
אוטו חן משיקה את MAXUS עם ארבע מסחריות ושני וואנים
אוטו חן מקבוצת בליליוס משיקה את ייבוא דגמי MAXUS לישראל עם ארבע מסחריות חשמליות לשימושים שונים ומגוונים, ושני מובילי נוסעים אותם כבר פגשנו. MAXUS יוצרת תקדים בשוק המקומי כשהיא מאפשרת ייבוא הדגמים על ידי שלושה יבואנים בו זמנית.
אוטו חן מקבוצת בליליוס השיקה את מותג MAXUS מבית SAIC, ובכך נרשם ציון דרך מעניין בשוק הישראלי כאשר שני יבואנים מחזיקים בזיכיון לייבא את רכבי MAXUS, כאשר אוטו חן בחרה להביא ליין רחב יותר של דגמים.
בהשקה שנערכה בבית MAXUS בהרצליה פיתוח, השיקה אוטו חן ארבעה דגמים מסחריים מונעי חשמל בלבד, ועוד שני מובילי נוסעים אותם כבר פגשנו.
ללקוחות המחפשי רכב מסחרי חשמלי מציעה אוטו חן ארבעה דגמים שונים ממשפחת eDeliver ו 10 גירסאות שונות המתאימות למשימות שונות. זה המקום להזכיר כי בתפיסת ההנעה הירוקה, למסחריות קטנות יחסית (לא משאיות) יש מקום לפעול דווקא בריכוזי הערים בהם ההשפעה על פליטת המזהמים ואיכות הסביבה היא הגדולה ביותר. (דמיינו את כל אותן מסחריות דיזל קטנות של אנשי שירותים והובלה שונים, עוברות להנעה חשמלית).
eDeliver - סדרת המסחריות
הדגם הראשון הוא ה – eDeliver3 המגיע בשתי גירסאות, גירסת VAN קצרה וגירסת CAB – טנדר פתוח.
גירסת ה VAN מצויידת במנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ וסוללה צנועה של 50Kwh המאפשר טווח משולב של 269 ק"מ או טווח עירוני של 381 ק"מ בתקן WLTP. ל eDeliver3 שני מושבים בלבד, נהג + נוסע, זאת על מנת לפנות את עיקר המקום לסחורה. נפח תא המטען עומד על 4.8 מ"ק, ומשקל ההעמסה המירבי עומד על 1045 ק"ג. מבחינת איבזור הרכב מצוייד במולטימדיה בגודל 10.23'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חימום למושבים ועוד. גירסת ה CAB היא גירסת טנדר פתוחה. המחיר החל מ 185.0 לגירסת ה CAB ו 200.0 אש"ח לגירסת ה VAN.
הדגם השני הוא ה eDeliver5 המשווק בשלוש גירסאות. ה eDeliver5 מבוסס על פלטפורמה חדשה MILA – Modular, Intelligent, Light-Weight, Architecture והוא משווק כאמור בשלוש גירסאות – קצר נמוך, קצר גבוה וארוך נמוך. המידות נעות בין אורך כולל של 4.8 מטר לקצרים ו - 5.25 מטר לארוך. בסיס הגלגלים עומד על 3.1 מטר בקצרים ו - 3.45 מטר בארוך. נפח תא המטען עומד על 7.7 מ"ק והמשקל המירבי להעמסה הוא 1200 ק"ג בקצר או 1265 ק"ג בארוך.
ל eDeliver5 סוללה בקיבולת של 64Kwh ומנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. הטווח משתנה כמובן בהתאם לשימושים ולמשקל המועמס על הרכב, אבל במקסוס מציינים טווח של בין 316 ק"מ ל - 339 ק"מ משולב בתקן WLTP או 467 ק"מ עד 489 ק"מ בנסיעה עירונית. המחיר עומד על 225.0 אש"ח לגירסה הקצרה הנמוכה או 235.0 אש"ח לשתי הגירסאות הנוספות.
- אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית
- הרכבת לא תגיע - ימים קשים לנוסעי רכבת ישראל; מה קרה ומה צפוי?
