הוקמה הוועדה לבחינת הרגולציה: "צריך פתרון להסדרת שידורים לטווח ארוך"
שר התקשורת גלעד ארדן קבע את הרכב חברי הוועדה הציבורית שתבחן הרגולציה בתחום השידורים המסחריים, או בשמה הרשמי - "לבחינת האסדרה העתידית על השידורים המסחריים". בראש הוועדה שתגיש את המלצותיה עד 14 באוגוסט השנה, יעמוד פרופ' עמית שכטר מהחוג לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון.
לצידו בוועדה יכהנו 10 חברים נוספים: פרופ' שמואל ליימן-וילציג שעתיד להתמנות לראש החוג ללימודי תקשורת באוניברסיטת בר אילן; ד"ר תהילה אלטשולר-שוורץ חוקרת בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה; חברת מועצת הרשות השנייה ד"ר דליה זליקוביץ' המתמחה בתחום כלכלת האינטרנט; איש הפרסום רמי שלמור; איתי אייגיס, לשעבר מנכ"ל משרד התיירות וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר; עופר שני - ממקימי אתר נטקינג ולשעבר סמנכ"ל תוכן בוואלה; חבר מועצת הכבלים והלוויין הרצל מקוב; ד"ר גלי עינב מהמרכז הבינתחומי הרצליה; דורלי אלמגור - לשעבר היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין; וחבר מועצת הרשות השנייה איל מלובן.
הוועדה תמליץ על מודל לאיחוד גופי הרגולציה השונים הפועלים כיום - הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. בהודעת משרד התקשורת, נכתב כי "הרגלי הצפייה בטלוויזיה עוברים שינויים משמעותיים בשנים האחרונות. רשת האינטרנט מאפשרת לנו לצרוך תכנים, במהירות ובאיכות גבוהה, והטכנולוגיה מאפשרת לעשות זאת כמעט בכל מקום בעזרת הטאבלט או הסמארטפון. לצד HOT ו-yes מתפתח מערך שידורי ה-DTT, שצפוי להתרחב, וכבר כיום אתרי אינטרנט רבים מציעים תכנים טלוויזיוניים מגוונים ללא עלות. בנוסף, צפוי כי שידורים על גבי האינטרנט יוזלו בעקבות פתיחת הפס הרחב לתחרות, רפורמה אותה מוביל משרד התקשורת. מגמות אלו רק ילכו ויתגברו בשנים הקרובות עם פריסת הסיבים האופטיים על ידי בזק ו-HOT ובקרוב גם על ידי מיזם IBC שיפרוס סיב לכל בית".
על פי הודעת המשרד, מהלכים הללו יוצרים שינוי של ממש בשוק השידורים, ויהיו להם השלכות רחבות גם על שוק הפרסום והמודלים העסקיים של חברות התוכן וגופי השידור המסורתיים. הרגולציה כיום מחייבת את גופי השידור להשקעות שונות בתוכן ויש לבחון מה יהיה היקף המחויבויות הנכון בעתיד של השחקנים החדשים והמסורתיים כאחד.
- גלעד ארדן: מהפוליטיקה לתעשייה האווירית
- דובר צה"ל: 309 חללים נפלו מתחילת הלחימה, 224 חטופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, תבחן הוועדה האם המודל הקיים כיום לפיקוח על הזכייניות ועל גופי השידור בישראל הוא המודל הנכון. קיים צורך להסתכל על שוק השידורים כשוק אחד שבו פועלים גורמים שונים על גבי פלטפורמות שידור שונות.
"ההתפתחויות הטכנולוגיות, השינויים בהרגלי הצפייה של הצופים והמעבר לשידורים על גבי רשת האינטרנט מחייבים אותנו לבחון את המצב הקיים ולתת מענה לשאלות חדשות", מסר היום השר ארדן. "נדרש פתרון מקיף שיסדיר את השידורים לטווח הארוך וייצור מגרש משחקים שוויוני".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.