לא לשימוש
צילום: יח"צ

פרוטרום ממשיכה ביישום אסטרטגיית הצמיחה: רוכשת חברה נוספת בברזיל תמורת כ-33 מיליון דולר

חברת הטעמים חודרת בצורה חזקה לשוק הברזילאי עם רכישה שלישית במספר והשישית באמריקה הלטינית ב-5 השנים האחרונות
נדב לוי | (2)
נושאים בכתבה פרוטרום

ענקית הטעמים הישראלית פרוטרום ממשיכה בתנופת הרכישות ומודיעה על רכישה רביעית השנה - 80% ממניות חברת 'SDFLC' הברזילאית, יצרנית מובילה של פתרונות טעם מתוקים לתחום הקינוחים בברזיל, בתמורה כוללת של כ-110 מיליון ריאל ברזילאי (כ-33 מיליון דולר). בתוך כך, הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של הנרכשת החל מכשנתיים וחצי ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של 'SDFLC' בתקופה זו.

הכנסות SDFLC ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש מאי 2017 עמדו על כ-72 מיליון ריאל ברזילאי (כ-22 מיליון דולר), לאחר שרשמה ב-5 השנים האחרונות קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-17%. החברה מעניקה ללקוחותיה תמיכה במחקר ופיתוח מוצרים בהתבסס על סל פתרונות שלם ואיכותי לתחום הגלידות והקינוחים המבוסס על חומרי גלם טבעיים והכוללים: פתרונות טעם מגוונים, פתרונות מרקם, ציפויים וזיגוגים, וכן מגוון ייחודי של פתרונות פונקציונליים חדשניים (דלי סוכר, דלי שומן, דלי קלוריות ואנטי אלרגניים).

בדיווח החברה נמסר כי פעילותה של SDFLC סינרגטית במידה רבה לפעילות פתרונות הטעם של פרוטרום, בדגש על תחום הטעמים המתוקים ותחום פתרונות הטעם החדשניים מבוססי חומרי גלם טבעיים המיועדים לתחום הקינוחים, בו לפרוטרום תשתית גלובלית צומחת שחוזקה והועמקה בהתבסס על פעילותה הצומחת של Inventive (אותה רכשה פרוטרום בדצמבר 2015), בשוק הסיני ובמזרח אסיה ובזכות מגוון הפתרונות הטבעיים והחדשניים מבוססי הפרי של Taura (אותה רכשה פרוטרום במאי 2015). רכישת SDFLC מאפשרת לפרוטרום את המשך הרחבת פעילותה הגלובלית בתחום פתרונות הטעם המתוקים הטבעיים תוך הרחבת והעמקת פעילותה ונתח השוק שלה בברזיל ובאמריקה הלטינית, בהתבסס על מינוף הידע והטכנולוגיות הייחודיות של SDFLC ומערך השיווק והמכירות הנרחב של פרוטרום באזור, להרחבת פעילותה של SDFLC למדינות נוספות וכן תוך ניצול הזדמנויות ה- Cross-selling הרבות של מוצרי פרוטרום ללקוחות SDFLC. 

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "רכישת SDFLC ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של קבוצת פרוטרום, ואת מימוש חזונה "To be the preferred partner for tasty and healthy success". זוהי רכישה אסטרטגית חשובה המאפשרת לפרוטרום חיזוק משמעותי של מעמדה בשוק הברזילאי, שהינו השוק המרכזי באמריקה הלטינית. ל-SDFLC מעמד מוביל בשוק פתרונות הטעם המתוקים לתחומי הגלידות והקינוחים בברזיל, המתבססים על ידע ומסורת ארוכת שנים וטכנולוגיה חדשנית, ובכוונתנו להמשיך ולהרחיב את פעילותה באמצעות התמיכה הגלובלית של פרוטרום, ותוך ניצול הזדמנויות ה-Cross-Selling הרבות הן על ידי הצעת סל הפתרונות הרחב של פרוטרום ללקוחות SDFLC בברזיל, והן באמצעות הרחבת פעילותה של SDFLC למדינות האזור בהן יש לפרוטרום כבר תשתית שיווק ומכירות. השלמת בניית האתר החדיש והמודרני תאפשר הכפלת כושר הייצור של SDFLC תוך תמיכה בהמשך הצמיחה המהירה של הפעילות וניצול הסינרגיות התפעוליות רבות עם פעילותינו הקיימת בברזיל.

 

"נמשיך ונפעל להרחבת פעילותינו בברזיל ובאמריקה הלטינית, ובשווקים מתפתחים צומחים נוספים בהם אנחנו מתמקדים כמנועי צמיחה. רכישת SDFLC היא הרביעית שפרוטרום מבצעת השנה, ורכישה שישית לפרוטרום  באמריקה הלטינית בחמש השנים האחרונות, תקופה במהלכה בנינו במרבית המדינות במרכז ובדרום אמריקה תשתית רחבה של שיווק ומכירות, הנתמכת בפעילות המו"פ והייצור המקומית והגלובלית שלנו. אני משוכנע כי תשתית זאת תתמוך בהמשך הצמיחה המהירה של פעילותינו באמריקה הלטינית הן באמצעות צמיחה אורגנית והן באמצעות רכישות נוספות שאנחנו בוחנים. בשנים האחרונות מיישמת פרוטרום אסטרטגיה של התרחבות גאוגרפית בצפון אמריקה ובשווקים מתפתחים (אסיה, אפריקה, מרכז ומזרח אירופה ודרום אמריקה) בעלי שיעורי צמיחה גבוהים יותר. אסטרטגיה זו הביאה לכך שבזמן שמכירות פרוטרום ב-6 השנים האחרונות גדלו פי 2.6, המכירות באותה תקופה בשווקים המתפתחים גדלו פי-3.8, כך שנתח המכירות בשווקים המתפתחים היווה ב-2016 כ-41% ממכירות פרוטרום לעומת כ-27% ב-2010.

באקסלנס הוציאו התייחסות לרכישה כשכתבו כך: "עסקה זו תואמת את אסטרטגיית הרכש של פרוטרום, המתמקדת ברכישת חברות בגודל בינוני-קטן במכפילים נמוכים יחסית ושווקים אסטרטגיים/סינרגטיים. תחום הטעמים לגלידות מתאפיין בשיעורי רווחיות גבוהים ביחס לסקטור. לפיכך, אנו מעריכים כי מחיר העסקה מגלם מכפיל EBITDA נמוך מ-10x לפני סינרגיות. העסקה מחזקת את האחיזה בדרום אמריקה, שוק צומח ואסטרטגי עבור פרוטרום. קיים פוטנציאל למכירות צולבות בפלח שוק אטרקטיבי וסינרגיות תפעוליות".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אהרון 25/06/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    ניהול שקול עקב אחר אגודל המנכל מוביל את החברה משיא לשיא באופן שקול ומדוד . גילוי נאות מחזיק במניות החברה כבר מעל שלוש שנים ובכול פעם שהמניה יורדת קונה עוד .
  • 1.
    פרוטי 25/06/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    המניה שהיא הלהיט של השנים הקרובות ותכנית חיסכון בטוח לגיל הפנסיה לדעתי צפויים בה רווחים של מאות אחוזים לתווך הארוך בהצלחה למחזיקים
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.