שר החינוך לתעשיית הפרסום: "עשו פרסומות בלי ציניות, קמפיינים עם ערכים"
במעמד שר החינוך הרב שי פירון נערך אתמול (יום ב'), זו השנה הרביעית, הכנס השנתי לשיווק לבני נוער וצעירים הנערך על ידי איגוד השיווק הישראלי בשיתוף עם teenk פתרונות שיווק לנוער. במוקד האירוע בשנה זו עמד נושא "כלכלת הנוער".
על פי הנתונים שהוצגו בכנס - בדור ה-Z שנולד החל מאמצע שנות ה-90 ובעשור הראשון של שנות ה-2000 נכללים 1,289,900 צעירים מהאוכלוסיה היהודית בארץ בגילאי 10-19. הדור נחשב ל"מחובר" ביותר ומכונה "ילידים דיגיטליים" כיוון שהם מלווים עוד מינקות במכשירים שמחוברים לרשת האינטרנט.
בדברים שנשא שר החינוך פירון הוא הפנה לתעשיית הפרסום ואמר: "אני פונה לאנשי הפרסום והשיווק שהגיעו לכנס - תעזרו לעשות "בלי"ץ", פרסומות בלי ציניות, קמפיינים טובים עם ערכים".
לדברי תלמה בירו מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי "אנשי השיווק חייבים לדעת לדבר בשפתם של דור ה-Z, להכיר אותם ולרכוש את אמונם. הם אמנם בני 20 היום אבל כח הקניה העיקרי בעשורים הבאים. הם יהיו בעלי המשפחות, העובדים והמנהלים במשק. מי שיכיר אותם היום חזקה עליו שיוכל ללמוד כיצד ייראו הרגלי הצריכה של המחר".
על פי יניב ויצמן מנכ"ל teenk: "מדובר בדור שאוהב לבזבז ולהוציא יותר כסף ממה שהוא מקבל". מנתונים שעלו במחקר אותו הציג ויצמן עולה כי 53% מבני הנוער העידו כי הם תופסים את עצמם כבזבזנים, כאשר 23% מקבלים דמי כיס קבועים מההורים. הם נחשבים לדור שרוצה לעבוד (53% עבדו או מתכננים לעבוד בתקופת הלימודים וכ-90% מעוניינים לעבוד במהלך החופש הגדול) וחלק לא קטן העיד על עצמו שעובד על מנת לעזור בבית (28% עוזרים בבית). 92% העידו על עצמם כחושבים קדימה וכי חוסכים כסף למטרות שונות (23% בילויים, 21% בגדים, 15% נסיעות לחו"ל, 13% אחר ו-9% רשיון נהיגה). הם נהנים בתחומים בהם ההורים משלמים עבורם: חשבון סלולרי חודשי (98%), מכשיר סלולרי (79%), חוגים (89%) ושיעורים פרטיים (88%). ההוצאות אשר מתחלקות בין ההורים לילדים הינם: תחבורה ציבורית (45%), בילויים (79%), אוכל מחוץ לבית (73%) ובגדים נעלים ואופנה (62%).
ההוצאה הכי גדולה שלהם היא על בילויים (43%), בגדים נעלים ואופנה (35%), תחביבים (11%), רישיון נהיגה וטיולים (6% כל אחד). 85% מבני הנוער אוכלים עד פעמיים בשבוע מחוץ לבית, 86% מהם ביצעו רכישות אונליין בשנת 2014. הקניות ברשת הן סביב ביגוד, הנהלה, אביזרים למכשירים סלולרים ותכשיטים. מכשירים סלולרים ומוצרי איפור הם לא קונים באופן מקוון. 75% מההורים משלמים על הרכישות הללו כאשר אחוז בני הנוער שקנו בעצמם הוא 25%. 29% מבני הנוער מחזיקים בכרטיס אשראי. הם מעידים על עצמם כמושפעים ממחירים, בעלי מודעות גבוהה לבריאות ובעלי כוח השפעה על ההורים.
- 1.המורה ימימה 16/09/2014 19:29הגב לתגובה זוטיפש, מגוחך, פאתט, נעל, מתרפס, חנפן, לקקן, אפס. אורח הכבוד עאלק.

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.