פייק ניוז במקום העבודה: מה לעשות כשקולגה מלכלך?
באחרונה עלה לכותרות הקומיקאי שלום אסייג בשל חשדות נגדו למעורבות בפרשת שחיתות ברשות מקומית בצפון. במהדורות החדשות דיווחו על החשדות ועל החקירה, ובמקביל הרשתות החברתיות התמלאו בשיח על המקרה.
בדומה ולהבדיל, לפני כשבועיים התבטא יו"ר חברת אסם, דן פרופר, נגד ה"התקפה על מוסדות החוק והסדר", בהקשר למאבק שמנהלים פוליטיקאים במוסדות שלטון החוק. בהתייחסו למצבו המשפטי של ראש הממשלה אמר פרופר כי "אם נגד מנהל בחברה שלי היה מוגש כתב אישום - הוא היה עף במהירות האור". בתגובה הכריזו פעילי רשת על חרם צרכני נגד החברה, תוך שהם תוקפים את פרופר באופן אישי.
כותרות שליליות לגופם של אנשים הופכות שכיחות יותר ויותר בשנים האחרונות, כשהן נהנות מאפשרויות תפוצה שלא נראו קודם לכן בזכות הרשתות החברתיות. לרוב פונים הנפגעים לעזרה משפטית על מנת לסיים את הפרשה באמצעות איום בנקיטה בהליכים משפטיים. אולם לא תמיד זה מספיק, ומרגע שמבול הכותרות יצא מהתחנה, קשה לאמוד את עומק ההשלכות.
ד"ר טלי תאני-הררי, ראש החוג לתואר שני בבית הספר למינהל עסקים בבית הספר האקדמי פרס, אומרת כי לצורך התמודדות עם הסכנה האורבת לפרטים ברשת המקוונת, יש להבין לעומקו את המושג "מותג אישי": "פגיעה במותג האישי רלוונטית מאוד לא רק לכוכבים וידוענים מתחומי הבידור והספורט, אלא גם למנהלים, בעלי עסקים, יזמים ומשקיעים. כך למשל, איש עסקים המחליט לנקוט עמדה פוליטית ערב הבחירות ו'זוכה' לביקורת שלילית התופסת תאוצה ברשתות החברתיות, אשר אינה מרפה גם לאחר הבחירות; או מנהלת בכירה הכותבת פוסט על הקידום שקיבלה, ומקבלת בעקבותיו תגובות שליליות רבות מאלה שהביסה".
- מגורי סטודנטים עם 350 חדרים יוקמו סמוך למרכז האקדמי פרס ברחובות
- "הקלטות שרה נתניהו": הנה הקמפיינים של מקאן ואלי ומרכז פרס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי תאני-הררי, מותג אישי חזק הוא "שם המשחק" בעולם העבודה והעסקים כיום. "כדי להבין איך מתמודדים עם פגיעה במותג האישי חייבים להבין את הפעילות הנדרשת לבנייתו של המותג האישי המצליח. זהו תהליך שלוקח זמן ממושך, מחייב תחזוקה ומשיכת תשומת לב, במיוחד בסביבה שיווקית עמוסה ומלאת 'רעשים'".
איך בונים את המותג האישי ברמה הפרקטית?
"נדרשת פעילות שיווקית-תקשורתית אינטנסיבית שתייצר בולטות וחיבור משמעותי עם קהל היעד כמו גם אסוציאציות חיוביות רבות. לשם כך נדרשים תכנים בעלי ערך מיוחד לקהל היעד, תכנים ייחודיים העוסקים בתחום הפעילות או המומחיות הרלוונטיים, וכן בדעות ובתחביבים משותפים. כך יכול המותג האישי להמשיך ולייצר עניין בקרב קהל היעד שלו, ולהמשיך להיתפס כרלוונטי ועדכני, ולא פחות חשוב – גם כאותנטי ואמין. כל אלה שומרים על כוחו של המותג האישי לאורך זמן".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מה צריך לעשות מי שלא בנה את המותג האישי "בזמן" וכבר נפגע?
"מסרים שליליים על המותג עלולים לפגוע באופן משמעותי בעמדות כלפי אותו אדם ובאמון כלפיו. לכן, ההמלצה במקרה כזה היא לפעול באופן אקטיבי ומיידי ולבנות 'חומת הגנה' לשיקומו של המותג האישי.
"חומת המגן צריכה להתייחס לשלושה רבדים מרכזיים: הרובד הראשון הינו פעילות יזומה לקידום האסוציאציות החיוביות על המותג האישי – האצת הפעילות התומכת במיצובו של המותג האישי, תוך הדגשת ההיבטים החיוביים שלו. בהחלטות אלה יש לקחת בחשבון את הנושא סביבו עלו הביקורת והמסרים השליליים, ולפעול באינטנסיביות על מנת לתת להם את המענה הראוי; הרובד השני הינו פעילות פרו-אקטיבית לצמצום הפגיעה של התכנים השליליים במותג האישי, לרבות איתור התכנים השליליים והמקור לתכנים אלה, תוך טיפול מהיר ויעיל בצמצום החשיפה לתכנים אלו;
"הרובד השלישי הינו הגנה משפטית הנוגעת לשמירה על המותג האישי, שכן הפגיעה צריכה להיבחן גם בפרספקטיבה זו. לפגיעה כזו עלולה להיות השפעה שלילית על הרווחיות של המותג האישי באופן דרמטי ולאורך זמן רב. זאת, לאור ההשקעה הנדרשת לשיקומו של המותג האישי והפגיעה הנאמדת בהפסד ההכנסות ובמוניטין".
האם הכלי המשפטי מנוצל כיום מספיק על ידי אינדיבידואלים?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