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות
הרבה בזכות עיצוב החזית (ראו תמונה ראשית), לא אתפלא אם יהיו מי שיסב את ה - eDeliver5 לגירסת קראוון מגניבה.
הדגם השלישי הוא ה - eDeliver7 – וואן חשמלי גדול המשווק בשתי גירסאות, ארוך נמוך וארוך גבוה עם אורך כולל של 5.44 מטר ונפח העמסה של 6.7 מ"ק לגירסה הנמוכה או 8.7 מ"ק לגירסה הגבוהה. משקל העמסה מירבי עומד על מעט מעל 1000 ק"ג.
eDeliver7 - תא נהג, קרדיט יצרן
ל eDeliver7 מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 33.7 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 88Kwh והטווח המשולב עומד על 364 / 329 ק"מ בתקן WLTP או 524 / 469 ק"מ בנסיעה עירונית.
המחירים עומדים על 280.0 אש"ח לגירסה הנמוכה או 290.0 אש"ח לגירסה הגבוהה.
הדגם הרביעי מבין המסחריות של מקסוס הוא ה eDeliver9 וואן גדול המשווק בשתי גירסאות סגורות, ועוד גירסת מסחרית פתוחה עם קבינה יחידה. נפח ההעמסה עומד על 11 מ"ק / 12.3 מ"ק לגירסאות הסגורות, והמשקל המירבי להעמסה עומד על 910 ק"ג / 1470 ק"ג.
ל eDeliver9 מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 33.7 קג"מ, עם סוללה בקיבולת 88Kwh המספקת טווח משולב WLTP שבין 302 ל 317 ק"מ או טווח עירוני של 384/418 ק"מ.
המחיר של ה eDeliver9 עומד על 330.0 אש"ח לגירסה הנמוכה, 300.0 אש"ח לגירסה הפתוחה ו 378.0 אש"ח לגירסה הגבוהה.
סדרת Mifa
אוטו חן השיקו בנוסף גם את שני מובילי הנוסעים המעניינים של MAXUS המיפה 7 והמיפה 9.
שני הדגמים מיובאים לארץ גם על ידי UMI, ועל השקתם בישראל סיפרנו לכם לא מזמן.
בקצרה, ה Mifa7 הוא וואן בעל הנעה חשמלית מלאה, בעל שבעה מקומות, וטווחים של 415 ק"מ לדגם הלקשרי בעל סוללה בקיבולת 77Kwh ו 486 ק"מ לדגם הפרימיום המצוייד בסוללה בקיבולת 90Kwh. המחירים מעט זולים מאלו של UMI עם 213.0 אש"ח לדגם הלקשרי ו 247.0 אש"ח לדגם הפרימיום.
Mifa7, קרדיט יבואן
גם ה Mifa9 משווקת גם על ידי אוטו חן, בשלוש רמות איבזור, עלית ולקשרי בעלות שמונה מקומות, ופרימיום בעלת שבעה מקומות. ל Mifa9 סוללה בקיבולת 90Kwh וטווחים של 439 ק"מ/ 433 ק"מ.
המחיר של ה Mifa9 עומד על 271.0 אש"ח לגירסת הכניסה 'עלית', 300.0 אש"ח לגירסת הלקשרי ו 350.0 אש"ח לגירסת הפרימיום.
כפי שכתבתי בעבר, הבשורה הגדולה של סדרת ה Mifa היא גירסת הכניסה של ה Mifa7 שבמחיר שלה מהווה אלטרנטיבה מעניינת לרכבי שבעה מקומות מונעי הבנזין או הדיזל הקיימים היום.
- 1.מבחינה מראה חיצוני המסחרית החשמלית MAXUS נראית כמו העתק של פולקסווגן טרנספורט (ל"ת)קש 18/01/2025 07:13הגב לתגובה זו

הרכבת לא תגיע - ימים קשים לנוסעי רכבת ישראל; מה קרה ומה צפוי?
