מייסדי Run Ai
צילום: יחצ

Run:ai - בינה מלאכותית שמגייסת 75 מיליון דולר

קרן בוטביניק |

הסטארטאפ Run:ai גייס 75 מיליון דולר בהובלת אינסייט וטייגר גלובל. החברה פיתחה תוכנה לניהול וייעול משאבי מחשוב של בינה מלאכותית וגייסה מאז הקמתה 118 מיליון דולר. משקיעים נוספים שהצטרפו בסבב גיוס C הם TLV Partners ו- S Capital VC

 

על פי החברה, כספי ההשקעה ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח בתל אביב, קליטת מפתחים, מהנדסים, מומחי בינה מלאכותית, מנהלי מוצר ואנשי שיווק וכן להגדלת הרחבת הצוותים בעולם ובחינת רכישות אסטרטגיות של סטארטאפים.

 

מדובר במערכת הפעלה עבור מעבדי בינה מלאכותית, המבוססת על טכנולוגיות וירטואליזציה מתקדמות. פלטפורמת Atlas של החברה מאגדת את כל משאבי המחשוב של הארגון ומקצה באופן דינמי ואוטומטי משאבים לכל המשימות הרצות במקביל בהתאם לצורך ולתיעדופים הארגוניים. הפלטפורמה פועלת בשרתי החברה ובענן ומלווה את הארגון בכל השלבים ממחקר ופיתוח אפליקציות בינה מלאכותית ועד להפעלתן בסביבות פרודקשן.

 

החברה רשמה צמיחה חדה בשנה האחרונה עם גידול של פי 9 בהכנסות (אבל זה לא אומר הרבה. כמה הכנסות היו קודם? כמה כעת?) והגדלת הצוות פי שלושה ל-70 עובדים במשרדי החברה בישראל וארה"ב.

 

החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי עמרי גלר, מנכ״ל החברה, שעבד בעברו ביחידה טכנולוגית במשרד ראש הממשלה. וד״ר רונן דר, סמנכ"ל טכנולוגיה, חוקר לשעבר באוניברסיטת תל אביב ומהנדס אלגוריתמים באנוביט ובאפל.

 

בין הלקוחות של Run:AI חברות מ-Fortune 500 וכן סטארטאפים שעושים שימוש בבינה מלאכותית במגוון תחומים כמו פיננסים, רכב, בריאות, ומוסדות אקדמיים מובילים.

 

עמרי גלר, מנכ"ל Run:ai: "בינה מלאכותית היא השלב הבא בהתפתחות האנושות. השנה צפויות ההשקעות העולמיות על בינה מלאכותית להסתכם ב-433 מיליארד דולר, עליה של קרוב ל-20% בשנה אחת. מגמה זו צפויה להתחזק ככל שהשימוש בבינה מלאכותית יתרחב והניהול שלה יתייעל".

 

רונן דר, מייסד שותף ומנהל טכנולוגי: "אנחנו עושים עבור חומרת בינה מלאכותית את מה ש-VMware והווירטואליזציה עשו לעולם המחשוב המסורתי - יותר יעילות, ניהול פשוט יותר ופרודוקטיביות משתמש גבוהה יותר. למחשוב CPU מסורתי יש תוכנה עשירה עם כלי פיתוח רבים להפעלת יישומים בקנה מידה. עם זאת, בינה מלאכותית פועלת על מאיצי חומרה ייעודיים כגון GPUs שיש להם מעט כלים שיעזרו ביישום ובקנה מידה שלהם. במערכת Atlas בנינו שכבת תוכנה מקורית בענן שמפשטת באופן אוטומטי את חומרת בינה מלאכותית ומאפשרת למפתחים ולאנשי IT לקבל יותר ממשאבי המחשוב ולהאיץ פרויקטים של בינה מלאכותית."

קיראו עוד ב"BizTech"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.