מקסוס eTERRON 9 - טנדר 1.0 טון חשמלי. צילום יצרןמקסוס eTERRON 9 - טנדר חשמלי 1 טון, לקראת שיווק
'אוטו חן' נערכת לשיווק טנדר 1.0 טון חשמלי המקסוס eTERRON 9. הנתונים מעניינים, המחיר כרגע עדיין לא ידוע.
'אוטו חן' יבואנית דגמי מקסוס (Maxus) לישראל נערכת לקראת שיווק המקסוס eTERRON9 – טנדר בסגמנט 1 טון, חשמלי מלא עם הנעה כפולה.
ה eTERRON9 של מקסוס הוא כאמור טנדר חשמלי בעל שני מנועים והנעה כפולה. המנוע הקדמי עם כ- 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, והמנוע האחורי עם הספק של כ- 270 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. ההספק המשולב עומד על כ- 442 כ"ס והמומנט המשולב 71.4 קג"מ. הביצועים בהתאם עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות. לטנדר.
קיבולת הסוללה 102Kwh האמורה להספיק לכ- 430 ק"מ בתקן WLTP. את ה eTERRON9 ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה בהספק של עד 115Kw.
ה eTERRON9 אמור להתחרות באריות הקבוצה ההיילקס של טויוטה והדימקס של איסוזו, תוך שהוא מביא עימו חסכון משמעותי בעלויות השוטפות. עם זאת, בהשוואה לשני הדיזלים, בעלי כושר העמסה של כ 1.0 טון, ל eTERRON9 כושר העמסה שנע בין 620 ק"ג ל 650 ק"מ כתלות בדגם הרכב. מפרט הגרירה של ה eTERRON9 מכובד עם אישור גרירה עד 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים או 3500 ק"ג לנגרר עם בלמים.
ה eTERRON9 אינו רכב קטן עם אורך כולל של 5.5 מטר ובסיס גלגלים של 3.3 מטר. הרוחב 1.86 מטר והגובה 1.86 / 1.74 מטר תלוי גירסה. מידות הארגז הן אורך של 1.561 מטר, רוחב של 1.6 / 1.5 מטר תלוי גירסה, וגובה הדופן 53.3 ס"מ.
על פי 'אוטו חן' הרכב ישווק בכמה רמות גימור עם סטנדרט אבזור מפנק מהמקובל בקטגוריה. בנוסף, נתון מעניין מאוד לגבי ה eTERRON9 הוא שהרכב נבחן בשנת 2024 במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבים.
מה אנחנו חושבים:
נסיון קיים לייבא טנדר חשמלי לא ממש הצליח להתעלות לכדי השפעה על השוק, גם בגלל שמדובר בהסבה של טנדר שהוצג ב 2012, ואנחנו מדברים כמובן על הפוטון. במקרה של ה eTERRON9 הפוטנציאל גדול יותר. ראשית מקסוס הוא מותג ייצוא של SAIC, מענקי הרכב בסין. ה eTERRON9 הוא רכב חדש שהושק לראשונה לפני כשנה, והוא משווק במקומות שונים בעולם גם בגירסאות דיזל. הוא מצויד במערכות בטיחות מקיפות, נבחן תוך הצלחה מרשימה ב EuroNcap ומה שיקבע את הצלחתו בשוק הוא המחיר.
חשוב לציין כי כמו כל רכב חשמלי, ככל שהרכב עמוס יותר, כך הטווח מתקצר. כלומר מי שבונה על 430 ק"מ כשהרכב עמוס ב 600 ק"ג – יתבדה.
מי שצריך להוביל בעיקר נפח ופחות משקל, או יותר משקל אבל לא נדרש לק"מ היומי הגבוה, יכול למצוא ב eTERRON9 דרך מעולה להקטנת הוצאות.
ה eTERRON9 משווק באוסטרליה ובאנגליה במחירים של כ- 230.0 עד 250.0 אש"ח. אם נוסיף מיסוי, תוספת עלויות לטיול מסביב לאפריקה, ורווחיות מקומית אני משער שהמחיר בישראל ינוע בין 280.0 אש"ח ל- 300.0 אש"ח. הצלחת הדגם תלויה כאמור לא מעט במחיר, ובמידה והמחיר יהיה אטרקטיבי, יש ל eTERRON9 פוטנציאל להיות הטנדר 1 טון החשמלי הראשון שבאמת מצליח בשוק.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולסכלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש
שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות.
בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול.
עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה.
במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים.
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0% , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.
