אלי אדדי סלקום
צילום: רמי זרנגר
דוחות

רווח שיא של עשור לסלקום: קצב הרווח השנתי עומד על כ-200 מיליון שקל, מכפיל רווח של 17.5

סלקום מציגה רווח נקי מרשים לרבעון הראשון של השנה. בשורת ההכנסות נרשמה ירידה קלה, לצד צמיחה בפעילות מכירת המכשירים ושיפור ברווחיות.

תמיר חכמוף |

חברת סלקום סלקום -0.37%  פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2025 עם רווח נקי של 60 מיליון שקלים,הגבוה ביותר מאז 2015 ופי 8.5 לעומת הרבעון המקביל בו נרשם רווח נקי של 7 מיליון שקל. אלא שהעלייה החדה מוסברת בין היתר גם בזכות סעיף הכנסות אחרות, שהתאזן מול ירידה חדה באותו סעיף ברבעון המקביל, ולא רק משיפור בפעילות הליבה.


סך ההכנסות ירד במעט ל-1.112 מיליארד שקלים לעומת 1.133 מיליארד בשנה שעברה, בעיקר בשל ירידה בהכנסות משירותים ומציוד במגזר הנייח, אם כי נרשם גידול משמעותי של כ-8.5% במכירת מכשירים סלולריים, ל-307 מיליון שקלים, שיא של 12 שנה.

הכנסות בנטרול קש"ג: הכנסות החברה בנטרול קש"ג ברבעון הנוכחי הסתכמו בסך של 1.065 מיליארד שקל לעומת סך של 1.042 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 23 מיליון שקל.

הכנסות משירותי מגזר נייד בנטרול קש"ג: ההכנסות משירותי הסלולר בנטרול קש"ג ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-410 מיליון שקל לעומת 381 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 7.6%, שעיקרה כתוצאה מגידול בהכנסות מחבילות וכן גידול בהכנסות מרומינג, בין היתר מהתמתנות השפעות המלחמה.

הכנסות משירותים במגזר נייח: ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו בסך של 338 מיליון שקל, לעומת 334 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 4 מיליון שקל.  העלייה נובעת בין היתר מגידול בהכנסות משירותי אינטרנט וטלוויזיה שקוזזו חלקית מקיטון בהכנסות ממפעילים בינלאומיים.

הכנסות מציוד קצה מגזר נייד: ההכנסות מציוד הקצה במגזר הנייד ברבעון הנוכחי הסתכמו בסך של כ-307 מיליון שקל לעומת 283 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8.5% אל מול הרבעון המקביל אשתקד, שיא של 12 שנה.



הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-110 מיליון שקלים, זינוק של 134% לעומת 47 מיליון שקלים אשתקד. הרווח התפעולי שיקף עלייה ברווח הגולמי, לצד ירידה מסוימת בהוצאות הנהלה ותפעול. השיפור בשורת הרווח התפעולי נתמך גם בסעיף הכנסות אחרות, שהסתכמו הפעם ב-19 מיליון שקלים, לעומת הוצאה של 26 מיליון ברבעון המקביל, אז נרשמה הוצאה חד-פעמית של 35 מיליון שקלים בגין מענקים בהסכם הקיבוצי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


ה-EBITDA המתואם עלה ב-15.6% ל-349 מיליון שקלים, ואילו תזרים המזומנים החופשי קפץ ב-60% ל-94 מיליון. החוב הפיננסי נטו של החברה ירד בכ-230 מיליון שקלים לעומת התקופה המקבילה.


במגזר הנייד נרשם גידול ב-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת למנוי) של 2.5 שקלים, ובמגזר הנייח זינקה ההכנסה הממוצעת למנוי ב-9 שקלים, המשקף שיפור בשירותי הסלולר, רומינג, אינטרנט וטלוויזיה.


החברה רשמה זינוק של כ-60% בתזרים המזומנים החופשי שלה שהסתכם בסך של 94 מיליון שקל לעומת 59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במקביל נרשמה גם ירידה של כ-230 מיליון שקל בחוב הפיננסי ביחס לסוף הרבעון המקביל של שנת 2024.


אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום מציגה רבעון עם ביצועים חזקים ובהם שיא של עשור ברווח הנקי ובהכנסות מציוד קצה במגזר הנייד, תזרים מזומנים גבוה וגידול בהכנסות משירותי נייד ונייח, תוצר של עבודה מאומצת ומיקוד בביצועים שמשפרים את מדדי הרווחיות. נמשיך למנף את החוזקות שלנו ולפתח את מנועי הצמיחה המרכזיים של הקבוצה. זאת, תוך שיפור חווית הלקוח וביסוס יתרונותינו בעולמות השירות לצד טרנספורמציה דיגיטלית ועם רשת ה-5G הגדולה והמהירה בישראל, על מנת להעניק את הערך הגבוה ביותר למיליוני לקוחותינו, כחלק מהאסטרטגיה שלנו להמשיך בהובלת השוק כחברת התקשורת המובילה בישראל."


שווי השוק של סלקום עומד על 4.2 מיליארד שקל, לאחר שהמנייה עלתה בכ-22% מתחילת השנה והשלימה עלייה של 62% ב-12 החודשים האחרונים. בקצב הרווח הנוכחי, מכפיל הרווח השנתי עומד על 17.5.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.