נטפליקס
צילום: דאלי

נטפליקס שוברת שיאים עם משחקי ה-NFL, אבל המניה לא מתרוממת

מכפיל רווח גבוה, חשש מתחרות בתחום הליבה וסימן שאלה לגבי הכניסה לתחום שידורי הלייב - מה העתיד של נטפליקס?
רוי שיינמן | (1)

נטפליקס עשתה היסטוריה בערב חג המולד עם שידור שני משחקי NFL, כשהיא שוברת שיאי צפייה ומוכיחה שהיא יכולה לעמוד בלחץ של שידור חי. למרות זאת, המניה של החברה דווקא רושמת ירידות, מה שמעלה תהיות לגבי ההשקעה של נטפליקס בספורט חי.

 

שיאי צפייה חסרי תקדים

שני המשחקים ששודרו בערב חג המולד גרפו נתוני צפייה מרשימים:
  • משחק 1: ניצחון של קנזס סיטי צ'יפס על פיטסבורג סטילרס משך ממוצע של 24.1 מיליון צופים.
  • משחק 2: בולטימור רייבנס מול יוסטון טקסנס הגיע לממוצע של 24.3 מיליון צופים.
 
  • שיא בזמן אמת: במהלך מופע ההפסקה של ביונסה במשחק השני, נרשמו מעל 27 מיליון צופים. השיא הקודם שלא היה דרך נטפליקה היה 23 מיליון צופים.
 

הצלחה טכנית לצד בינלאומית

אחד ההישגים הבולטים של נטפליקס היה הימנעות מתקלות טכניות, שבפעם הקודמת הרסו את שידור קרב האגרוף של ג'ייק פול ומייק טייסון. גם בצפייה גלובלית המספרים מרשימים, עם הערכות לכ-30 מיליון צופים מכל רחבי העולם לכל אחד מהמשחקים.

 

המניה יורדת למרות ההצלחה

נטפליקס סיימה את השנה בעלייה מרשימה של 90% במניה. עם זאת, אחרי שיאי הצפייה, המניה יורדת ב-1% ל-914.4 דולר. הסיבה? לא בטוח שיש סיבה. זו ירידה נמוכה, זו תנודה שיכולה להיות תלויה גם בעליות שהיו בשבועות האחרונים, סוג של מימוש רווחים - "קנה בשמועות - מכור בהודעה".

יכול להיות שהמשקיעים עדיין לא מבינים איך נטפליקס תעשה מזה כסף. הם רוצים לראות רווחים ולא רק שיאי צפייה. אבל צריך להבין שמדובר באירוע חשוב שיכול להשפיע על עתידה של נטפליקס.

השקעה בשידורי ספורט חי נראית כמרכיב אסטרטגי במודל העסקי של נטפליקס, לצד סדרות וסרטים. עם הצלחות כמו שידורי ה-NFL, החברה מוכיחה שהיא יכולה להתחרות מול ענקיות כמו Amazon Prime ו-Peacock, שמובילות בתחום הזה. נטפליקס צריכה מנועי צמיחה נוספים כי התחרות בתחום הליבה גורמת לצמיחה פחות טובה מבעבר. כדי להצדיק את השווי שלה היא צריכה צמיחה ואת זה היא יכולה להשיג דרך שידורי אירועים בלייב.

מניית נטפליקס מבטאת שווי של קרוב ל-400 מיליארד דולר לחברה. ההכנסות שלה על פי הקונסנזוס צפויות להסתכם בשנה הבאה ב-43.7 מיליארד דולר, לעומת 38.9 מיליארד דולר השנה. הרווח למניה צפוי להגיע שנה הבאה ל-23.8 דולר למיה, לעומת 19.8 דולר ב-2024. מדובר על מכפיל רווח עתידי של 38.4 - מכפיל בהחלט נדיב. 

שאלות ותשובות על ההתפתחויות בנטפליקס

למה המניה ירדה למרות השיאים?

משקיעים מחפשים יותר מאשר שיאי צפייה. הם רוצים לראות איך זה מתורגם לרווחיות, במיוחד בהשקעות יקרות כמו ספורט חי.

איך שידורי ספורט ישפיעו על נטפליקס בטווח הארוך?

שידורי ספורט יכולים למשוך מנויים חדשים ולחזק את המותג, אבל עלות הרישוי וההפקה דורשת תשואה משמעותית כדי להצדיק את ההשקעה.

מה היתרון של נטפליקס על פני מתחרים?

לנטפליקס יש בסיס מנויים גלובלי רחב וניסיון טכנולוגי שמאפשר לה להתמודד עם שידורים חיים בלי בעיות טכניות.

האם נראה עוד שידורי ספורט?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לאן אתה רוצה שהיא תתרומם?סוף שנה משקיעים ממשים רווחים (ל"ת)
    אורן בלפט 27/12/2024 14:56
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.