מקסוס eTERRON 9 - טנדר 1.0 טון חשמלי. צילום יצרןמקסוס eTERRON 9 - טנדר 1.0 טון חשמלי. צילום יצרן

מקסוס eTERRON 9 - טנדר חשמלי 1 טון, לקראת שיווק

'אוטו חן' נערכת לשיווק טנדר 1.0 טון חשמלי המקסוס eTERRON 9. הנתונים מעניינים, המחיר כרגע עדיין לא ידוע. 

יואב פולס |

'אוטו חן' יבואנית דגמי מקסוס (Maxus) לישראל נערכת לקראת שיווק המקסוס eTERRON9 – טנדר בסגמנט 1 טון, חשמלי מלא עם הנעה כפולה.

ה eTERRON9 של מקסוס הוא כאמור טנדר חשמלי בעל שני מנועים והנעה כפולה. המנוע הקדמי עם כ- 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, והמנוע האחורי עם הספק של כ- 270 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. ההספק המשולב עומד על כ- 442 כ"ס והמומנט המשולב 71.4 קג"מ. הביצועים בהתאם עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות. לטנדר.

קיבולת הסוללה 102Kwh האמורה להספיק לכ- 430 ק"מ בתקן WLTP. את ה eTERRON9 ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה בהספק של עד 115Kw.

מקסוס  eTERRON 9. צילום יצרן

ה eTERRON9 אמור להתחרות באריות הקבוצה ההיילקס של טויוטה והדימקס של איסוזו, תוך שהוא מביא עימו חסכון משמעותי בעלויות השוטפות. עם זאת, בהשוואה לשני הדיזלים, בעלי כושר העמסה של כ 1.0 טון, ל eTERRON9 כושר העמסה שנע בין 620 ק"ג ל 650 ק"מ כתלות בדגם הרכב. מפרט הגרירה של ה eTERRON9 מכובד עם אישור גרירה עד 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים או 3500 ק"ג לנגרר עם בלמים.

ה eTERRON9 אינו רכב קטן עם אורך כולל של 5.5 מטר ובסיס גלגלים של 3.3 מטר. הרוחב 1.86 מטר והגובה 1.86 / 1.74 מטר תלוי גירסה. מידות הארגז הן אורך של 1.561 מטר, רוחב של 1.6 / 1.5 מטר תלוי גירסה, וגובה הדופן 53.3 ס"מ.

על פי  'אוטו חן' הרכב ישווק בכמה רמות גימור עם סטנדרט אבזור מפנק מהמקובל בקטגוריה. בנוסף, נתון מעניין מאוד לגבי ה eTERRON9 הוא שהרכב נבחן בשנת 2024 במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבים.


מקסוס eTERRON 9. צילום יצרן

מה אנחנו חושבים:

נסיון קיים לייבא טנדר חשמלי לא ממש הצליח להתעלות לכדי השפעה על השוק, גם בגלל שמדובר בהסבה של טנדר שהוצג ב 2012, ואנחנו מדברים כמובן על הפוטון. במקרה של ה eTERRON9 הפוטנציאל גדול יותר. ראשית מקסוס הוא מותג ייצוא של SAIC, מענקי הרכב בסין. ה eTERRON9 הוא רכב חדש שהושק לראשונה לפני כשנה, והוא משווק במקומות שונים בעולם גם בגירסאות דיזל. הוא מצויד במערכות בטיחות מקיפות, נבחן תוך הצלחה מרשימה ב EuroNcap ומה שיקבע את הצלחתו בשוק הוא המחיר.

חשוב לציין כי כמו כל רכב חשמלי, ככל שהרכב עמוס יותר, כך הטווח מתקצר. כלומר מי שבונה על 430 ק"מ כשהרכב עמוס ב 600 ק"ג – יתבדה.

מי שצריך להוביל בעיקר נפח ופחות משקל, או יותר משקל אבל לא נדרש לק"מ היומי הגבוה, יכול למצוא ב eTERRON9 דרך מעולה להקטנת הוצאות.

ה eTERRON9 משווק באוסטרליה ובאנגליה במחירים של כ- 230.0 עד 250.0 אש"ח. אם נוסיף מיסוי, תוספת עלויות לטיול מסביב לאפריקה, ורווחיות מקומית אני משער שהמחיר בישראל ינוע בין 280.0 אש"ח ל- 300.0 אש"ח. הצלחת הדגם תלויה כאמור לא מעט במחיר, ובמידה והמחיר יהיה אטרקטיבי, יש ל eTERRON9 פוטנציאל להיות הטנדר 1 טון החשמלי הראשון שבאמת מצליח בשוק.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV

רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.

מלחמת מחירים כבר כאן. 

יואב פולס |

אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.

דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury.  המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.

הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.

בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.

את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.

מלחמת מחירים

מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.