פגיעה בתשתית החשמול ברכבת ישראל משביתה חלק מהקווים - ההשבתה עשויה להימשך מספר ימים, ויש לה השלכות כלכליות כבדות על המשק
רכבת משא פגעה בתשתית החשמול בשני מוקדים מרכזיים ונגרם נזק כבד למאות מטרים של מסילות ואפילו קילומטרים. מאות אלפי נוסעים יושפעו, והרכבת מפעילה חלופות תחבורה והיערכות חירום, תוך גיוס כל צוותי התחזוקה לשטח. זוהי אחת התקלות הגדולות ביותר שפקדו את החברה בשנים האחרונות, והתיקון עלול להימשך מספר ימים.
הפגיעה של הרכבת היתה באזור צומת גנות מדרום לתל אביב, ובין חדרה לנתניה. הנזק, משבית חלק מהקווים המרכזיים. על פי בדיקות ראשוניות של רכבת ישראל, הפגיעה נגרמה כאשר רכבת המשא נסעה על תוואי המסילות המחושמלות ופגעה בכבלי החשמול, מסיבה שעדיין נבדקת על ידי צוותי החקירה. הדבר גרם לקריסה של חלקים נרחבים מהתשתית העילית, כולל עמודים וחוטים, מה שדורש עבודות תיקון מורכבות הכוללות החלפת רכיבים והתקנה מחדש.
בהודעת רכבת ישראל נמסר כי לא יופעלו רכבות בין תחנות בנימינה לנתניה ובין תחנות תל אביב ההגנה - לוד ונתב"ג. המשמעות המיידית היא פגיעה בקווי הנוסעים העמוסים ביותר, במיוחד בשעות השיא, כאשר קווי הצפון והדרום המרכזיים נפגעים בו זמנית. ברכבת הקפיצו את כל צוותי התחזוקה והם "נערכים למתן פתרונות שירותיים כגון הפעלה של כל רכבות הדיזל בימים הקרובים". אלא שרכבות הדיזל הן פתרון חלקי - הן מבחינת כמות נוסעים והן מבחינת מהירות הרכבת.
השלכות על נוסעים ומה יפעל בינתיים
ההשבתה תגרום לעומסים כבדים בתחבורה הציבורית, במיוחד על קווי האוטובוסים הבין־עירוניים ועל צירי התנועה במרכז הארץ. כדי לצמצם את הפגיעה, הרכבת מפעילה מערך היסעים בין תחנות מרכזיות - תל אביב סבידור מרכז, לוד, נתב"ג, נתניה, בנימינה, חיפה חוף הכרמל ומודיעין מרכז. בנוסף, חברות האוטובוסים כמו אגד ומטרופולין נערכות להגברת תדירות הקווים החלופיים, אך כבר כעת מדווחים על עומסים כבדים בכבישים 1, 2 ו-4, עם עלייה צפויה בפיצוצי תנועה בשעות הבוקר והערב.
- מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך
- רכבת ישראל תוציא 68 מיליון שקל על חריצים בחלונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פעילות הרכבות:
הקו מבאר שבע ולוד - פעיל עד לוד בלבד
הקו מבית שמש - פעיל עד לוד בלבד
קו אשקלון, בנימינה מהדרום - עד לוד בלבד
קו ראשונים - פועל במלואו
קו מירושלים - פועל עד נתב"ג בלבד
קו אשקלון, הרצליה - פועל במלואו
קו נהריה - באר שבע מהצפון - עד בנימינה בלבד
קו מודיעין, ירושלים - פועל במלואו
קווי העמק וכרמיאל - פועלים כרגיל
רצף תקלות והשלכות כלכליות
הפגיעה בתשתית מצטרפת לשורה של תקלות מהשבוע האחרון, לרבות תקלות במערכת האיתות במשך יומיים רצופים והגבלת מהירות הרכבות ל־80 קמ"ש עקב התרחבות המסילות בחום הכבד. רצף האירועים מעלה סימני שאלה על רמת התחזוקה, עמידות התשתיות והיכולת להגיב במהירות לאירועים מסוג זה.

הרכבת לא תגיע - ימים קשים לנוסעי רכבת ישראל; מה קרה ומה צפוי?
