פייזר צופה הכנסות של עד 64 מיליארד דולר ב-2025, המניה קופצת
ענקית התרופות מציגה תחזית אופטימית למרות אתגרים רגולטוריים; המניה קופצת 3%
חברת פייזר PFIZER פרסמה את תחזיותיה לשנת 2025, והציגה צפי לצמיחה מתונה בהכנסות וברווחים. על פי התחזית, פייזר צופה הכנסות בטווח של 61 עד 64 מיליארד דולר בשנה הבאה, המשקף עלייה של כ-5% בהשוואה למרכז טווח ההכנסות של 2024. במקביל, החברה מעריכה כי הרווח המתואם למניה (EPS) יעמוד על 2.80 עד 3.00 דולר, מה שמגלם עלייה של 10% עד 18%.
החברה הבהירה כי התחזית לשנה הבאה לוקחת בחשבון השפעה שלילית של כמיליארד דולר בעקבות השינויים בתוכנית Medicare Part D בארה"ב, אשר נובעים מחוק הפחתת האינפלציה (Inflation Reduction Act). עם זאת, בפייזר מציינים כי צעדי התייעלות, הכוללים יישום מדיניות קפדנית לניהול עלויות וייצור, יסייעו להתמודד עם ההשפעות השליליות ולהבטיח יציבות כלכלית.
השקעה בתרופות חדשות: הפיתוח של "דנוגליפרון"
אחת מנקודות המפתח באסטרטגיית הצמיחה של פייזר היא ההתקדמות בפיתוח התרופה "דנוגליפרון", הנמצאת בשלב 2 של הניסויים הקליניים. מדובר בתרופה לירידה במשקל המשתייכת למשפחת האגוניסטים לקולטן GLP-1, אשר ניתנת דרך הפה. תרופות אלו פועלות על ידי הגברת הפרשת האינסולין, ויסות רמות הסוכר בדם ודיכוי תחושת הרעב.
תוצאות ראשוניות מהניסויים מעידות על יעילות בהפחתת משקל הגוף, אך בפייזר מדגישים כי מוקדם עדיין להכריז על "דנוגליפרון" כמתחרה מובילה בשוק התרופות לירידה במשקל. המתחרות הקיימות בשוק, כמו אוזמפיק ו-Wegovy, הפכו לפופולריות במיוחד והן כבר זוכות לביקוש גבוה בשוק הגלובלי.
התמודדות עם האתגרים הרגולטוריים
- פייזר קונה את Metsera ב-10 מיליארד דולר; איך העסקה תשפיע על הדוחות ועל הצמיחה?
- העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השינויים הרגולטוריים בארה"ב מהווים אתגר עבור חברות הפארמה הגדולות, כולל פייזר. חוק הפחתת האינפלציה הוביל לשינויים בתנאי ההחזרים על תרופות במסגרת Medicare, מה שמאלץ את החברה למצוא דרכים חדשות לייצוב ההכנסות ולהתמודדות עם פגיעה אפשרית ברווחיות. פייזר, מצידה, ממשיכה להתמקד בהתייעלות תפעולית ובאסטרטגיית צמיחה מבוססת חדשנות. החברה הצהירה כי שיפור תהליכי הייצור והתאמת מבנה ההוצאות יתרמו לשיפור שולי הרווח ויאפשרו לה לעמוד ביעדים השאפתניים שהציבה לשנת 2025.
תחזית הצמיחה של פייזר מציגה גישה שמרנית אך אופטימית. לצד ההתמודדות עם שינויים רגולטוריים ואתגרי שוק, החברה מתמקדת בהרחבת פורטפוליו התרופות שלה ובקידום תרופות חדשניות כדוגמת דנוגליפרון. אם תצליח החברה לעבור בהצלחה את שלבי הניסוי הבאים, היא עשויה לחזק את מעמדה בשוק התרופות לירידה במשקל – תחום הצומח בקצב מהיר ונחשב לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים בתעשיית הפארמה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
