eHealth Ventures; קרדיט: Jacob Mehager
eHealth Ventures; קרדיט: Jacob Mehager

eHealth Ventures דורגה כקרן ה-Health-Tech המובילה בישראל

דו"ח IVC, KPMG וגורניצקי דירג את הקרן כמובילה בתחום זו השנה השלישית ברציפות; עם ניהול של 70 מיליון דולר, היא השקיעה ב-17 סטארט-אפים ב-2024: "המודל שלנו סייע לחברות צעירות לממש את חזונן", מסר השותף המנהל טלאור זקש

רוי שיינמן |

דו"ח תעשיית הון הסיכון לשנת 2024 של IVC, KPMG ומשרד גורניצקי דרג את קרן ההון סיכון eHealth Ventures, המתמחה בהשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים בתחום ה-Health-Tech, כקרן ההון סיכון הייעודית הפעילה ביותר בתחום זה, הן בהשקעות ראשונות (First Investment) והן בהשקעות בכלל. הקרן מנהלת כ-70 מיליון דולר והיא השקיעה בשנת 2024 ב-17 חברות Health-Tech ביניהן: Dreamed, Agamon ,EfA, Olive, Nervio, Skelable, RespirAI, Symetrify, Acculine, GaitBetter, NimBio, Fize Medical ועוד.


"אנחנו גאים בעובדה שבשנת 2024, כמו גם 2023, מהשנים הקשות והשחונות ביותר בהון סיכון הישראלי בכלל ובשלבים מוקדמים ב Health-Tech בפרט, המודל שלנו סייע ל-17 חברות צעירות בתחום טכנולוגיות הבריאות לממש את החזון העסקי והטכנולוגי שלהן באמצעות השקעות, ממוקדות וחכמות וכן בעזרת האקו-סיסטם שבנינו", מסר טלאור זקש, שותף מנהל בקרן. "חברות שהצטרפו לפורטפוליו שלנו השנה מציעות חדשנות שלדעתנו עשויה לשנות את כללי המשחק בשוק הבריאות העולמי.אנחנו גאים בבחירתנו כקרן המובילה בישראל בתחום ה Health-Tech זו השנה השלישית ברציפות".


במהלך 8 השנים מאז ייסודה בחנה הקרן כ-2,000 חברות והשקיעה בכ-35 סטארטאפים בתחומי ניטור חולים מרחוק (RPM), אבחון דיגיטלי, טיפול ביתי, BioConvergence ועוד. למעלה מ-80% מהן הצליחו לגייס סבבי המשך, לייצר מעל ל-200 משרות והפכו לחלק משמעותי בתעשיית הבריאות בישראל.


סך ההשקעות של הקרן עומד על למעלה מ-70 מיליון דולר, לצד זאת, כ-50% מההון שחברות הפורטפוליו גייסו הגיע ממענקים (non-dilutive) קרנות ומוסדות בריאות גלובליים. בין השותפים הפעילים בהשקעות ותמיכה ניתן למנות את מכבי שירותי בריאות, אסותא, Amgen Ventures, מדיסון פארמה, קבוצת מל"מ תים, Mayo Clinic, רשת HHG ועוד. זאת לצד שותפים עסקיים מגוונים מכל העולם. שותפים אלו תורמים הן במימון והן בחיבור לשוק, ומספקים תמיכה בונת-ערך לחברות הפורטפוליו של הקרן גם בשלבים מאוחרים יותר.


כחלק מהאקוסיסטם הייחודי ש-eHealth Ventures בנתה הוקם קונסורציום של 20 חברות פארמה 'טכנולוגיה' ותעשייה בינלאומיות ומקומיות שהשתתפו לצד השקעות הקרן בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. בנוסף, הובילה eHealth Ventures את הקמתה של קרן "גשם", קונסורציום של 11 חממות אשר פעלו לגיוס הון כמימון חירום לסטארט-אפים במצוקה בעת המלחמה. יוזמה נוספת היא מועדון המשקיעים Club-D, שהוקם לאחרונה בשיתוף עם ההסתדרות הרפואית הישראלית (הר"י), ומאפשר ל- 30,000 רופאים חברי הר"י להשקיע לראשונה בסטארט-אפים בתחום ה- HealthTech


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".