דוחות פרוטרום פורסמו הבוקר אחרי זינוק של 44% בשנה במניה - מה חושבים האנליסטים?

יצרנית חמרי הטעם וריח מחיפה לא עוצרת: רשמה אשתקד הכנסות של 820 מיליון דולר ורוווח נקי של 87 מיליון דולר
אבי שאולי |

חברת פרוטרוםפרסמה הבוקר דוחות טובים לסיכום שנת 2014 - לכתבה על התוצאות. המניה כבר זינקה ב-44% בתוך שנה, וגם היום היא עולה לאחר הדוחות. האנליסטים ליאת גלזר, בני דקל ובן נובו שלם מנתחים את הדוחות הכספיים.

ליאת גלזר מבית ההשקעות אקסלנס: "פרוטרום פרסמה דוח בצפי בשורת ההכנסות, כאשר הרבעון הרביעי עבר להיות הרבעון החזק של החברה, ועם רווחיות מעל הצפי כאשר המשקל הגבוה יותר של פעילות הטעמים, בעיקר בשל רוסיה, אשר הינה רווחית יותר מיתר הפעילויות משכה כלפי מעלה את התוצאות. במהלך הרבעון פרוטרום העלתה את המחירים שלה ברוסיה בשל הרובל והיא הגדילה את מכירותיה שם כאשר אמברגו שהיה במדינה על יבוא סייע לה בכניסה ללקוחות נוספים בשל היותה יצרן מקומי. השפעת המט"ח גרעה משורת המכירות כ-8.7% וההשפעה השלילית של המטבעות תהיה חזקה יותר ברבעון הראשון של השנה".

מה לגבי תחזיות החברה? "החברה ציינה כי היא עמדה כבר השנה ביעד של 20% רווחיות EBITDA בפעילות הליבה והציבה יעד חדש ל- 22% ב-2020. יעד זה הינו מאוד סביר לאור מהלכי ההתייעלות של החברה ביניהם הקמת מערך רכש גלובלי. כמו כן, פרוטרום הציבה יעד חדש לשורת המכירות של 1.5 מיליארד דולר ב-2020 ובכך מסמסה מעט את היעד של 1 מיליארד דולר מכירות עד 2016. אנו מעריכים כי ההשפעה השלילית של המט"ח על הצמיחה ועליית המכפילים בענף כולו הפכו את היעד ל- 2016 למאתגר יותר עבור פרוטרום".

מה השורה התחתונה? "החברה ממשיכה להציג צמחיה ושיפור בתוצאות כאשר היא ממשיכה לשים את יעדיה על צמיחה עתידית באמצעות רכישות, צמיחה אורגנית והתייעלות בדומה למהלכים אותם ראינו בשנים עברו. פרוטרום תעשיות עוסקת בייצור ושיווק חומרי-גלם לתעשיית הטעם והריח; ותערובות טעם וריח לתעשיות המזון והקוסמטיקה".

בני דקל מבנק אגוד: "פרוטרום הינה חברה מצוינת עם הנהלה איכותי אבל לדעתנו נסחרת כרגע במחיר מלא, ללא רכישות, בעקבות התחזקות הדולר בעולם, החברה עשויה להציג ירידה בהכנסות במהלך 2015. לאור נסיקת מכפילי הסקטור, הבעיה העיקרית העומדת בפני החברה כיום היא למצוא חברות מתאימות לרכישה ובמחיר סביר. ממשיכים בהמלצת תשואת שוק במחיר יעד של 130 שקל". בני דקל בהמלצת "תשואת שוק" על המניה עם מחיר יעד של 130.8 שקלים.

בן נובו שלם, מנהל מחקר אפסילון: "כרגע נראה שהמניה מתומחרת היטב. יחד עם זאת החברה פרסמה יעד חדש לשנת 2020 של מכירות 1.5 מיליארד דולר ושיעור של 22%  Ebitda. אם מסתכלים לטווח ארוך והחברה תצליח לעמוד בכל היעדים שהציבה יכול להיות פה אפסייד משמעותי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אורי יהודאי מפרוטרום אחרי מהלך של 300% במניה - "2015 תהיה שנת שיא". ראיון חובה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג -1.84%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.