MG3 היברידית - חסכונית ולא יקרה
ה MG3 הסופר מיני ההיברידית של SAIC מביאה עימה תא נוסעים מרווח יחסית לקטגוריה ומערכת היברידית יעילה, עד שהסוללה מתרוקנת.
יתרונות - עיצוב, חסכונית, נעימה.
חסרונות - כשהסוללה מתרוקנת מתקבל רכב איטי למדי, הגה שלא מתכוונן לעומק
ציון מסכם - 4.1 בסולם פולס
ה MG3 ההיברידית שהושקה לפני מספר שבועות מגיעה למבחן מסקרן בסופו נדע האם היא חלופה ראויה לטויוטה יאריס ההיברידית.
ה MG3 היא סופר מיני היברידית, מעוצבת ומאובזרת, שנכנסת לסגמנט שבאופן מפתיע הזניח כמעט לחלוטין את הנעות אלטרנטיביות.
העיצוב החיצוני של ה MG3 נאה גם אם גנרי משהו. בצבע אדום היא משכה לא מעט תשומת לב, כאשר כל אחד ראה בה איזכור לרכב אחר, עד שהיה מי שהיא הזכירה לו את הפיג'ו 205 של אמצע שנות ה 80'.
החזית היא MG מזוהה למדי ומזכירה את ה MG4, מחודדת עם יחידות תאורה ראשיות גדולות משולבות לד, וגריל קדמי גדול . מכסה המנוע מנופח במקצת, וקווי עיצוב שמתחילים מהחזית נמתחים לאורך מכסה המנוע, הדלתות האחוריות ועד לדלת החמישית. גלגלים בגודל נכון ופרופורציונלי 16'', ובניגוד למראה המחודד משהו בחזית, החלק האחורי עגלגל משהו (לי הזכיר מאזדה 2).
פנים הרכב נאה ונקי, עם שילוב נאה למדי של לבן (ריפודים, קונסולה, חלק מהדשבורד וחיפויי הדלתות ) והיתר שחור. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 7'' ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 10.25'', עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. תפעול המיזוג נעשה מהמסך המרכזי בדומה ללא מעט מכוניות היום, פחות נוח לדעתי בדיוק כמו בלא מעט מכוניות.
בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית ועליה בורר הילוכים בצורת חוגה גדולה, מתג למעצור היד החשמלי ומספר תאי איחסון, הקדמיים פתוחים, האחוריים עם כיסוי. ההגה דו חישורי, נאה ובגודל הנכון, עם זאת הכיוונון שלו הוא רק לגובה ולא לעומק.
- לקראת שיווק - MG3 בנזין מוזלת
- MG3 Hybrid ב 118.0 אש"ח- מסתערת על הצוואר של הטויוטה יאריס ההיברידית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאחור המרווח הפנימי סביר, כמקובל בקטגוריית הסופר מיני, כאשר בסיס הגלגלים של ה MG3 עומד על 2.564 מטר, ואורך כולל של 4.11 מטר. היושבים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג שימושיים וראויים. תא המטען אינו גדול והוא מכיל 293 ליטר, או 983 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. במבחן השימושיות, הקניות השבועיות של משפחה עם חמש נפשות + כלב נכנסו בתא המטען ללא קושי.
הצד הטכני יותר מעניין עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שמפיק 102 כ"ס ו 13 קג"מ, הנעזר במנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ו 25.5 קג"מ. המנוע החשמלי מונע באמצעות סוללה בגודל 1.83Kwh. ההספק המשולב עומד על 194 כ"ס והביצועים הרשמיים הם זינוק מ 0 ל 100 ב 8 שניות ומהירות סופית של 170 קמ"ש. עוד נתון מעניין הוא תיבת ההילוכים המקשרת בין מנוע הבנזין לגלגלים הקדמיים, והיא תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים בלבד.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בנסיעה ה MG3 נוחה ונעימה. המתלים עושים עבודה טובה. ה MG הקטנה לא מתרסקת על מהמורות, ומשדרת יציבות גבוהה גם בכבישים מהירים ובמהירויות גבוהות. אחיזת הכביש טובה מאוד, ובהחלט ניתן לסמן V גדול על התנהגות הכביש של הסופר מיני החדשה של MG.
