תמשיך את המומנטום? הצפי לדוחות של WIX
וויקס וויקס תדווח מחר על תוצאותיה לרבעון השלישי והציפיות גבוהות. המשקיעים מצפים מחברות הצמיחה בוול סטריט לא רק לעקוף את צפי האנליסטים אלא לעקוף בהרבה, ולמרות שוויקס לא הרגילה את המשקיעים שלה לעקיפות גדולות מדי של צפי האנליסטים (בניגוד למאנדיי למשל) תוצאות בהתאם לצפי עשויות לגרור ירידות במניה.
הצפי לדוחות של וויקס
לרבעון השלישי האנליסטים צופים לוויקס הכנסות של 444 מיליון דולר לצד רווח של 1.43 דולר למניה, צפי שמהווה שיפור של 12% ושל פי 12 לעומת הרבעון המקביל.
ניר זוהר, נשיא וויקס (משמאל), וליאור שמש, סמנכ"ל הכספים; קרדיט: אלן צצקין
וויקס תציג צמיחה ושיפור ברווח ברבעון אבל איום התחרות מרחף מעליה. על פי הערכות, אחת השאלות המרכזיות היא האם וויקס הצליחה להגדיל את בסיס הלקוחות שלה ולשמר את הלקוחות הקיימים, במיוחד בקרב עסקים קטנים ובינוניים, שוק היעד המרכזי שלה, לאור התחרות הגוברת מצד שחקנים אחרים בתחום כמו סקויירספייס וגו דאדי.
- וויקס ו-Unit משיקים שירות בנקאות עסקית
- בבנק אוף אמריקה מזהירים - WIX עלולה להיפגע מה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדדים המרכזיים שכדאי לשים אליהם לב
ההכנסות של וויקס במגזר העסקי צפויות להסתכם ב-122.7 מיליון דולר, שיפור של 19% לעומת הרבעון המקביל. במגזר ה-Creative ההכנסות צפויות לעלות ב-10% ל-320 מיליון דולר. ה-ARR במגזר צפוי לעמוד על 1.3 מיליארד דולר, זאת לעומת ARR מגזרי של 1.18 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
סך ה-Bookings במגזר העסקי צפוי לעמוד על 124 מיליון דולר לעומת 105 מיליון דולר ברבעון המקביל ובמגזר ה-Creative צפויים Bookings של 325 מיליון דולר לעומת 283 מיליון דולר ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP צפוי לעמוד על 37 מיליון דולר לעומת 29 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמגזר ה-Creative ב-268.6 מיליון דולר לעומת 240 מיליון דולר ברבעון המקביל.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
נוסף למדדים האלו, כדאי לשים לב למספר המנויים הפעילים של וויקס שנכון לסוף הרבעון השני עמד על 273 מיליון. נתון חושב נוסף הוא מספר הלקוחות המשלמים אך החברה לא כללה אותו מאז סוף 2023, אז היו לחברה 6.3 מנויים משלמים. נתון זה מצביע על הצלחת החברה בשימור והרחבת בסיס הלקוחות. צמיחה משמעותית במספר המנויים הפעילים עשויה להצביע על יעילות אסטרטגיות השיווק ועל הביקוש לפלטפורמות החברה, כמו Wix Studio והעורך הקלאסי.
בנוסף, גם ההכנסות משירותים משלימים ימשכו את תשומת לבם של המשקיעים והאנליסטים. וויקס מציעה מגוון שירותים משלימים, כולל פתרונות eCommerce, שיווק דיגיטלי ואחסון ענן. משקיעים יעקבו אחרי שיעור ההכנסות משירותים אלו, המשקף את יכולת החברה לגוון את מקורות ההכנסה שלה ולהעמיק את הקשר עם לקוחותיה.
ברבעון השני דיווחה וויקס על הכנסות של 435.7 מיליון דולר, כ-2 מיליון דולר מעל התחזית של האנליסטים. הרווח למניה הסתכם ב-1.67 דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-1.35 דולר למניה.
מה ממליצים האנליסטים?
למרות העליות במניה, מתוך 23 אנליסטים אף אחד לא ממליץ למכור את המניה, כאשר 5 מהם ממליצים על המניה כ"החזק", 11 ממליצים עליה כ"קנייה" ו-7 ממליצים עליה כ"קנייה חזקה".
מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עומד על 190.9 דולר למניה, מחיר המשקף אפסייד של 5% על המחיר בשוק. מחיר היעד הנמוך ביותר עומד על 148 דולר והאופטימיים ביותר מציבים למניה מחיר יעד של 225 דולר, אפסייד של 24%.
מניית וויקס נסחרת לפי שווי של 9.6 מיליארד דולר אחרי עלייה של 48% מתחילת השנה ושל 87.5% בשנה האחרונה. המניה נסחרת בכפיל 31 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 26 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
מניית וויקס בשנה האחרונה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
