דוחות פרוטרום פורסמו הבוקר אחרי זינוק של 44% בשנה במניה - מה חושבים האנליסטים?
חברת פרוטרוםפרסמה הבוקר דוחות טובים לסיכום שנת 2014 - לכתבה על התוצאות. המניה כבר זינקה ב-44% בתוך שנה, וגם היום היא עולה לאחר הדוחות. האנליסטים ליאת גלזר, בני דקל ובן נובו שלם מנתחים את הדוחות הכספיים.
ליאת גלזר מבית ההשקעות אקסלנס: "פרוטרום פרסמה דוח בצפי בשורת ההכנסות, כאשר הרבעון הרביעי עבר להיות הרבעון החזק של החברה, ועם רווחיות מעל הצפי כאשר המשקל הגבוה יותר של פעילות הטעמים, בעיקר בשל רוסיה, אשר הינה רווחית יותר מיתר הפעילויות משכה כלפי מעלה את התוצאות. במהלך הרבעון פרוטרום העלתה את המחירים שלה ברוסיה בשל הרובל והיא הגדילה את מכירותיה שם כאשר אמברגו שהיה במדינה על יבוא סייע לה בכניסה ללקוחות נוספים בשל היותה יצרן מקומי. השפעת המט"ח גרעה משורת המכירות כ-8.7% וההשפעה השלילית של המטבעות תהיה חזקה יותר ברבעון הראשון של השנה".
מה לגבי תחזיות החברה? "החברה ציינה כי היא עמדה כבר השנה ביעד של 20% רווחיות EBITDA בפעילות הליבה והציבה יעד חדש ל- 22% ב-2020. יעד זה הינו מאוד סביר לאור מהלכי ההתייעלות של החברה ביניהם הקמת מערך רכש גלובלי. כמו כן, פרוטרום הציבה יעד חדש לשורת המכירות של 1.5 מיליארד דולר ב-2020 ובכך מסמסה מעט את היעד של 1 מיליארד דולר מכירות עד 2016. אנו מעריכים כי ההשפעה השלילית של המט"ח על הצמיחה ועליית המכפילים בענף כולו הפכו את היעד ל- 2016 למאתגר יותר עבור פרוטרום".
- האנליסט בני דקל חותך המלצה למניה הכי חמה בת"א
- הזינוק אתמול במניית פרוטרום - צפו בהמלצה שהוציא בנק אגוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה השורה התחתונה? "החברה ממשיכה להציג צמחיה ושיפור בתוצאות כאשר היא ממשיכה לשים את יעדיה על צמיחה עתידית באמצעות רכישות, צמיחה אורגנית והתייעלות בדומה למהלכים אותם ראינו בשנים עברו. פרוטרום תעשיות עוסקת בייצור ושיווק חומרי-גלם לתעשיית הטעם והריח; ותערובות טעם וריח לתעשיות המזון והקוסמטיקה".
בני דקל מבנק אגוד: "פרוטרום הינה חברה מצוינת עם הנהלה איכותי אבל לדעתנו נסחרת כרגע במחיר מלא, ללא רכישות, בעקבות התחזקות הדולר בעולם, החברה עשויה להציג ירידה בהכנסות במהלך 2015. לאור נסיקת מכפילי הסקטור, הבעיה העיקרית העומדת בפני החברה כיום היא למצוא חברות מתאימות לרכישה ובמחיר סביר. ממשיכים בהמלצת תשואת שוק במחיר יעד של 130 שקל". בני דקל בהמלצת "תשואת שוק" על המניה עם מחיר יעד של 130.8 שקלים.
בן נובו שלם, מנהל מחקר אפסילון: "כרגע נראה שהמניה מתומחרת היטב. יחד עם זאת החברה פרסמה יעד חדש לשנת 2020 של מכירות 1.5 מיליארד דולר ושיעור של 22% Ebitda. אם מסתכלים לטווח ארוך והחברה תצליח לעמוד בכל היעדים שהציבה יכול להיות פה אפסייד משמעותי".
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
אורי יהודאי מפרוטרום אחרי מהלך של 300% במניה - "2015 תהיה שנת שיא". ראיון חובה

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
