SP500
צילום: דאלי

מורגן סטנלי בתחזית חיובית ל-SP 500 - יעלה ב-12% עד סוף 2025

בתרחיש האופטימי המדד יעלה ב-28% עד סוף השנה הבאה
חיים בן הקון | (4)

מורגן סטנלי: שוריים על שוק המניות האמריקאי - ה-S&P 500 עשוי לטפס עד ל-7,400 נקודות. 

 

עלייה של 28% ב-S&P עד סוף 2025

מורגן סטנלי, אחד מהבנקים להשקעות המובילים בעולם, משנה כיוון והופך לשורי על שוק המניות האמריקאי. כלכלני בנק ההשקעות שהיו סקפטיים ביחס לצמיחת השוק, מעלים את תחזית הבסיס שלהם  ל-S&P 500 ל-6,500 נקודות לסוף 2025 - מדובר על עלייה של 12%.

כמו כן, הכלכלנים מספקים תחזית של זינוק בשיעור 28% לפי התרחיש האופטימי שלהם. ה-S&P 500 מציג עליות מרשימות, עם תשואה של 24% בשנה שעברה, ו-23% נוספים עד כה בשנת 2024. שינוי הכיוון של מורגן סטנלי מגיע בתקופה שבה שוק המניות האמריקאי ממשיך להציג ביצועים חזקים. 

במורגן סטנלי מסבירים את השינוי בהערכתם בצמיחה חזקה ברווחי החברות וביציבות המאקרו. החברה צופה צמיחה של 13% ברווח למניה ב-2025, ו-12% נוספים ב-2026. בנוסף, הם מציינים כי המדיניות המוניטרית המקלה של הפד צפויה להימשך עם הורדת ריבית נוספת בשנה הקרובה.

"נדיר לראות ירידה משמעותית במכפילים בתקופות של צמיחת רווחים מעל הממוצע ומדיניות מוניטרית תומכת," ציינו האנליסטים של החברה בהובלת מייק וילסון. הם גם מתייחסים לבחירות  וסבורים שזה עשוי להמשיך להצמיח את רווחי החברות.

בשבוע שעבר סיפק ד"ר אד ירדני הערכה אופטימית על המדדים בארה"ב. הוא העריך  ששינויים כלכליים מהותיים יעצימו את רווחי החברות ויובילו לשיאים במדדי המניות בשנים הבאות. 

   ד"ר אד ירדני - אופטימי לגבי כיוון ה-S&P 500

"מדד ה-S&P 500 יגיע עד ל-10,000 נקודות עד סוף 2029", אמר ירדני, שביסס את התחזית על ציפיות לרווחיות מוגברת של החברות בשנים הבאות, בזכות תמריצי מס והקלות רגולטוריות יתרמו לגידול משמעותי ברווח ובהתאמה בשווי השוק.

קיראו עוד ב"גלובל"

ירדני העלה את התחזית שלו מהערכה קודמת של 8,000 נקודות ל-10,000 נקודות כשהוא כותב שהוא מצפה שהנשיא טראמפ ינצל את ניצחונו כדי להוריד את מס החברות מ-21% ל-15%. לדבריו, קיצוצים אלה, בצירוף עם דה-רגולציה וזריקת עידוד לפריון, יובילו לרמות שיא בשולי הרווח של חברות במדד, שעשויות לנוע בין 13.9% ל-14.9% בשנתיים הקרובות - שיא של כל הזמנים ברווחיות. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ד"ר מומחה בפיננסים 19/11/2024 08:32
    הגב לתגובה זו
    למעט שנת 2022 , בכל אחת מתוך 15 שנים אחרונות הנסדק 100 עולה יותר מאשר אס.פי 500 שרוב רובו מכיל מניות מנסד"ק ומבורסת ניו יורק. הקריפטו מעפיל על כולם ב 15 שנים אחרונות וכנראה שגם ימשיך כך , רק שהוא מאד תנודתי
  • 2.
    בתרחיש שלי סנופי יעלב בעוד 50 אחוז עד סוף 2025 (ל"ת)
    קלקלן בחיר 18/11/2024 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ובפסימי כמה ירד? (ל"ת)
    מצחיק 18/11/2024 16:14
    הגב לתגובה זו
  • חיים בן הקון 18/11/2024 17:36
    הגב לתגובה זו
    לרמה של 4,500 נקודות בערך
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.