או לחילופין חלוקה כדיבידנד בעין של המניות שלא ימכרו למשקיעים באייפקס.

 

מכירה באמצעות הנפקה, שהיא כאמור החלופה המועדפת כיום, עלולה ליצור לפסגות בעיה מסוג חדש והיא החשיפה של הדוחות הכספיים שלה. וכאן טמון מוקש לא פשוט.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לא עוד 28/07/2020 16:40
    הגב לתגובה זו
    כמו האישה המוכה שיודעת שבעלה עומד לחזור הביתה עצבני כך מרגישים עכשיו עובדי פסגות. עוד גזרות, עוד צמצומים, עוד קיצוצים. תשבחי את החברה, אל תייבשי אותה. בבקשה זהבית, לא עוד גזרות.
  • 5.
    מאיר 28/07/2020 13:34
    הגב לתגובה זו
    תתחילו להביא מנהלים חדשים / עובדים חדשים העובדים שלכם מוטשים
  • 4.
    חברה 28/07/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
    במחשכים
  • 3.
    שלי איתם הייתי מציע להם שם משקף יותר כמו תהומות (ל"ת)
    לפי הניסיון 28/07/2020 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא הייתי קונה מזהבית בית השקעות משומש (ל"ת)
    קארמה ביץ 28/07/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הנפקה משמעותה שמתכננים בהמשך לעקוץ את הפנסיות (ל"ת)
    סוד העושק 28/07/2020 11:39
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.