אנרג'יאן: עסקת הענק עם קרלייל עשויה להתבטל
חברת האנרגיה הודיעה כי העסקה למכירת נכסיה באיטליה, מצרים וקרואטיה, לקרן ההשקעות תמורת סכום של עד 945 מיליון דולר, עשויה שלא לצאת אל הפועל,
לאחר שלא הצליחה להשיג את האישורים הרגולטורים הנדרשים באיטליה ומצרים
חברת האנרגיה אנרג'יאן אנרג'יאן -0.53% מדווחת כי העסקה למכירת נכסיה באיטליה, מצרים וקרואטיה עשויה שלא לצאת אל הפועל, לאחר שלא הצליחה להשיג את האישורים הרגולטורים הנדרשים.
בשנה שעברה חתמה חברת האנרגיה על עסקה למכירת נכסיה באיטליה, מצרים וקרואטיה, לקרן ההשקעות קרלייל, תמורת סכום של עד 945 מיליון דולר. אלא שבמסגרת ההסכם נקבע כי החברה תשיג את האישורים הרגולטורים הנדרשים להשלמתה באיטליה ומצרים עד ה-20 במרץ 2025. על פי החברה, היות ואישורים אלו טרם התקבלו ועד כה היא לא הצליחה להגיע להסכמות עם קרלייל על הארכת המועד, ישנה אפשרות שהעסקה לא תצא אל הפועל.
מתיוס ריגאס,
מנכ"ל אנרג'יאן: "למרות שטרם הושגו האישורים הרגולטוריים הדרושים על ידי קרלייל, אנו נשארים מחויבים לסגור את העסקה. מדובר בנכסים איכותיים ומגוונים עם פוטנציאל צמיחה משמעותי, ובמידה והעסקה לא תיסגר, נבחן את כל האפשרויות האסטרטגיות, תוך התמקדות, כמו תמיד,
בטובת בעלי המניות שלנו תוך התחשבות בצורך בגיוון, צבירת דיבידנד וצמיחה".
עסקת הענק שבסכנה
על פי ההכם עליו חתמו הצדדים בשנה שעברה, הפעילות של אנרג'יאן בשלושת המדינות תמכר לקרן תמורת 820 מיליון דולר. לצד זאת, החברה עשויה לקבל בעתיד סכום נוסף של עד 125 מיליון דולר בהתאם לביצועים של הנכסים הנמכרים. שווי העסקה ייצג החזר של פי 3 על ההשקעה, ביחס לסכום בו נרכשו הנכסים הללו ב-2020 (284 מיליון דולר).
- אנרג'יאן מדווחת על חזרה לתפוקה מלאה, אך גם על ירידה בהכנסות וברווחיות
- אקסון מצטרפת לאנרגי'אן בקידוח ראשון לחיפוש גז ביוון מ-1981
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, ציינה אנרג'יאן כי היא תשתמש בתזרים לפרעון האג"ח שלה בהיקף של 450 מיליון דולר, ולתשלום דיבידנד מיוחד בהיקף של עד 200 מיליון דולר. לצד זאת, החברה ציינה כי המכירה תאפשר לה להתמקד באסטרטגיה של פיתוח נכסי גז טבעי כמו שדות הגז כריש, תנין וקטלן בישראל, ו- Anchois במרוקו, לצד איתור הזדמנויות לכניסה לפעילות במדינות נוספות באירופה, המזה"ת ואפריקה. על כן, יהיה מעניין לראות כיצד הביטול של העסקה, במקרה ויקרה, ישפיע על התוכניות של החברה.
בראיון שהעניק לביזפורטל לאחר חתימת ההסכם, הסביר ריגאס, כי העסקה תאפשר לחברה "להתמקד אפילו יותר בישראל ובפיתוח של כריש, כריש צפון, קטלן, תנין והזדמנויות נוספות באזור כמו מרוקו". לדבריו, "הנכסים במצרים ובאיטליה פועלים כבר הרבה שנים והם מגיעים לסוף חייהם כך שהמכירה שלהם גם חוסכת מאיתנו את עלויות הפירוק של הנכסים האלה".
- 3.dw 21/03/2025 12:32הגב לתגובה זואם אני בנק לאומי או כלל ביטוח הייתי בודק אם אפשר לצאת ממיחזור החוב או לדרוש פיצוי בריבית.הריבית על חוב של פירמה עם פשלות צריכה להיות דו ספרתית.
- 2.אנונימי 17/03/2025 11:48הגב לתגובה זומי קונה בארות כמעט רקות
- 1.טייקון 17/03/2025 10:34הגב לתגובה זובאלטשולר שחם פיננסים המניות ירדו 70% ולא 7%

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
