מעבדי כריית מטבעות קריפטו
צילום: בלומברג

בנק ההשקעות הגדול באמריקה הלטינית משיק מטבע קריפטו חדש

הבנק מתכננן לגייס עד 15 מיליון דולר על ידי הצעה ראשונית למטבע שיקרא ReitBZ, שייחודו יהיה שיגובה בנכסי נדל"ן במצוקה בברזיל ויבוסס על טכנולוגיית הבלוקצ'יין
Bloomberg |

בנק ההשקעות העצמאי הגדול ביותר באמריקה הלטינית, Banco BTG Pactual SA, מצטרף לעולם הקריפטו עם מטבע דיגיטלי משלו.

הבנק מתכננן לגייס עד 15 מיליון דולר על ידי הצעה ראשונית למטבע שיקרא ReitBZ, שייחודו יהיה שיגובה בנכסי נדל"ן במצוקה בברזיל, כך לדבריו של גוסטבו רוקסו, קצין הטכנולוגיה הראשי של הבנק. המטבע יהיה מבוסס על טכנולוגית הבלוקצ'יין.

המשקיעים יוכלו לקנות את המטבע באמצעות פלטפורמה דיגיטלית על ידי שימוש בדולר ג'מיני, או בשמו האחר – StableCoin, שהונפק על ידי התאומים קמרון וטיילר ווינקלבוס או על ידי שימוש במטבע האת'ריום. בנוסף, המשקיעים יקבלו דיבידנדים תקופתיים מההחלמה של הנכסים במצוקה, אשר יטופלו על ידי חברה בבעלות BTG בשם Enforce, אמר הבנק. המטבע יהיה זמין בכל העולם, למעט למשקיעים ברזילאים ואמריקאים בהתחלה.

התשואות השנתיות צפויות להיות בין 15% ל-20% במונחי המטבע הברזילאי, לפי הבנק, מאחר שההשקעה לא תגודר, ובנוסף, BTG תספק שירותי עשיית שוק עבור המטבע כך שהוא יכול לתת למשקיעים את הנזילות הנחוצה לצורך מכירה במידת הצורך.

"הבנק משתמש בהון העצמי שלו כדי לספק נזילות כי הוא  באמת מאמין בעסקי הקריפטו", אמר רוקסו. "באנו עם המבנה הזה כי אנחנו חושבים שהמשקיעים בעולם הדיגיטלי מקבלים תיאבון גבוה יותר".

הנכס יאפשר לבנק לספק את צרכי עסקי הנדל"ן במצוקה שלו למשקיעים גלובליים בדרך זולה יותר מאשר אמצעים מסורתיים. תקופת ההנפקה הראשונית של ReitBZ תימשך כ-90 ימים, והתמורה מההנפקה תושקע מחדש בתיק הנכסים במצוקה.

בשבוע שעבר, ג'יי.פי מורגן צ'ייס הודיע כי הוא פיתח אב-טיפוס למטבע דיגיטלי, בו הוא מתכוון להשתמש כדי להאיץ את התשלומים בין לקוחות החברה, ולהיות הראשון מבין הבנקים הגדולים בארה"ב להציג בפומבי את המטבע שלו. המלווים היפנים, כולל שירות הפיננסים של מיצובישי, החלו לעבוד על יוזמות כגון MUFG Coin כבר ב-2016, אך בינתיים, שוק המטבעות הדיגיטליים רשם ירידות חדות, בראשות הביטקוין שאיבד כ-80% מהשיא שלו בדצמבר 2017.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BMW
צילום: בלומברג

לראשונה מזה עשור, BMW מדווחת על הפסדים

יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה. המנכ"ל, הרלד קרוגר, מנסה להרגיע את המשקיעים
Bloomberg |
מנכ"ל ב.מ.וו הגן הבוקר (ה') על הרקורד שלו בפגישה השנתית של החברה, תוך שהוא מדגיש את שליטת החברה בשוק מכוניות היוקרה בארה"ב ואת המכירות הגוברות שלה במהלך ההאטה הסינית, וזאת כאשר יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת עם צניחת שולי הרווח. ב.מ.וו נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה, כאשר לאחר אזהרת רווח בשנה שעברה, יצרנית הרכב היוקרתית השנייה בגודלה בעולם חוותה פתיחה חלשה במיוחד השנה, דבר שמפעיל לחץ על קרוגר להוכיח את האסטרטגיה שלו. "אני בטוח שאנחנו יכולים להמשיך את הפיתוח המוצלח שלנו - במיוחד עכשיו כשהמודל ההגנתי שלנו נושא פרי", אמר המנכ"ל, הרלד קרוגר בהצהרה לבעלי המניות בפגישה השנתית של החברה. "החברה שלנו נשארת חזקה, גם בזמנים רגועים וגם סוערים". החברה, המתכננת השקת 21 דגמים חדשים או מעודכנים השנה, דיווחה על ההפסדים הראשונים שלה מזה עשור בחטיבת הרכב המרכזית בשלושה חודשים הראשונים של השנה,וזאת לאחר שקיזזה 1.4 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) בגין קנסות פוטנציאליים מצד האיחוד האירופי, אך גם ללא תשלום זה, התשואה של חטיבת הרכב המרכזית של החברה ירדה לנקודה הנמוכה ביותר מזה 10 שנים. במכתבו, קרוגר התחייב לקחת בחזרה את כתר "מכירות רכבי היוקרה" הנשלט על ידי מרצדס עד שנת 2020, וזאת לאחר שב.מ.וו איבדה את הבכורה בשוק בשנת 2016. השנה עד חודש אפריל, מרצדס הובילה על ב.מ.וו במשלוחים הגלובליים  בכ-52,340 מכוניות, וזאת כאשר המכירות של ב.מ.וו עלו בכ-0.8% והמכירות של מרצדס ירדו בכ-5.6%. יריבתה של ב.מ.וו משטוטגרט ממשיכה להוביל גם בשוק הסיני. ב.מ. וו עשתה דריסת רגל מוקדת בשוק המכוניות החשמליות בקרב יצרניות הרכב הגדולות עם דגם ה- i3 החשמלי ב -2013, אך עצרה את הצבתן של מכוניות חשמליות נוספות על הכביש לאור נתוני המכירות איטיות, עד השנה, כשהחברה צפויה לחשוף דגם חשמלי של מכונית המיני. בינתיים, ביגואר, מרצדס ואאודי החלו המכירות של דור חדש של רכבי פנאי-שטח המופעלים באמצעות סוללות. בעוד שפולקסוואגן, מרצדס ואאודי משקיעות במכוניות חשמליות "במלוא המהירות, ב.מ.וו נוסעת במינכן עם בלם היד מורם", אמר מנהל קרן ההשקעות יאן וובנינג. קרוגר הגן על הגישה הזהירה שלו ואמר שאף אחד לא באמת ידע כמה מהר המכוניות החשמליות ישתלטו על השוק או איזו טכנולוגיה נחוצה כדי לנצח בתחרות. עמדתה של ב.מ.וו היא בניגוד לזו של יריבתה פולקסווגן, אשר הסתערה על שוק הרכבים החשמליים כשהיא משקיעה מעל 30 מיליארד אירו (34 מיליארד דולר), ב-70 דגמים חדשים עד 2028. ב.מ. וו מצידה מתכננת השקת 12 מכוניות חשמליות עד 2025. "אני לא מאמין שזה יהיה חכם, מנקודת מבט עסקית, לשים את כל הביצים שלנו בסל אחד", אמר המנכ"ל.