100 מיליארד שקל - הסובסידיות של המדינה בתחבורה הציבורית
חברות התחבורה הציבורית משגשגות וזה לא רק בגלל הביקושים הקשיחים שיש לשירותים שלהן, מסתבר שזה גם בגלל סובסידיות שהחברות השונות מקבלות מהממשלה בסכום שעומד על קרוב ל-100 מיליארד שקל מאז 2011.
בשנים האחרונות נחתמו הסכמים חדשים בין הממשלה לבין המפעילות, כאשר אגד חתמה על ההסכם הגדול ביותר ב-2018 בהיקף של 20 מיליארד שקל עד לשנת 2029 והיתרה של הסכם זה נכון לסוף שנת 2023 עומדת על 18 מיליארד שקל. ב-2022 המדינה חתמה על הסכם מול דן בהיקף של 6.8 מיליארד שקל כאשר נכון לסוף 2023 היתרה שלו עומדת על 5.8 מיליארד שקל.
גם הרכבות מסובסדות - ב-2023 נחתם הסכם מול רכבת ישראל לטובת פיתוח והפעלת השירות הכולל סכום של 17.5 מיליארד שקל בגין השנים 2022-2026 כאשר יתרתו נכון לסוף 2023 עומדת על 4.1 מיליארד שקל. מול הרכבות הקלות, בירושלים והקו האדום בתל אביב, נחתם ב-2021 הסכם עד לשנת 2035 בהיקף של 6 מיליארד שקל.
ההסכמים מול שאר מפעילי התחבורה הציבורית עומדים על 35 מיליארד שקל נכון לתום 2023, כך שסך יתרת ההסכמים נכון לתום 2023 עומד על 69 מיליארד שקל.
מדובר בסכומים גדולים שלא כוללים מאות מיליונים נוספים כמו 250 מיליון השקלים שהושקעו ברפורמת המחירים "צד תחבורתי". בין היתר מציעה הרפורמה הנחות של 33% לבני 18-26 שנים על מנת לעודד אותם לנסוע דרך קבע בתחבורה הציבורית, פטור לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי בשנה הראשונה לשחרור, 50% לילדים עד גיל 18, מתן הנחה של 50% ברכישת הסדר "חופשי חודשי" עבור נכים וזכאי הביטוח הלאומי מעבר ל-50% הניתנים היום ברכישת ערך צבור בלבד.
- קיסטון צמחה ב-19% בהכנסות; צופה הכנסות של 300 מ' השנה
- קיסטון צופה הכנסות של 300 מיליון שקל בשנה, לעומת 238 מ' שקל ב-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.מריה 08/07/2024 21:14הגב לתגובה זולטובת כלל אזרחי המדינה
- 4.יוני המעגל 07/07/2024 18:34הגב לתגובה זואם נניח 8 מליארד ש"ח סבסוד לשנה, מדובר בסבסוד של כ80 ש"ח לחודש לאזרח. השקעה מצויינת לאזרח, לסביבה, למעסיק.
- 3.יוני 07/07/2024 15:20הגב לתגובה זואין שום תמריץ לחברות לאכוף את התשלום באוטובוס ממילא מקבלים כסף
- 2.בזבוז אדיר של כספי ציבור, לא יודעים לאן הולך הכסף (ל"ת)רונן 07/07/2024 15:10הגב לתגובה זו
- 1.שאול 07/07/2024 14:29הגב לתגובה זולשתי החברות יש מאגר נדל"ן באזורים הכי מבוקשים . הן מתחרות למי יש יותר מגדלים גבוהים שראשם השמים . אם צוללים להיסטוריה הרוב בא להן מסובסידיות ע"ח כספי האזרחים הקטנים במשך עשרות שנים .

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה.
אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות
פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD |
הספק ומומנט | 300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ |
צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר. נתוני יצרן |
בטיחות | ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
מחיר | החל ב 400.0
אש"ח עד 540.0 אש"ח |
למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.