מימין: תלמה בירו, השר שי פירון ויניב ויצמן
צילום: צילום: ארז יוסף

שר החינוך לתעשיית הפרסום: "עשו פרסומות בלי ציניות, קמפיינים עם ערכים"

השר פירון היה אורח הכבוד בכנס השנתי לשיווק לנוער וצעירים. יניב ויצמן מנכ"ל teenk: "דור ה-Z אוהב לבזבז ולהוציא יותר כסף ממה שהוא מקבל"
משה בנימין | (1)

במעמד שר החינוך הרב שי פירון נערך אתמול (יום ב'), זו השנה הרביעית, הכנס השנתי לשיווק לבני נוער וצעירים הנערך על ידי איגוד השיווק הישראלי בשיתוף עם teenk פתרונות שיווק לנוער. במוקד האירוע בשנה זו עמד נושא "כלכלת הנוער".

על פי הנתונים שהוצגו בכנס - בדור ה-Z שנולד החל מאמצע שנות ה-90 ובעשור הראשון של שנות ה-2000 נכללים 1,289,900 צעירים מהאוכלוסיה היהודית בארץ בגילאי 10-19. הדור נחשב ל"מחובר" ביותר ומכונה "ילידים דיגיטליים" כיוון שהם מלווים עוד מינקות במכשירים שמחוברים לרשת האינטרנט.

בדברים שנשא שר החינוך פירון הוא הפנה לתעשיית הפרסום ואמר: "אני פונה לאנשי הפרסום והשיווק שהגיעו לכנס - תעזרו לעשות "בלי"ץ", פרסומות בלי ציניות, קמפיינים טובים עם ערכים".

לדברי תלמה בירו מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי "אנשי השיווק חייבים לדעת לדבר בשפתם של דור ה-Z, להכיר אותם ולרכוש את אמונם. הם אמנם בני 20 היום אבל כח הקניה העיקרי בעשורים הבאים. הם יהיו בעלי המשפחות, העובדים והמנהלים במשק. מי שיכיר אותם היום חזקה עליו שיוכל ללמוד כיצד ייראו הרגלי הצריכה של המחר".

על פי יניב ויצמן מנכ"ל teenk: "מדובר בדור שאוהב לבזבז ולהוציא יותר כסף ממה שהוא מקבל". מנתונים שעלו במחקר אותו הציג ויצמן עולה כי 53% מבני הנוער העידו כי הם תופסים את עצמם כבזבזנים, כאשר 23% מקבלים דמי כיס קבועים מההורים. הם נחשבים לדור שרוצה לעבוד (53% עבדו או מתכננים לעבוד בתקופת הלימודים וכ-90% מעוניינים לעבוד במהלך החופש הגדול) וחלק לא קטן העיד על עצמו שעובד על מנת לעזור בבית (28% עוזרים בבית). 92% העידו על עצמם כחושבים קדימה וכי חוסכים כסף למטרות שונות (23% בילויים, 21% בגדים, 15% נסיעות לחו"ל, 13% אחר ו-9% רשיון נהיגה). הם נהנים בתחומים בהם ההורים משלמים עבורם: חשבון סלולרי חודשי (98%), מכשיר סלולרי (79%), חוגים (89%) ושיעורים פרטיים (88%). ההוצאות אשר מתחלקות בין ההורים לילדים הינם: תחבורה ציבורית (45%), בילויים (79%), אוכל מחוץ לבית (73%) ובגדים נעלים ואופנה (62%).

ההוצאה הכי גדולה שלהם היא על בילויים (43%), בגדים נעלים ואופנה (35%), תחביבים (11%), רישיון נהיגה וטיולים (6% כל אחד). 85% מבני הנוער אוכלים עד פעמיים בשבוע מחוץ לבית, 86% מהם ביצעו רכישות אונליין בשנת 2014. הקניות ברשת הן סביב ביגוד, הנהלה, אביזרים למכשירים סלולרים ותכשיטים. מכשירים סלולרים ומוצרי איפור הם לא קונים באופן מקוון. 75% מההורים משלמים על הרכישות הללו כאשר אחוז בני הנוער שקנו בעצמם הוא 25%. 29% מבני הנוער מחזיקים בכרטיס אשראי. הם מעידים על עצמם כמושפעים ממחירים, בעלי מודעות גבוהה לבריאות ובעלי כוח השפעה על ההורים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המורה ימימה 16/09/2014 19:29
    הגב לתגובה זו
    טיפש, מגוחך, פאתט, נעל, מתרפס, חנפן, לקקן, אפס. אורח הכבוד עאלק.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.89%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״