דקל: "הודעה טובה לבבילון, אבל מוקדם לדעת כיצד הפעילות חוזרת"

אנליסט בנק אגוד בהתייחסות ראשונית לאי-ביטול ההסכם עם יאהו: "הבחירה של הנהלת בבילון לחבור ליאהו - מהלך מצויין שנעשה בזמן הנכון ומוכיח את עצמו"
יעל גרונטמן | (4)
נושאים בכתבה בבילון יאהו

"ברור שזו הודעה מאוד חיובית וטובה לבבילון", כך אומר היום (ב') בני דקל, אנליסט המסחר של בנק אגוד בתגובה ראשונית להודעתה הדרמטית של בבילון כי חברת Yahoo לא מבטלת את ההסכם ביניהן. "הבשורה היא שלבבילון יש לפחות לקוח משמעותי אחד שנשאר מתוך שניים". (אחרי שגוגל עזבה אותה). להודעה הדרמטית שמקפיצה את בבילון בכ-25%: בבילון מעדכנת ש-yahoo לא מבטלת את ההסכם - המניה מזנקת

"כרגע אנחנו עוד לומדים את ההודעה ואין לי כרגע יכולת לקבוע מחיר יעד חדש לבבילון כי עדיין יש הרבה פערים בידע שאני צריך להשלים, אבל החברה כתבה שהם מחדשים את הפעילות באופן איטי. בצדק בבילון נזהרת מאוד כרגע בקשר שלה עם יאהו".

"עדיין מוקדם לדעת באיזה אופן הפעילות חוזרת והאם יהיו שינויים משמעותיים יותר בפעילות. מה שברור הוא שהסביבה השתנתה מהותית ושבבילון נזהרת מאוד ברכישת לקוחות חדשים. היום החברה צריכה לפרסם דוחות ואני מקווה שהחברה תפרסם קצת יותר פרטים ביחס לאופן התנהלותה בעתיד ותסביר מה התוכנית האסטרטגית והתפעולית שלה לגבי המשך פעילותה".

"אני לא חושב שיהיה שינוי בתנאים הכספיים של החוזה כי זה חוזה שנחתם ל-4 שנים. אני מניח שהחוזה לא נפתח מחדש, אבל אני מניח ששני הצדדים ינסו לאכוף ביתר קפידה את התנאים בו".

צריך לזכור שהחברה נכנסה לחוזה עם יאהו ביודעין שזה חוזה שהיא מרוויחה ממנו הרבה פחות, אבל החוזה עם יאהו נחתם במטרה לפזר ולהקטין את הסיכונים שלה ובראשם התלות בחוזה עם לקוח אחד - גוגל".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איך הוא עדיין קורא לעצמו "אנליסט"? (ל"ת)
    ז'וז'ו 17/11/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זהירות המניה תתרסק אחרי הדוחות בצהריים (ל"ת)
    ריי 11/11/2013 12:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    די לאלוהות של גוגל ,מפחיד (ל"ת)
    tr 11/11/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בדרך ל 4500!!!! (ל"ת)
    חכמי חלם 11/11/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.