
מקסוס eTERRON 9 - טנדר חשמלי 1 טון, לקראת שיווק
'אוטו חן' נערכת לשיווק טנדר 1.0 טון חשמלי המקסוס eTERRON 9. הנתונים מעניינים, המחיר כרגע עדיין לא ידוע.
'אוטו חן' יבואנית דגמי מקסוס (Maxus) לישראל נערכת לקראת שיווק המקסוס eTERRON9 – טנדר בסגמנט 1 טון, חשמלי מלא עם הנעה כפולה.
ה eTERRON9 של מקסוס הוא כאמור טנדר חשמלי בעל שני מנועים והנעה כפולה. המנוע הקדמי עם כ- 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, והמנוע האחורי עם הספק של כ- 270 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. ההספק המשולב עומד על כ- 442 כ"ס והמומנט המשולב 71.4 קג"מ. הביצועים בהתאם עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות. לטנדר.
קיבולת הסוללה 102Kwh האמורה להספיק לכ- 430 ק"מ בתקן WLTP. את ה eTERRON9 ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה בהספק של עד 115Kw.
ה eTERRON9 אמור להתחרות באריות הקבוצה ההיילקס של טויוטה והדימקס של איסוזו, תוך שהוא מביא עימו חסכון משמעותי בעלויות השוטפות. עם זאת, בהשוואה לשני הדיזלים, בעלי כושר העמסה של כ 1.0 טון, ל eTERRON9 כושר העמסה שנע בין 620 ק"ג ל 650 ק"מ כתלות בדגם הרכב. מפרט הגרירה של ה eTERRON9 מכובד עם אישור גרירה עד 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים או 3500 ק"ג לנגרר עם בלמים.
ה eTERRON9 אינו רכב קטן עם אורך כולל של 5.5 מטר ובסיס גלגלים של 3.3 מטר. הרוחב 1.86 מטר והגובה 1.86 / 1.74 מטר תלוי גירסה. מידות הארגז הן אורך של 1.561 מטר, רוחב של 1.6 / 1.5 מטר תלוי גירסה, וגובה הדופן 53.3 ס"מ.
על פי 'אוטו חן' הרכב ישווק בכמה רמות גימור עם סטנדרט אבזור מפנק מהמקובל בקטגוריה. בנוסף, נתון מעניין מאוד לגבי ה eTERRON9 הוא שהרכב נבחן בשנת 2024 במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבים.
מה אנחנו חושבים:
נסיון קיים לייבא טנדר חשמלי לא ממש הצליח להתעלות לכדי השפעה על השוק, גם בגלל שמדובר בהסבה של טנדר שהוצג ב 2012, ואנחנו מדברים כמובן על הפוטון. במקרה של ה eTERRON9 הפוטנציאל גדול יותר. ראשית מקסוס הוא מותג ייצוא של SAIC, מענקי הרכב בסין. ה eTERRON9 הוא רכב חדש שהושק לראשונה לפני כשנה, והוא משווק במקומות שונים בעולם גם בגירסאות דיזל. הוא מצויד במערכות בטיחות מקיפות, נבחן תוך הצלחה מרשימה ב EuroNcap ומה שיקבע את הצלחתו בשוק הוא המחיר.
חשוב לציין כי כמו כל רכב חשמלי, ככל שהרכב עמוס יותר, כך הטווח מתקצר. כלומר מי שבונה על 430 ק"מ כשהרכב עמוס ב 600 ק"ג – יתבדה.
מי שצריך להוביל בעיקר נפח ופחות משקל, או יותר משקל אבל לא נדרש לק"מ היומי הגבוה, יכול למצוא ב eTERRON9 דרך מעולה להקטנת הוצאות.
ה eTERRON9 משווק באוסטרליה ובאנגליה במחירים של כ- 230.0 עד 250.0 אש"ח. אם נוסיף מיסוי, תוספת עלויות לטיול מסביב לאפריקה, ורווחיות מקומית אני משער שהמחיר בישראל ינוע בין 280.0 אש"ח ל- 300.0 אש"ח. הצלחת הדגם תלויה כאמור לא מעט במחיר, ובמידה והמחיר יהיה אטרקטיבי, יש ל eTERRON9 פוטנציאל להיות הטנדר 1 טון החשמלי הראשון שבאמת מצליח בשוק.

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?
ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר
התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.
מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך
ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.
הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.
אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד
בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.
- נפצע בטרמפולינה בטיול בית ספר - וזה הסכום שיקבל
- המשחק הסתיים באשפוז: "המועצה ומשרד החינוך התרשלו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.
