eHealth Ventures; קרדיט: Jacob Mehager
eHealth Ventures; קרדיט: Jacob Mehager

eHealth Ventures דורגה כקרן ה-Health-Tech המובילה בישראל

דו"ח IVC, KPMG וגורניצקי דירג את הקרן כמובילה בתחום זו השנה השלישית ברציפות; עם ניהול של 70 מיליון דולר, היא השקיעה ב-17 סטארט-אפים ב-2024: "המודל שלנו סייע לחברות צעירות לממש את חזונן", מסר השותף המנהל טלאור זקש

רוי שיינמן |

דו"ח תעשיית הון הסיכון לשנת 2024 של IVC, KPMG ומשרד גורניצקי דרג את קרן ההון סיכון eHealth Ventures, המתמחה בהשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים בתחום ה-Health-Tech, כקרן ההון סיכון הייעודית הפעילה ביותר בתחום זה, הן בהשקעות ראשונות (First Investment) והן בהשקעות בכלל. הקרן מנהלת כ-70 מיליון דולר והיא השקיעה בשנת 2024 ב-17 חברות Health-Tech ביניהן: Dreamed, Agamon ,EfA, Olive, Nervio, Skelable, RespirAI, Symetrify, Acculine, GaitBetter, NimBio, Fize Medical ועוד.


"אנחנו גאים בעובדה שבשנת 2024, כמו גם 2023, מהשנים הקשות והשחונות ביותר בהון סיכון הישראלי בכלל ובשלבים מוקדמים ב Health-Tech בפרט, המודל שלנו סייע ל-17 חברות צעירות בתחום טכנולוגיות הבריאות לממש את החזון העסקי והטכנולוגי שלהן באמצעות השקעות, ממוקדות וחכמות וכן בעזרת האקו-סיסטם שבנינו", מסר טלאור זקש, שותף מנהל בקרן. "חברות שהצטרפו לפורטפוליו שלנו השנה מציעות חדשנות שלדעתנו עשויה לשנות את כללי המשחק בשוק הבריאות העולמי.אנחנו גאים בבחירתנו כקרן המובילה בישראל בתחום ה Health-Tech זו השנה השלישית ברציפות".


במהלך 8 השנים מאז ייסודה בחנה הקרן כ-2,000 חברות והשקיעה בכ-35 סטארטאפים בתחומי ניטור חולים מרחוק (RPM), אבחון דיגיטלי, טיפול ביתי, BioConvergence ועוד. למעלה מ-80% מהן הצליחו לגייס סבבי המשך, לייצר מעל ל-200 משרות והפכו לחלק משמעותי בתעשיית הבריאות בישראל.


סך ההשקעות של הקרן עומד על למעלה מ-70 מיליון דולר, לצד זאת, כ-50% מההון שחברות הפורטפוליו גייסו הגיע ממענקים (non-dilutive) קרנות ומוסדות בריאות גלובליים. בין השותפים הפעילים בהשקעות ותמיכה ניתן למנות את מכבי שירותי בריאות, אסותא, Amgen Ventures, מדיסון פארמה, קבוצת מל"מ תים, Mayo Clinic, רשת HHG ועוד. זאת לצד שותפים עסקיים מגוונים מכל העולם. שותפים אלו תורמים הן במימון והן בחיבור לשוק, ומספקים תמיכה בונת-ערך לחברות הפורטפוליו של הקרן גם בשלבים מאוחרים יותר.


כחלק מהאקוסיסטם הייחודי ש-eHealth Ventures בנתה הוקם קונסורציום של 20 חברות פארמה 'טכנולוגיה' ותעשייה בינלאומיות ומקומיות שהשתתפו לצד השקעות הקרן בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. בנוסף, הובילה eHealth Ventures את הקמתה של קרן "גשם", קונסורציום של 11 חממות אשר פעלו לגיוס הון כמימון חירום לסטארט-אפים במצוקה בעת המלחמה. יוזמה נוספת היא מועדון המשקיעים Club-D, שהוקם לאחרונה בשיתוף עם ההסתדרות הרפואית הישראלית (הר"י), ומאפשר ל- 30,000 רופאים חברי הר"י להשקיע לראשונה בסטארט-אפים בתחום ה- HealthTech


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד