שר החינוך לתעשיית הפרסום: "עשו פרסומות בלי ציניות, קמפיינים עם ערכים"

השר פירון היה אורח הכבוד בכנס השנתי לשיווק לנוער וצעירים. יניב ויצמן מנכ"ל teenk: "דור ה-Z אוהב לבזבז ולהוציא יותר כסף ממה שהוא מקבל"
משה בנימין | (1)

במעמד שר החינוך הרב שי פירון נערך אתמול (יום ב'), זו השנה הרביעית, הכנס השנתי לשיווק לבני נוער וצעירים הנערך על ידי איגוד השיווק הישראלי בשיתוף עם teenk פתרונות שיווק לנוער. במוקד האירוע בשנה זו עמד נושא "כלכלת הנוער".

על פי הנתונים שהוצגו בכנס - בדור ה-Z שנולד החל מאמצע שנות ה-90 ובעשור הראשון של שנות ה-2000 נכללים 1,289,900 צעירים מהאוכלוסיה היהודית בארץ בגילאי 10-19. הדור נחשב ל"מחובר" ביותר ומכונה "ילידים דיגיטליים" כיוון שהם מלווים עוד מינקות במכשירים שמחוברים לרשת האינטרנט.

בדברים שנשא שר החינוך פירון הוא הפנה לתעשיית הפרסום ואמר: "אני פונה לאנשי הפרסום והשיווק שהגיעו לכנס - תעזרו לעשות "בלי"ץ", פרסומות בלי ציניות, קמפיינים טובים עם ערכים".

לדברי תלמה בירו מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי "אנשי השיווק חייבים לדעת לדבר בשפתם של דור ה-Z, להכיר אותם ולרכוש את אמונם. הם אמנם בני 20 היום אבל כח הקניה העיקרי בעשורים הבאים. הם יהיו בעלי המשפחות, העובדים והמנהלים במשק. מי שיכיר אותם היום חזקה עליו שיוכל ללמוד כיצד ייראו הרגלי הצריכה של המחר".

על פי יניב ויצמן מנכ"ל teenk: "מדובר בדור שאוהב לבזבז ולהוציא יותר כסף ממה שהוא מקבל". מנתונים שעלו במחקר אותו הציג ויצמן עולה כי 53% מבני הנוער העידו כי הם תופסים את עצמם כבזבזנים, כאשר 23% מקבלים דמי כיס קבועים מההורים. הם נחשבים לדור שרוצה לעבוד (53% עבדו או מתכננים לעבוד בתקופת הלימודים וכ-90% מעוניינים לעבוד במהלך החופש הגדול) וחלק לא קטן העיד על עצמו שעובד על מנת לעזור בבית (28% עוזרים בבית). 92% העידו על עצמם כחושבים קדימה וכי חוסכים כסף למטרות שונות (23% בילויים, 21% בגדים, 15% נסיעות לחו"ל, 13% אחר ו-9% רשיון נהיגה). הם נהנים בתחומים בהם ההורים משלמים עבורם: חשבון סלולרי חודשי (98%), מכשיר סלולרי (79%), חוגים (89%) ושיעורים פרטיים (88%). ההוצאות אשר מתחלקות בין ההורים לילדים הינם: תחבורה ציבורית (45%), בילויים (79%), אוכל מחוץ לבית (73%) ובגדים נעלים ואופנה (62%).

ההוצאה הכי גדולה שלהם היא על בילויים (43%), בגדים נעלים ואופנה (35%), תחביבים (11%), רישיון נהיגה וטיולים (6% כל אחד). 85% מבני הנוער אוכלים עד פעמיים בשבוע מחוץ לבית, 86% מהם ביצעו רכישות אונליין בשנת 2014. הקניות ברשת הן סביב ביגוד, הנהלה, אביזרים למכשירים סלולרים ותכשיטים. מכשירים סלולרים ומוצרי איפור הם לא קונים באופן מקוון. 75% מההורים משלמים על הרכישות הללו כאשר אחוז בני הנוער שקנו בעצמם הוא 25%. 29% מבני הנוער מחזיקים בכרטיס אשראי. הם מעידים על עצמם כמושפעים ממחירים, בעלי מודעות גבוהה לבריאות ובעלי כוח השפעה על ההורים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המורה ימימה 16/09/2014 19:29
    הגב לתגובה זו
    טיפש, מגוחך, פאתט, נעל, מתרפס, חנפן, לקקן, אפס. אורח הכבוד עאלק.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.