"אנחנו לקראת היפוך מגמה, ממליצים על מניות Small-Cap"
מניות ה-Small-Cap הציגו ביצועי חסר למשך עשור, אך לאחרונה החל תהליך התאוששות להערכתו של ארי ואלד מאופנהיימר. להערכתו, המשך מגמה חיובית בשוק הכללי יוביל לסגירת הפער בין ביצועי אפיקי Large-Cap ו-Small-Cap, ובכך הוא ממליץ על חשיפה למניות חברות קטנות בעלות מומטום חזק, הן באמצעות קרן הסל XSMO והן בהשקעה במניות ספציפיות.
"מגמת העליה בשוק המניות האמריקאי נמשכת ומתחזקת, ובמקביל גם אפיקי Small-Cap מפגינים לאחרונה התאוששות, כאשר מדד ה Russell2000 נסק לשיאו של לפני שלוש שנים (נובמבר 2021)", כותב ואלד. "פריצת רמת ההתנגדות ההיסטורית אמורה להאיץ את מהלך העליה בקרב מניות חברות קטנות בארה"ב".
"התאוששות מדד ה-Russell2000 מגיעה לאחר תקופת חולשה ממושכת, כאשר שיעור השינוי ב-3 השנים האחרונות הינו קרוב ל-0, מצב שדומה רק לתקופות המשברים בשנים 2020 (משבר הקורונה), 2009 (משבר הפיננסי העולמי) ו-2023 (שפל משבר הדוט.קום)", מוסיף ואלד. "המצב מגלם רף ציפיות משקיעים נמוך במיוחד ובכך עשוי להוות הזדמנות השקעה ארוכת טווח, בדומה למחזורי העבר הקודמים.
- מניות קטנות מול מניות גדולות: מה חשוב לדעת לפני שבוחרים את אפיק ההשקעה?
- מהו הכישלון הגדול של הפד' והאם הגיע הזמן לבטל את תקרת החוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקריאה נוספת:
> "התחלופה הגדולה" - האם הריצה של מניות הביג טק הסתיימה?
> המניות הקטנות מתעוררות - איפה תמצאו את ההזדמנויות?
בראיה היסטורית ארוכת טווח, ניתן לראות החלפת מחזורים של ביצועי יתר באפיקי Large-Cap ו-Small-Cap, כאשר כל מחזור נמשך לאורך 6-16 שנים", כותב ואלד. "המחזור הקודם של ביצועי יתר באפיק ה-Small-Cap חל בשנים 1999-2013 (כ-15 שנים), ומאז 2013 עברה ההובלה לאפיק ה Large-Cap, המפגין ביצועי יתר מזה למעלה מעשור. למרות שלא רואים, בשלב זה, סימנים חזקים של היפוך מגמת הובלת מניות ה Large-Cap, אני ממליץ על אפיקי Small-Cap באופן סלקטיבי, תוך דגש על מניות בעלות מומנטום חזק", כותב ואלד.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ארי ואלד, האסטרטג הטכני באופנהיימר; קרדיט: אתר החברה
באפיקי המומנטום של מגזר ה Small-Cap , ממליץ ואלד על קרן הסל XSMO - Invesco Small-Cap Momentum ETF, המפגין ביצועי יתר על מדד הראסל 2000 עם פריצת רמת ההתנגדות של שנת 2021 ומגמת עליה מוכחת. בנוסף, הוא ממליץ על מספר מניות ספציפיות כגון AROC, GFF, AZZ, PLMR ומעדכן את רשימות "לונג" ו-"שורט" בקרב חברות Small/Mid-Cap. רשימת המניות המומלצות מונה, בין השאר, את מנדיי (MNDY) וסייבר ארק (CYBR).
- 2.טוב שנזכרתם, הרוטציה התחילה מזמן (ל"ת)ישראל 25/11/2024 08:40הגב לתגובה זו
- 1.רק DK (ל"ת)מאסטר 24/11/2024 21:28הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
