דקל: "הודעה טובה לבבילון, אבל מוקדם לדעת כיצד הפעילות חוזרת"

אנליסט בנק אגוד בהתייחסות ראשונית לאי-ביטול ההסכם עם יאהו: "הבחירה של הנהלת בבילון לחבור ליאהו - מהלך מצויין שנעשה בזמן הנכון ומוכיח את עצמו"
יעל גרונטמן | (4)
נושאים בכתבה בבילון יאהו

"ברור שזו הודעה מאוד חיובית וטובה לבבילון", כך אומר היום (ב') בני דקל, אנליסט המסחר של בנק אגוד בתגובה ראשונית להודעתה הדרמטית של בבילון כי חברת Yahoo לא מבטלת את ההסכם ביניהן. "הבשורה היא שלבבילון יש לפחות לקוח משמעותי אחד שנשאר מתוך שניים". (אחרי שגוגל עזבה אותה). להודעה הדרמטית שמקפיצה את בבילון בכ-25%: בבילון מעדכנת ש-yahoo לא מבטלת את ההסכם - המניה מזנקת

"כרגע אנחנו עוד לומדים את ההודעה ואין לי כרגע יכולת לקבוע מחיר יעד חדש לבבילון כי עדיין יש הרבה פערים בידע שאני צריך להשלים, אבל החברה כתבה שהם מחדשים את הפעילות באופן איטי. בצדק בבילון נזהרת מאוד כרגע בקשר שלה עם יאהו".

"עדיין מוקדם לדעת באיזה אופן הפעילות חוזרת והאם יהיו שינויים משמעותיים יותר בפעילות. מה שברור הוא שהסביבה השתנתה מהותית ושבבילון נזהרת מאוד ברכישת לקוחות חדשים. היום החברה צריכה לפרסם דוחות ואני מקווה שהחברה תפרסם קצת יותר פרטים ביחס לאופן התנהלותה בעתיד ותסביר מה התוכנית האסטרטגית והתפעולית שלה לגבי המשך פעילותה".

"אני לא חושב שיהיה שינוי בתנאים הכספיים של החוזה כי זה חוזה שנחתם ל-4 שנים. אני מניח שהחוזה לא נפתח מחדש, אבל אני מניח ששני הצדדים ינסו לאכוף ביתר קפידה את התנאים בו".

צריך לזכור שהחברה נכנסה לחוזה עם יאהו ביודעין שזה חוזה שהיא מרוויחה ממנו הרבה פחות, אבל החוזה עם יאהו נחתם במטרה לפזר ולהקטין את הסיכונים שלה ובראשם התלות בחוזה עם לקוח אחד - גוגל".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איך הוא עדיין קורא לעצמו "אנליסט"? (ל"ת)
    ז'וז'ו 17/11/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זהירות המניה תתרסק אחרי הדוחות בצהריים (ל"ת)
    ריי 11/11/2013 12:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    די לאלוהות של גוגל ,מפחיד (ל"ת)
    tr 11/11/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בדרך ל 4500!!!! (ל"ת)
    חכמי חלם 11/11/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".