פגיעה בתשתית החשמול ברכבת ישראל משביתה חלק מהקווים - ההשבתה עשויה להימשך מספר ימים, ויש לה השלכות כלכליות כבדות על המשק
רכבת משא פגעה בתשתית החשמול בשני מוקדים מרכזיים ונגרם נזק כבד למאות מטרים של מסילות ואפילו קילומטרים. מאות אלפי נוסעים יושפעו, והרכבת מפעילה חלופות תחבורה והיערכות חירום, תוך גיוס כל צוותי התחזוקה לשטח. זוהי אחת התקלות הגדולות ביותר שפקדו את החברה בשנים האחרונות, והתיקון עלול להימשך מספר ימים.
הפגיעה של הרכבת היתה באזור צומת גנות מדרום לתל אביב, ובין חדרה לנתניה. הנזק, משבית חלק מהקווים המרכזיים. על פי בדיקות ראשוניות של רכבת ישראל, הפגיעה נגרמה כאשר רכבת המשא נסעה על תוואי המסילות המחושמלות ופגעה בכבלי החשמול, מסיבה שעדיין נבדקת על ידי צוותי החקירה. הדבר גרם לקריסה של חלקים נרחבים מהתשתית העילית, כולל עמודים וחוטים, מה שדורש עבודות תיקון מורכבות הכוללות החלפת רכיבים והתקנה מחדש.
בהודעת רכבת ישראל נמסר כי לא יופעלו רכבות בין תחנות בנימינה לנתניה ובין תחנות תל אביב ההגנה - לוד ונתב"ג. המשמעות המיידית היא פגיעה בקווי הנוסעים העמוסים ביותר, במיוחד בשעות השיא, כאשר קווי הצפון והדרום המרכזיים נפגעים בו זמנית. ברכבת הקפיצו את כל צוותי התחזוקה והם "נערכים למתן פתרונות שירותיים כגון הפעלה של כל רכבות הדיזל בימים הקרובים". אלא שרכבות הדיזל הן פתרון חלקי - הן מבחינת כמות נוסעים והן מבחינת מהירות הרכבת.
השלכות על נוסעים ומה יפעל בינתיים
ההשבתה תגרום לעומסים כבדים בתחבורה הציבורית, במיוחד על קווי האוטובוסים הבין־עירוניים ועל צירי התנועה במרכז הארץ. כדי לצמצם את הפגיעה, הרכבת מפעילה מערך היסעים בין תחנות מרכזיות - תל אביב סבידור מרכז, לוד, נתב"ג, נתניה, בנימינה, חיפה חוף הכרמל ומודיעין מרכז. בנוסף, חברות האוטובוסים כמו אגד ומטרופולין נערכות להגברת תדירות הקווים החלופיים, אך כבר כעת מדווחים על עומסים כבדים בכבישים 1, 2 ו-4, עם עלייה צפויה בפיצוצי תנועה בשעות הבוקר והערב.
- מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך
- רכבת ישראל תוציא 68 מיליון שקל על חריצים בחלונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פעילות הרכבות:
הקו מבאר שבע ולוד - פעיל עד לוד בלבד
הקו מבית שמש - פעיל עד לוד בלבד
קו אשקלון, בנימינה מהדרום - עד לוד בלבד
קו ראשונים - פועל במלואו
קו מירושלים - פועל עד נתב"ג בלבד
קו אשקלון, הרצליה - פועל במלואו
קו נהריה - באר שבע מהצפון - עד בנימינה בלבד
קו מודיעין, ירושלים - פועל במלואו
קווי העמק וכרמיאל - פועלים כרגיל
רצף תקלות והשלכות כלכליות
הפגיעה בתשתית מצטרפת לשורה של תקלות מהשבוע האחרון, לרבות תקלות במערכת האיתות במשך יומיים רצופים והגבלת מהירות הרכבות ל־80 קמ"ש עקב התרחבות המסילות בחום הכבד. רצף האירועים מעלה סימני שאלה על רמת התחזוקה, עמידות התשתיות והיכולת להגיב במהירות לאירועים מסוג זה.