אוטו חן משיקה את MAXUS עם ארבע מסחריות ושני וואנים
אוטו חן מקבוצת בליליוס משיקה את ייבוא דגמי MAXUS לישראל עם ארבע מסחריות חשמליות לשימושים שונים ומגוונים, ושני מובילי נוסעים אותם כבר פגשנו. MAXUS יוצרת תקדים בשוק המקומי כשהיא מאפשרת ייבוא הדגמים על ידי שלושה יבואנים בו זמנית.
אוטו חן מקבוצת בליליוס השיקה את מותג MAXUS מבית SAIC, ובכך נרשם ציון דרך מעניין בשוק הישראלי כאשר שני יבואנים מחזיקים בזיכיון לייבא את רכבי MAXUS, כאשר אוטו חן בחרה להביא ליין רחב יותר של דגמים.
בהשקה שנערכה בבית MAXUS בהרצליה פיתוח, השיקה אוטו חן ארבעה דגמים מסחריים מונעי חשמל בלבד, ועוד שני מובילי נוסעים אותם כבר פגשנו.
ללקוחות המחפשי רכב מסחרי חשמלי מציעה אוטו חן ארבעה דגמים שונים ממשפחת eDeliver ו 10 גירסאות שונות המתאימות למשימות שונות. זה המקום להזכיר כי בתפיסת ההנעה הירוקה, למסחריות קטנות יחסית (לא משאיות) יש מקום לפעול דווקא בריכוזי הערים בהם ההשפעה על פליטת המזהמים ואיכות הסביבה היא הגדולה ביותר. (דמיינו את כל אותן מסחריות דיזל קטנות של אנשי שירותים והובלה שונים, עוברות להנעה חשמלית).
eDeliver - סדרת המסחריות
הדגם הראשון הוא ה – eDeliver3 המגיע בשתי גירסאות, גירסת VAN קצרה וגירסת CAB – טנדר פתוח.
גירסת ה VAN מצויידת במנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ וסוללה צנועה של 50Kwh המאפשר טווח משולב של 269 ק"מ או טווח עירוני של 381 ק"מ בתקן WLTP. ל eDeliver3 שני מושבים בלבד, נהג + נוסע, זאת על מנת לפנות את עיקר המקום לסחורה. נפח תא המטען עומד על 4.8 מ"ק, ומשקל ההעמסה המירבי עומד על 1045 ק"ג. מבחינת איבזור הרכב מצוייד במולטימדיה בגודל 10.23'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חימום למושבים ועוד. גירסת ה CAB היא גירסת טנדר פתוחה. המחיר החל מ 185.0 לגירסת ה CAB ו 200.0 אש"ח לגירסת ה VAN.
הדגם השני הוא ה eDeliver5 המשווק בשלוש גירסאות. ה eDeliver5 מבוסס על פלטפורמה חדשה MILA – Modular, Intelligent, Light-Weight, Architecture והוא משווק כאמור בשלוש גירסאות – קצר נמוך, קצר גבוה וארוך נמוך. המידות נעות בין אורך כולל של 4.8 מטר לקצרים ו - 5.25 מטר לארוך. בסיס הגלגלים עומד על 3.1 מטר בקצרים ו - 3.45 מטר בארוך. נפח תא המטען עומד על 7.7 מ"ק והמשקל המירבי להעמסה הוא 1200 ק"ג בקצר או 1265 ק"ג בארוך.
ל eDeliver5 סוללה בקיבולת של 64Kwh ומנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. הטווח משתנה כמובן בהתאם לשימושים ולמשקל המועמס על הרכב, אבל במקסוס מציינים טווח של בין 316 ק"מ ל - 339 ק"מ משולב בתקן WLTP או 467 ק"מ עד 489 ק"מ בנסיעה עירונית. המחיר עומד על 225.0 אש"ח לגירסה הקצרה הנמוכה או 235.0 אש"ח לשתי הגירסאות הנוספות.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרבה בזכות עיצוב החזית (ראו תמונה ראשית), לא אתפלא אם יהיו מי שיסב את ה - eDeliver5 לגירסת קראוון מגניבה.
הדגם השלישי הוא ה - eDeliver7 – וואן חשמלי גדול המשווק בשתי גירסאות, ארוך נמוך וארוך גבוה עם אורך כולל של 5.44 מטר ונפח העמסה של 6.7 מ"ק לגירסה הנמוכה או 8.7 מ"ק לגירסה הגבוהה. משקל העמסה מירבי עומד על מעט מעל 1000 ק"ג.
eDeliver7 - תא נהג, קרדיט יצרן
ל eDeliver7 מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 33.7 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 88Kwh והטווח המשולב עומד על 364 / 329 ק"מ בתקן WLTP או 524 / 469 ק"מ בנסיעה עירונית.
המחירים עומדים על 280.0 אש"ח לגירסה הנמוכה או 290.0 אש"ח לגירסה הגבוהה.
הדגם הרביעי מבין המסחריות של מקסוס הוא ה eDeliver9 וואן גדול המשווק בשתי גירסאות סגורות, ועוד גירסת מסחרית פתוחה עם קבינה יחידה. נפח ההעמסה עומד על 11 מ"ק / 12.3 מ"ק לגירסאות הסגורות, והמשקל המירבי להעמסה עומד על 910 ק"ג / 1470 ק"ג.
ל eDeliver9 מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 33.7 קג"מ, עם סוללה בקיבולת 88Kwh המספקת טווח משולב WLTP שבין 302 ל 317 ק"מ או טווח עירוני של 384/418 ק"מ.
המחיר של ה eDeliver9 עומד על 330.0 אש"ח לגירסה הנמוכה, 300.0 אש"ח לגירסה הפתוחה ו 378.0 אש"ח לגירסה הגבוהה.
סדרת Mifa
אוטו חן השיקו בנוסף גם את שני מובילי הנוסעים המעניינים של MAXUS המיפה 7 והמיפה 9.
שני הדגמים מיובאים לארץ גם על ידי UMI, ועל השקתם בישראל סיפרנו לכם לא מזמן.
בקצרה, ה Mifa7 הוא וואן בעל הנעה חשמלית מלאה, בעל שבעה מקומות, וטווחים של 415 ק"מ לדגם הלקשרי בעל סוללה בקיבולת 77Kwh ו 486 ק"מ לדגם הפרימיום המצוייד בסוללה בקיבולת 90Kwh. המחירים מעט זולים מאלו של UMI עם 213.0 אש"ח לדגם הלקשרי ו 247.0 אש"ח לדגם הפרימיום.
Mifa7, קרדיט יבואן
גם ה Mifa9 משווקת גם על ידי אוטו חן, בשלוש רמות איבזור, עלית ולקשרי בעלות שמונה מקומות, ופרימיום בעלת שבעה מקומות. ל Mifa9 סוללה בקיבולת 90Kwh וטווחים של 439 ק"מ/ 433 ק"מ.
המחיר של ה Mifa9 עומד על 271.0 אש"ח לגירסת הכניסה 'עלית', 300.0 אש"ח לגירסת הלקשרי ו 350.0 אש"ח לגירסת הפרימיום.
כפי שכתבתי בעבר, הבשורה הגדולה של סדרת ה Mifa היא גירסת הכניסה של ה Mifa7 שבמחיר שלה מהווה אלטרנטיבה מעניינת לרכבי שבעה מקומות מונעי הבנזין או הדיזל הקיימים היום.
- 1.מבחינה מראה חיצוני המסחרית החשמלית MAXUS נראית כמו העתק של פולקסווגן טרנספורט (ל"ת)קש 18/01/2025 07:13הגב לתגובה זו
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
