מהן האפשרויות לפרסום ושיווק אפקטיבי?
שיווק אתר האינטרנט שלכם ברשת יכול להיעשות בדרכים רבות ושונות אשר לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה. ניצול כל הדרכים האלו יחדיו יכול למקסם את הנראות שלו ברשת ולהביא לכם גולשים נוספים, זאת בתנאי שתעקבו אחרי ההחזר על השקעה של כל אפיק שיווקי ותחלקו את התקציב הכולל שלכם בהתאם (רבים מן הדרכים שמופיעים כאן הן זולות יחסית).
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני היא הדרך הקלאסית לקדם אתרים ברשת האינטרנט ובעזרתה ניתן להגיע למיקום גבוה במנוע החיפוש גוגל כאשר גולש מבצע חיפוש הרלוונטי לאתר שלכם. לדוגמה, אם גולש מחפש "שמלות כלה" והאתר שלכם מציע שירות של מכירת או השאלת שמלות כלה, קידום אתרים יוכל להוביל לכך שהוא יופיע בעמוד הראשון בגוגל וגולשים רבים ילחצו עליו.
למרות שקידום אתרים אורגני הוא דבר שאפשר לבצע לבד, רמת התחרות הגבוהה ברוב הזירות בארץ (מעורכי דין ועד צימרים) מביאה לכך שרוב בעלי האתרים עושים זאת בסיוע של חברה מקצועית לקידום אתרים לה משלמים באופן קבוע כמה אלפי שקלים בחודש (לכן מדובר בהליך יקר, אבל הכרחי). חשוב לדעת שקידום אתרים הוא לא עניין של "זבנג וגמרנו", אלא מדובר בהשקעה לטווח ארוך בה מתחילים לראות תוצאות רק אחרי מספר חודשים ולפעמיים רק אחרי שנה. לכן רצוי לפעול במקביל בערוצי שיווק אחרים ולהתאזר בסבלנות.
הגברת הנוכחות בפייסבוק בצורה אורגנית
הגברת הנוכחות בפייסבוק היא ערוץ שיווקי נוסף שחשוב מאוד ליישם בעידן שבו חלק גדול מן הגולשים מבלה את זמנו ברשת החברתית. ניתן לעשות זאת בצורה אורגנית או בצורה ממומנת (עליה נרחיב בסעיף הבא).
- אופן ווב חתמה על עסקה עם 4 אתרים ב-20 מיליון דולר
- בניית חנות וירטואלית - איך לבנות חנות מנצחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצורה האורגנית אפשר לפתוח עמוד עסקי לכם או למותג שלכם או להשתתף בקבוצות ודיונים עם גולשים אחרים על מנת להעלות את המודעות לאתר דרך הפצת קישורים אליו. בדרך כלל אין צורך בתקציב נוסף בהנחה ואתם מתפעלים את אתר האינטרנט שלכם בעצמכם ויש לכם זמן פנוי. אם לעומת זאת מדובר באתר גדול שמתופעל על ידי צוות שלם, ייתכן שתצטרכו לגייס חלק מהם לטובת העניין או להשתמש בחברת שיווק חיצונית המתמחה במדיה חברתית.
עוד על עמוד עסקי
כאמור, עמוד עסקי הוא עמוד שכל אחד יכול לפתוח עבור העסק שלו ולהעלות אליו תמונות המתארות את העסק או קטעי וידאו, כמו גם להעלות פוסטים שיקשרו חזרה אל אתר האינטרנט שלו או כל מקום אחר ברשת. היתרון של פוסטים בדפי עסק לעומת פוסטים בפרופילים פרטיים הוא שאין מגבלה על מספר האנשים שיכולים לראות את הפוסט מכיוון שאין מגבלה על כמות הלייקים שאפשר לעשות לדף. מעבר לזאת, ניתן לראות גם מידע על כמות האנשים שנחשפו לכל פוסט ואת המאפיינים הדמוגרפים שלהם. בשל סיבות אלו, אין הרבה טעם לקדם את האתר שלכם באמצעות פרופיל פרטי שהוא מוגבל משהו ולמעשה פייסבוק אוסרת על בעלי פרופילים פרטיים להשתמש בהם למטרות שיווק בלבד.
חשוב לעדכן את עמוד הפייסבוק לפחות מספר פעמיים בשבוע ולחשוב על פוסטים שיתנו משהו לגולש כמו למשל טיפים או קישורים למדריכים מעניינים ברשת. כמובן שרצוי לקשר למאמרים ודפים חדשים שאתם מעלים באתר, אבל לא להסתמך רק על פוסטים כאלו על מנת שהגולשים ירגישו שהם מקבלים גם ערך מוסף.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
עוד קבוצות דיון בתוך פייסבוק
קבוצות דיון בתוך פייסבוק הן עוד דרך נהדרת לקדם את האתר שלכם באמצעות השתתפות בדיונים תוך כדי מענה מקצועי לשאלות הגולשים. ככל שתשתתפו ביותר דיונים ותפגינו יותר ידע, כך הגולשים בקבוצה יטו לתת בכם אמון ואפילו אוטוריטה בתחום המקצועי שלכם. כך תוכלו לפרסם את החלקים את הדפים הרלבנטיים באתר בתוך הקבוצה. את אותו רעיון בדיוק אפשר ליישם גם בפורומים חיצונים וקהילות שונות ברשת.
