דו"חות סלקום: הרווח הנקי צלל, 70 אלף מנויים ל-TV

החולשה בסקטור התקשורת ממשיכה להתבטא בדו"חות החברות: סלקום הרוויחה 19 מ' בלבד ברבעון האחרון
גיא ארז |
נושאים בכתבה סלקום

חברת התקשורת סלקום 0.47% פרסמה לפני מספר דקות את דו"חותיה הכספיים ל-2015, יום לאחר פרסום הדו"חות של פרטנר. בדומה למתחרה שלה, גם סלקום מציגה החלשות בתחום הסלולר, כשסך ההכנסות של החברה הסתכמו ב4.18 מיליארד שקל, ירידה של 8.5% בהשוואה ל-2014, אז הכניסה 4.57 מיליארד. מבחינת נתוני הרבעון הרביעי של 2015, הרווח הנקי של סלקום הסתכם ב-19 מיליון שקל בלבד, בהשוואה ל-55 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, ירידה חדה של 65.5%.

המניה נסחרת בפתיחה בת"א בירידות שערים של עד 1%.

המשקיעים עשויים להיות מודאגים גם מהרווח הנקי של החברה, שצלל בלא פחות מ-72.6%: בשנת 2014 הרוויחה שלסום 354 מיליון שקל, וב-2015 הרוויח 97 מיליון בלבד.

גם הרווח התפעולי של סלקום נחלש, והסתכם ב-310 מיליון שקל, בהשוואה ל-662 מיליון ש"ח בשנה קודמת, ירידה של 53.2%.

חולשה נוספת מתבטאת בסעיף ההכנסות משירותים, שירד ב-12.1% ל-3.132 מיליארד שקל, וה-EBITDA ירד ב-32%, והסתכם ב-872 מיליון ש"ח בלבד, לעומת ל-1.282 מיליארד ש"ח בשנה הקודמת. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות הינו 20.9% בלבד, לעומת 28% בשנה הקודמת.

ההכנסה חודשית ממוצעת למנוי סלולר עמדה ב-2015 על 65 שקלים, ירידה של 9.8% ביחס לשנה שעברה.

מעבר לסקטור הסלולר, החברה מסכמת שנת פעילות מוצלחת בשוק הנייח עם למעלה

מ-70,000 בתי אב בסלקום tv וכ-100,000 בתי אב בשוק הסיטונאי, נכון להיום. מדובר על גידול נאה של 20,000 לקוחות TV ברבעון, כשבשוק הסיטונאי מדובר בגידול של 30,000 לקוחות.

ניר שטרן מנכ"ל קבוצת סלקום אמר היום בהתייחס לתוצאות החברה: "ב-2015 באו לידי ביטוי במלוא העוצמה השפעות התחרות של השנים האחרונות. לצד ההתמודדות בזירה התחרותית והירידה במדדים הפיננסים, שנת 2015 היתה שנה משמעותית בביסוס אסטרטגיית הקבוצה לשנים הבאות. זוהי שנה של פריצת דרך, שנעשו בה צעדים משמעותיים לעתידנו כקבוצת תקשורת אשר מעניקה הצעת ערך כוללת ללקוח".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.