אוטו חן משיקה את MAXUS עם ארבע מסחריות ושני וואנים
אוטו חן מקבוצת בליליוס משיקה את ייבוא דגמי MAXUS לישראל עם ארבע מסחריות חשמליות לשימושים שונים ומגוונים, ושני מובילי נוסעים אותם כבר פגשנו. MAXUS יוצרת תקדים בשוק המקומי כשהיא מאפשרת ייבוא הדגמים על ידי שלושה יבואנים בו זמנית.
אוטו חן מקבוצת בליליוס השיקה את מותג MAXUS מבית SAIC, ובכך נרשם ציון דרך מעניין בשוק הישראלי כאשר שני יבואנים מחזיקים בזיכיון לייבא את רכבי MAXUS, כאשר אוטו חן בחרה להביא ליין רחב יותר של דגמים.
בהשקה שנערכה בבית MAXUS בהרצליה פיתוח, השיקה אוטו חן ארבעה דגמים מסחריים מונעי חשמל בלבד, ועוד שני מובילי נוסעים אותם כבר פגשנו.
ללקוחות המחפשי רכב מסחרי חשמלי מציעה אוטו חן ארבעה דגמים שונים ממשפחת eDeliver ו 10 גירסאות שונות המתאימות למשימות שונות. זה המקום להזכיר כי בתפיסת ההנעה הירוקה, למסחריות קטנות יחסית (לא משאיות) יש מקום לפעול דווקא בריכוזי הערים בהם ההשפעה על פליטת המזהמים ואיכות הסביבה היא הגדולה ביותר. (דמיינו את כל אותן מסחריות דיזל קטנות של אנשי שירותים והובלה שונים, עוברות להנעה חשמלית).
eDeliver - סדרת המסחריות
הדגם הראשון הוא ה – eDeliver3 המגיע בשתי גירסאות, גירסת VAN קצרה וגירסת CAB – טנדר פתוח.
גירסת ה VAN מצויידת במנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ וסוללה צנועה של 50Kwh המאפשר טווח משולב של 269 ק"מ או טווח עירוני של 381 ק"מ בתקן WLTP. ל eDeliver3 שני מושבים בלבד, נהג + נוסע, זאת על מנת לפנות את עיקר המקום לסחורה. נפח תא המטען עומד על 4.8 מ"ק, ומשקל ההעמסה המירבי עומד על 1045 ק"ג. מבחינת איבזור הרכב מצוייד במולטימדיה בגודל 10.23'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חימום למושבים ועוד. גירסת ה CAB היא גירסת טנדר פתוחה. המחיר החל מ 185.0 לגירסת ה CAB ו 200.0 אש"ח לגירסת ה VAN.
הדגם השני הוא ה eDeliver5 המשווק בשלוש גירסאות. ה eDeliver5 מבוסס על פלטפורמה חדשה MILA – Modular, Intelligent, Light-Weight, Architecture והוא משווק כאמור בשלוש גירסאות – קצר נמוך, קצר גבוה וארוך נמוך. המידות נעות בין אורך כולל של 4.8 מטר לקצרים ו - 5.25 מטר לארוך. בסיס הגלגלים עומד על 3.1 מטר בקצרים ו - 3.45 מטר בארוך. נפח תא המטען עומד על 7.7 מ"ק והמשקל המירבי להעמסה הוא 1200 ק"ג בקצר או 1265 ק"ג בארוך.
ל eDeliver5 סוללה בקיבולת של 64Kwh ומנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. הטווח משתנה כמובן בהתאם לשימושים ולמשקל המועמס על הרכב, אבל במקסוס מציינים טווח של בין 316 ק"מ ל - 339 ק"מ משולב בתקן WLTP או 467 ק"מ עד 489 ק"מ בנסיעה עירונית. המחיר עומד על 225.0 אש"ח לגירסה הקצרה הנמוכה או 235.0 אש"ח לשתי הגירסאות הנוספות.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
הרבה בזכות עיצוב החזית (ראו תמונה ראשית), לא אתפלא אם יהיו מי שיסב את ה - eDeliver5 לגירסת קראוון מגניבה.
הדגם השלישי הוא ה - eDeliver7 – וואן חשמלי גדול המשווק בשתי גירסאות, ארוך נמוך וארוך גבוה עם אורך כולל של 5.44 מטר ונפח העמסה של 6.7 מ"ק לגירסה הנמוכה או 8.7 מ"ק לגירסה הגבוהה. משקל העמסה מירבי עומד על מעט מעל 1000 ק"ג.
eDeliver7 - תא נהג, קרדיט יצרן
ל eDeliver7 מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 33.7 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 88Kwh והטווח המשולב עומד על 364 / 329 ק"מ בתקן WLTP או 524 / 469 ק"מ בנסיעה עירונית.
המחירים עומדים על 280.0 אש"ח לגירסה הנמוכה או 290.0 אש"ח לגירסה הגבוהה.
הדגם הרביעי מבין המסחריות של מקסוס הוא ה eDeliver9 וואן גדול המשווק בשתי גירסאות סגורות, ועוד גירסת מסחרית פתוחה עם קבינה יחידה. נפח ההעמסה עומד על 11 מ"ק / 12.3 מ"ק לגירסאות הסגורות, והמשקל המירבי להעמסה עומד על 910 ק"ג / 1470 ק"ג.
ל eDeliver9 מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 33.7 קג"מ, עם סוללה בקיבולת 88Kwh המספקת טווח משולב WLTP שבין 302 ל 317 ק"מ או טווח עירוני של 384/418 ק"מ.
המחיר של ה eDeliver9 עומד על 330.0 אש"ח לגירסה הנמוכה, 300.0 אש"ח לגירסה הפתוחה ו 378.0 אש"ח לגירסה הגבוהה.
סדרת Mifa
אוטו חן השיקו בנוסף גם את שני מובילי הנוסעים המעניינים של MAXUS המיפה 7 והמיפה 9.
שני הדגמים מיובאים לארץ גם על ידי UMI, ועל השקתם בישראל סיפרנו לכם לא מזמן.
בקצרה, ה Mifa7 הוא וואן בעל הנעה חשמלית מלאה, בעל שבעה מקומות, וטווחים של 415 ק"מ לדגם הלקשרי בעל סוללה בקיבולת 77Kwh ו 486 ק"מ לדגם הפרימיום המצוייד בסוללה בקיבולת 90Kwh. המחירים מעט זולים מאלו של UMI עם 213.0 אש"ח לדגם הלקשרי ו 247.0 אש"ח לדגם הפרימיום.
Mifa7, קרדיט יבואן
גם ה Mifa9 משווקת גם על ידי אוטו חן, בשלוש רמות איבזור, עלית ולקשרי בעלות שמונה מקומות, ופרימיום בעלת שבעה מקומות. ל Mifa9 סוללה בקיבולת 90Kwh וטווחים של 439 ק"מ/ 433 ק"מ.
המחיר של ה Mifa9 עומד על 271.0 אש"ח לגירסת הכניסה 'עלית', 300.0 אש"ח לגירסת הלקשרי ו 350.0 אש"ח לגירסת הפרימיום.
כפי שכתבתי בעבר, הבשורה הגדולה של סדרת ה Mifa היא גירסת הכניסה של ה Mifa7 שבמחיר שלה מהווה אלטרנטיבה מעניינת לרכבי שבעה מקומות מונעי הבנזין או הדיזל הקיימים היום.
- 1.מבחינה מראה חיצוני המסחרית החשמלית MAXUS נראית כמו העתק של פולקסווגן טרנספורט (ל"ת)קש 18/01/2025 07:13הגב לתגובה זו
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
