איך להיות עשירים – להשקיע בבורסה
כדאי שתפנים: השקעה בקרנות סל שעוקבות אחרי מדדים זו השקעה פשוטה בסיכון מינימלי, שמאפשרת לך לקבל תשואה מעולה לכסף שלך! לדעת איזה מדד יוביל ומתי כדאי להשקיע זה ממש פשוט – זו לא תורה מסיני! כיום יש מגוון רחב של מדדים מובילים שעולים בממוצע שנתי בכ-10%. רוצה להיות עשיר? למד מתי לקנות ומתי למכור, למד להכפיל ולשלש את התשואה של מדדים מובילים ואז תגיע לתשואה ממוצעת של כ-25% בשנה!
תחילה אתה חייב להפנים, כמו שמנהלי תיקים ובתי השקעות בוחרים וקונים קרנות סל, גם אתה יכול ללמוד לעשות את זה! מור קורן, מרצה מומחה בשוק ההון, משתף אותך בכמה כללים חשובים שכדאי לכל אחד לדעת לפני שהוא מתחיל להשקיע בשוק ההון. בנוסף – תוכל להבין למה עשירים ומנהלי תיקים פיננסיים יודעים לעשות תשואה שנתית גבוהה יותר מאנשים "רגילים" שמשקיעים בבורסה, אם חוקי המשחק ידועים מראש לכולם.
- שלם פחות עמלות – הרבה אנשים שמשקיעים בשוק ההון לא מקדישים זמן ומאמץ בחיפוש איפה ניתן לשלם עמלות נמוכות עבור תיק ההשקעות שלהם! כדאי לדעת, בכל קנייה ומכירה של תעודת סל וניירות ערך יש עמלה. בנוסף, בבנקים ובחלק מבתי ההשקעות יש עמלת אחזקה חודשית על תיק ההשקעות. קיים הפרש משמעותי בין העמלות שהבנקים גובים ובין העמלות של בתי השקעות בארץ ובעולם. ההפרשים האלה יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה ולפגוע בשורת הרווח שלך! ברור שככל שתיק השקעות שלך גדול יותר, כך יגדל גם כוח המיקוח שלך מול בית ההשקעות וכך תוכל לקבל עמלות טובות יותר.
- למד להכפיל ולשלש את התשואה של מדדים – הרבה אנשים שקונים קרנות סל שעוקבות אחרי מדדים, קונים בתחילת שנה ומוכרים בסוף שנה. זכור, תיק ההשקעות שלך הוא לא טייס אוטומטי! מניות, קרנות סל, אופציות וחוזים עתידיים – הערך שלהם משתנה על בסיס יומי בכל שעות המסחר. כל ספין תקשורתי מעלה או מוריד את הערך של המוצרים הנסחרים בבורסה. על מנת להיות עשיר ולקבל תשואה עודפת, אתה צריך ללמוד מתי כדאי לקנות ומתי למכור, מתי שווה למנף את הכסף ולהכפיל את התשואה של המדד ומתי לשלש אותה. להלן שתי דרכים עיקריות:
לדעת מה לקנות – במקום להשקיע בקרנות שעוקבות אחרי מדדים, ניתן להשקיע בקרנות סל ממונפות שמכפילות או משלשות את התשואה של מדדים. בהשקעה ממונפת, אם המדד עלה ב-10% בשנה, קרן הסל, התעודה הממונפת, תעלה ב-20% או 30% בשנה בהתאם לסוג המינוף!
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- לא כל הורדת ריבית מחזקת את שוק הדיור - תסתכלו על מה שקורה בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
