סופח לחות. צילום:  hydro-lamps.comסופח לחות. צילום: hydro-lamps.com

יתרונות הסופח לחות בכל בית, משרד או חלל גידול – כיצד לבחור סופח לחות וכיצד הוא פועל?

סופחי לחות הם פתרון יעיל לשמירה על תנאי סביבה אופטימליים. כל מה שצריך לדעת

נושאים בכתבה משרד

סופח לחות הוא מכשיר עזר יעיל שפועל בהורדת רמות הלחות באוויר, ומספק פתרון מצוין להתמודדות עם בעיות רטיבות, טחב ועובש. בשנים האחרונות הפופולריות של סופחי לחות גדלה, במיוחד במקומות שבהם הלחות גבוהה, כגון חדרי גידול, משרדים או בתים פרטיים. השפעת הלחות על הסביבה יכולה להיות משמעותית, ויש לה קשר ישיר לבריאות, נוחות ואיכות החיים. במאמר זה נסקור את יתרונות השימוש בסופחי לחות, את הדרך בה הם פועלים, וכיצד לבחור את המכשיר המתאים לצרכים שלכם.

איך פועל סופח לחות?

סופח לחות פועל על ידי השגת תוצאה של סילוק הלחות העודפת מהאוויר. המכשירים בדרך כלל כוללים מנגנון שמספוג את הלחות דרך חומרים סופגים או על ידי דחיסת אוויר ואידוי הלחות במערכות המבוססות על קירור. סופחי לחות עובדים כך שמפנים את הלחות מהמקום שבו היא גבוהה מדי ומעבירים אותה לאזור יבש יותר, מה שמביא לשיפור בתנאי האקלים הסביבתיים.

ישנם שני סוגים עיקריים של סופחי לחות:

יתרונות השימוש בסופח לחות

כיצד לבחור את הסופח לחות המתאים?

כאשר בוחרים סופח לחות , חשוב להתייחס לכמה גורמים כדי לבחור את המכשיר המתאים ביותר לצרכים האישיים שלכם:

כאמור, סופחי לחות הם פתרון יעיל וחשוב לשמירה על תנאי סביבה אופטימליים בבית, במשרד ובחללי גידול צמחים. הם מסייעים במניעת טחב, שיפור איכות האוויר, שמירה על רכוש ושיפור תנאי הגידול. כשאתם בוחרים סופח לחות, חשוב להתחשב בגודל החלל, רמות הלחות, הצרכים האישיים שלכם והסוגים השונים של מכשירים. עם שימוש נכון, סופח לחות יכול לשפר את איכות החיים ולהפוך את סביבת המחייה או העבודה לנעימה ובריאה יותר.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת