הקרב הענק של ג'ייק פול ומייק טייסון: שבר שיאים אך מטיל ספק על יכולות נטפליקס
קרב האגרוף בין היוטיובר לשעבר ג'ייק פול לאגדת האיגרוף מייק טייסון, ששודר בשידור חי בנטפליקס, הפך לאירוע היסטורי עם יותר מ-60 מיליון צופים ברחבי העולם והכנסות ממכירות כרטיסים של כ-18 מיליון דולר. לצד השיאים הללו, האירוע גם חשף אתגרים משמעותיים עבור נטפליקס, כשהתקלות הטכניות בשידור עוררו ביקורת רחבה.
לא הכל עבר חלק
למרות ההצלחה המסחרית, האירוע לא עבר חלק. רבים מהצופים חוו בעיות סטרימינג כמו באפרינג, איכות וידאו נמוכה ותקלות חיבור. נתוני Downdetector הראו שיא של מעל 95,000 דיווחי תקלות בשעת השיא. מדובר במכה קשה עבור נטפליקס, במיוחד כשברקע עומדת כניסתה לתחום שידורי הספורט החי עם שיתופי פעולה גדולים כמו ה-NFL ו-WWE. נטפליקס הודתה בתקלה בפוסט ברשת X, אך ציינה שהיא לומדת מהאירוע כהכנה לאירועים עתידיים.אירוע שובר שיאים
הקרב, ששודר בחינם ל-280 מיליון מנויי נטפליקס, הוגדר כאירוע הספורט הגדול ביותר של החברה עד כה. מלבד 60 מיליון משקי הבית שצפו בקרב, כ-50 מיליון צופים עקבו אחר הקרב המקדים בין קייטי טיילור לאמנדה סרנו, שהפך לאירוע הספורט המקצועי הנשי הנצפה ביותר בארה"ב. מדובר במהלך אסטרטגי של נטפליקס להתרחב לשידורי ספורט חיים ולהתחרות בשחקנים מבוססים כמו ESPN ו-Amazon Prime. הקרב המתוקשר לא היה רק אירוע ספורט, אלא גם חגיגה כלכלית. למרות הביקורת על איכות הקרב והתקלות בשידור של נטפליקס, המשתתפים והגורמים המעורבים גרפו רווחים עצומים.
טייסון, למרות הפסדו, הרוויח 20 מיליון דולר על השתתפותו בלבד, בעוד פול גרף 40 מיליון דולר. בנוסף, האצטדיון בטקסס, שאירח את הקרב, הכניס 17.8 מיליון דולר. מחירי הכרטיסים נסקו לשיאים, כאשר למושב היוקרתי ביותר נמכר בכמיליון דולר, שאר הכרטיסים נעו בין 40 דולר ל-10 אלף דולר. נטפליקס, שנכנסה רשמית לעולם הספורט החי, דיווחה על הכנסות גבוהות, אך המספרים המדויקים טרם נחשפו. האירוע הציב רף חדש לא רק בזירת האגרוף אלא גם במונחי הכנסות כלכליות.
- המלחמה על וורנר ברדרס: לארי אליסון מספק ערבות אישית לעסקה
- דירקטוריון וורנר קורא לבעלי המניות לדחות את הצעת פרמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מייק טייסון וג'ייק פול; קרדיט: טוויטר
למרות הביקורת, האנליסטים עדיין מאמינים בפוטנציאל של נטפליקס בשוק הספורט. ג'יי.פי מורגן צופה שהחברה תמשיך להתרחב בתחום, ותשפר את יכולת המיקוח שלה בזכות בסיס המנויים הרחב שלה. "זו הייתה הזדמנות יבשה חשובה", אמר פטריק קרייקס, יועץ מדיה, "אבל הבעיה הגדולה היא נפח הצפייה העצום. נטפליקס חייבת לוודא שהמערכות שלה עומדות בלחץ הזה".
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