נסיעה מכבישים בין עירוניים נעזרת לרוב במנוע החשמלי, כאשר מנוע הבנזין מטעין את הסוללה, לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה, משלבת את מנוע הבנזין ונותנת את הבוסט הנוסף הנדרש. עוד דבר שמתברר ככל שהמהירות עולה הוא רעשי רוח המתגברים עם העליה במהירות.
החסרון של מערכת ההנעה של ה MG3 הוא במקרים בהם נגמרת הסוללה של הרכב, ומנוע הבנזין לא מספיק להטעין את הסוללה. הרכב יונע באמצעות מנוע הבנזין, עם תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים בלבד. במבחן שערכתי נלקחה ה MG הקטנה לנהיגה לכיוון ירושלים. כל עוד היה חשמל בסוללה, היתה ה MG בנתיב השמאלי, במהירויות שהשתיקה יפה להן. אבל בעליות משער הגיא, באמצע, נגמר החשמל בסוללה, והתחושה היתה כאילו יד ענקית בולמת את הרכב. רגל ימין לוחצת את דוושת התאוצה עד הסוף, והרכב מגרד בקושי את ה 95 קמ"ש בעליות. מעבר למצב ספורט לא שינה דבר. בשלב מסויים החליט הרכב להוריד הילוך, והמהירות עלתה ל 101 קמ"ש. זהו.
לקראת מחלף חמד (אבו גוש) הצליח המנוע להטעין את הסוללה, והרכב חזר לתפקד כרגיל. אני לא חושב שהתנהגות זו פוסלת את הרכב, אבל אני כן חושב שצריכים להיות מודעים לה.
באופן לא מפתיע ה MG3 חסכונית למדי. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 22.7 ק"מ לליטר. נסיעה סופר חסכונית עם הרכב הניבה צריכה של 27.8 ק"מ לליטר, ואילו נסיעה רגילה, לאורך כמעט 300 ק"מ, בלי נסיון לחסוך, חלקה אגרסיבי למדי, הניבה צריכה של 5.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 20 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות יש ל MG3 מרבית מערכות הבטיחות האקטיביות, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ועוד. ממשק המשתמש על מנת לבטל את המערכות השונות מסורבל ולא נוח. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5 לדגם הקומפורט ו 6 לדגם הלקשרי. ה MG3 טרם נבחנה במבחן הריסוק של ה EuroNcap אולם במבחן הבטיחות באוסטרליה קיבלה בינוני. ל MG היסטוריה של ציונים מקסימליים ב EuroNcap ויש לשער כי הופקו לקחים, וכל מה שפחות מחמישה כוכבים מקסימליים יחשב כהפתעה.
ה MG3 משווקת בשלוש רמות גימור – קומפורט ב 128,888 ₪ ( 118.0 אש"ח להשקה), לקשרי ב 127,888 ₪ (122.0 אש"ח להשקה), ולקשרי + (הכולל סאן רוף קטנטן) במחיר של 128,888 ₪ (125.0 אש"ח להשקה). האחריות על הרכב עומדת על 7 שנים או 150,000 ק"מ, ולסוללה 8 שנים או 150,000 ק"מ.
הסיכום שלי הוא שמדובר בסופר מיני חביבה וראויה. לזכותה עיצוב נאה, ביצועים טובים והיא נוחה ונעימה לנהיגה. לחובתה מנוע חלש כאשר הסוללה נגמרת, ממשק משתמש עדיין לא מספיק טוב, וכיוונון הגה לוקה בחסר.
ל MG3 תחרות ישירה מצד הטויוטה יאריס ההיברידית שעולה החל מ 136.0 אש"ח, אבל לא רק. למעשה כל סופר מיני היא תחרות ל MG3, דוגמת סקודה פאביה שעולה 117.5 אש"ח ומציגה איכות גבוהה וחסכון בדלק על אף שאינה היברידית או מהצד השני של ההנעה, הדונגפנג בוקס החשמלית שצפויה להיות מושקת במחיר שבין 110.0 אש"ח ל 115.0 אש"ח.
ציון מסכם:
| MG3 | |
| נוחות | 4 |
| דינמיות | 3.5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 4.5 |
| איבזור | 4 |
| בטיחות | 4.5 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4 |
| ממוצע | 4.1 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