קידום ממומן
קידום ממומן הוא בעצם יצירת מודעות דרך פייסבוק או גוגל, כאשר ההבדל העיקרי ביניהן הוא שפייסבוק מטרגט את המודעות שלו בעיקר לפי תחומי עניין ומאפיינים דמוגרפים של הגולשים ואילו גוגל מטרגט את המודעות שלו לפי מילות מפתח שהגולשים מכניסים לתיבת החיפוש (מודעות אלו בדרך כלל יופיעו לפני התוצאות האורגניות).
חשוב להדגיש שמרבית המודעות ברשת אינן מפנות לאתרי אינטרנט רגילים, אלא לעמודי נחיתה שהם עמודים ייעודים שנועדו למכור מוצר או שירות אחד בלבד. למרות זאת, לעיתים קרובות ניתן להשתמש בהן גם על מנת להוביל לדף הבית או לקטגוריה מסוימת באתר. לדוגמה, אם גולש מחפש חיפושים כללים כמו "מוזיאונים" או "מכשירי חשמל", לא יהיה זה הגיוני להפנות אותו לעמוד נחיתה, אלא לאתר הבית של מוזאון ספציפי או קטגוריית מוצרי חשמל בקטלוג של חנות מקוונת.
פרסום דרך אתרים חיצונים
פרסום דרך אתרים חיצוניים יכול להוביל עוד גולשים לאתר שלכם. הסוג הראשון של האתרים שאפשר להשתמש בהם הם אתרי אינדקסים בהם יש רשימות של קישורים לאתרים שונים לפי קטגוריות. יש אתרי אינדקס כללים ולעומתם יש אתרי אינדקס ספציפיים לתחומים מסוימים כמו חתונות, בעלי מקצוע, חוגים וכו'. החיסרון באתרים הללו הוא שכדי להופיע במקום גבוה שגם יוביל לאתר גולשים, בדרך כלל צריך לשלם על מנת להופיע בראש התוצאות, כאשר לא תמיד התמורה הנדרשת משתלמת (בדרך כלל מדובר בכמה מאות שקלים לשנה).
הסוג השני והיותר מומלץ לפרסום הם אתרי תוכן ואתרי מידע, בהם אפשר לשתול כתבות ומאמרים עם קישור חוזר לאתר בתור קישור קרדיט. האתרים האלו גם ממתגים את בעל האתר בצורה מקצועית כמוביל בתחומו מכיוון שהכתבה או המאמר מעשירים את הגולשים בידע נוסף או בטיפים שונים. בכל מקרה, חשוב להשתמש באתרי חדשות או אתרים מקצועיים בהם יש חשיפה רבה ולא באתרים ייעודים למאמרים בהם הגבולות הרבה יותר פרוצים ורובם מלאים במאמרים באיכות נמוכה (מה שיכול אף להזיק לקידום האורגני בגוגל).
שימוש במדיה עשירה
שימוש במדיה עשירה כגון תמונות וקטעי וידאו יכול לא רק להעשיר את חווית הגלישה באתר, אלא לשמש בתור ערוץ שיווקי של ממש. קטעי וידאו באתרים כגון יו-טיוב יכולים להפנות גולשים אל האתר באמצעות קישור בתיאור של הסרטון או באמצעות סרטוני פרסומות (הקידום הממומן של יו-טיוב). חשוב שהסרטון יציג טיפים מקצועיים או הווי מחיי העסק שיגרום לגולשים לרצות לקבל מידע נוסף מהאתר עצמו.
ניוזלטר ,מועדוני לקוחות והודעות SMS
ניוזלטר ומועדוני לקוחות יכולים להגביר מאוד את תנועת המבקרים החוזרים אל האתר מכיוון שהם מספקים לגולשים מידע על חידושים באתר או מבצעים מיוחדים. כיום ניתן אף לחלק את ההודעות שנשלחות לגולשים לפי תחומי עניין או פלחים מסוימים כמו למשל מגדר או גילאים מסוימים. גם הודעות SMS מבצעות את אותה הפעולה, אבל יצא להן שם של ספאם, ולכן צריך להיזהר עם השימוש שעושים בהן ולא לנצל את הכוח שלהן לרעה.
הפיכת האתר לאפליקציה
הפיכת האתר לאפליקציה הופכת אותו להרבה יותר זמין ונגיש לבעלי טלפונים סלולריים שמהווים כיום חלק הולך וגדל מקהל הגולשים. יתרה מזאת, האפליקציה מופיעה על מסך הבית של המשתמש כך שהיא בולטת יותר, זאת לעומת אתר שצריך להופיע בתוך תפריט המועדפים שחלק מהגולשים כלל לא משתמשים בו. החיסרון הכללי של האפליקציה הוא שככל שהאתר שלכם מורכב יותר, כך גם עולה יותר לפתח את האפליקציה ועלות הפיתוח שלה יכולה להגיע בקלות לכמה אלפי שקלים ואף יותר (קיימים בשוק אמנם כלים שהופכים אתרים לאפליקציות באופן אוטומטי, אבל אלו הם בדרך כלל כלים מוגבלים מאוד).
נכתב ע"י אקסטרה קידום אתרים http://www.seo-extra.com/ מתמחה בשיווק באינטרנט וקידום אתרים
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
