אות חיובי לצריכה האמריקאית? טארגט היכתה את הצפי בדוחות; המניה מזנקת
על רקע החששות ממיתון קרב בארה"ב ואחרי הדוחות החזקים שהציגה הענקית וולמארט WALMART , טארגט TARGET CORP מכה את הצפי בדוחות שלה ומראה שבינתיים היא מנצחת את וולמארט בתחרות המחירים.
ההכנסות ברבעון עלו ב-2.7% לעומת שנה שעברה ל-25.5 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-25.48 מיליארד דולר. שיעור הרווח הגולמי היה 28.9% לעומת 27% לפני שנה ולעומת צפי האנליסטים שהיה ל-28%. הרווח למניה זינק ב-43% לעומת שנה שעברה ל-2.57 דולר ולעומת הצפי שהיה ל-2.18 דולר. תחזית החברה הייתה לטווח של 1.95 עד 2.35 דולר.
סניף טארגט; קרדיט: אתר החברה
לצד זאת, המלאי ברבעון היה ללא שינוי מהשנה הקודמת. בנוסף החברה חידשה את תכנית הרכישה העצמית וקנתה מניות ב-155 מיליון דולר ברבעון. במסגרת התכנית נשארו 9.5 מיליארד דולר לרכישה עצמית של מניות החברה. מספר העסקאות עלה ב-3% ברבעון, בעוד שהסכום הממוצע של העסקה ירד ב-0.9%, כאשר טארגט סיימה את הרבעון עם כמעט 3.5 מיליארד דולר במזומן.
- הצעת חוק בארה"ב לחייב חברות לדווח על פיטורים בעקבות ה-AI
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טארגט מנצחת את וולמארט במלחמת המחירים
כפי שאומר בריאן קורנל, מנכ"ל טרגט, הרבעון המוצלח של הקמעונאית משקף נובע מהורדת מחירים בקיץ האחרון על 5,000 מוצרים חיוניים - פריטים שבהם טרגט איבדה נתח שוק לוולמארט (WMT) במשך כמה רבעונים ברציפות. הורדות המחירים הביאו את הלקוחות לסניפי טארגט כאשר התנועה בסניפים ברבעון עלתה ב-3%.
"אנחנו מרגישים נהדר לגבי התגובה שאנחנו רואים מהצרכן על בסיס 5,000 הפריטים בהם ראינו הפחתות מחירים", אמר קורנל. "זה בהחלט תרם לצמיחת התנועה במהלך הרבעון ואנחנו מצפים שזה יימשך לאורך כל השנה".
טארגט אומנם נשארה סולידית לגבי תחזית ההכנסות השנתית שלה כשהיא נכנסת לעונות השיא של חזרה לבית הספר ותקופת החגים, אבל היא כן העלתה את תחזית הרווח שלה על רקע הביצועים הטובים ברבעון השני ומגמות התנועה המשופרות.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
"הרווחים ברבעון השני של וולמארט הדגישו כי ערך ונוחות מתאימים לצרכנים. אנו מאמינים שהמיקוד הגובר של טארגט בלספק ערך עבור הקונים שם אותה במיקום טוב להרוויח נתח שוק בעתיד, כולל שיפור מרווחי המחירים והשקת מותגים חדשים המתמקדים בערך ובנקודות מחיר ברמה נמוכה", אמר רובי אוהמס, אנליסט בבנק אוף אמריקה.
סניף וולמארט; קרדיט: אתר החברה
את הרבעון השלישי טארגט צופה לסיים עם רווח של בין 2.20 ל-2.40 דולר למניה, זאת לעומת צפי האנליסטים שעומד על 2.24 דולר למניה. את השנה כולה טארגט צופה לסיים עם רווח של בין 9-9.7 דולר למניה, לעומת התחזית הקודמת שהייתה לטווח של בין 8.6-9.6 דולר למניה ולעומת צפי האנליסטים שעומד על 9.22 דולר למניה.
האם דוחות חברות הקמעונאות מרגיעות את החששות ממיתון?
התוצאות החזקות של רשתות הקמעונאות עוזרות להרגיע את החששות בקרב חלק מהמשקיעים והכלכלנים בארה"ב מכך שהצריכה הפרטית נחלשת ומכך שפני המשק האמריקני למיתון. נתוני התעסוקה שפורסמו בתחילת החודש אומנם הדליקו נורה אדומה לגבי עוצמת המשק, אבל הדוחות החזקים של הרשתות בשילוב עם העלייה באינפלציה בחודש יולי סיפקו אנחת רווחה מסוימת בעניין הזה.
עם זאת, למרות התוצאות החזקות של וולמארט וטארגט, חשוב לזכור שקמעונאים שמוכרים מגוון רחב של מוצרי צריכה בסיסיים מצליחים לרוב גם בתקופות מיתון, כמו גם אלה המציעים את המחירים הטובים ביותר. דווקא העובדה שוולמארט וטארגט הציגו ביצועים טובים ברבעון אחרי שהורידו מחירים אולי מרמזת כי במידה ולא היו מורידות מחירים הביקושים היו חלשים יותר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
