100 מיליארד שקל - הסובסידיות של המדינה בתחבורה הציבורית
חברות התחבורה הציבורית משגשגות וזה לא רק בגלל הביקושים הקשיחים שיש לשירותים שלהן, מסתבר שזה גם בגלל סובסידיות שהחברות השונות מקבלות מהממשלה בסכום שעומד על קרוב ל-100 מיליארד שקל מאז 2011.
בשנים האחרונות נחתמו הסכמים חדשים בין הממשלה לבין המפעילות, כאשר אגד חתמה על ההסכם הגדול ביותר ב-2018 בהיקף של 20 מיליארד שקל עד לשנת 2029 והיתרה של הסכם זה נכון לסוף שנת 2023 עומדת על 18 מיליארד שקל. ב-2022 המדינה חתמה על הסכם מול דן בהיקף של 6.8 מיליארד שקל כאשר נכון לסוף 2023 היתרה שלו עומדת על 5.8 מיליארד שקל.
גם הרכבות מסובסדות - ב-2023 נחתם הסכם מול רכבת ישראל לטובת פיתוח והפעלת השירות הכולל סכום של 17.5 מיליארד שקל בגין השנים 2022-2026 כאשר יתרתו נכון לסוף 2023 עומדת על 4.1 מיליארד שקל. מול הרכבות הקלות, בירושלים והקו האדום בתל אביב, נחתם ב-2021 הסכם עד לשנת 2035 בהיקף של 6 מיליארד שקל.
ההסכמים מול שאר מפעילי התחבורה הציבורית עומדים על 35 מיליארד שקל נכון לתום 2023, כך שסך יתרת ההסכמים נכון לתום 2023 עומד על 69 מיליארד שקל.
מדובר בסכומים גדולים שלא כוללים מאות מיליונים נוספים כמו 250 מיליון השקלים שהושקעו ברפורמת המחירים "צד תחבורתי". בין היתר מציעה הרפורמה הנחות של 33% לבני 18-26 שנים על מנת לעודד אותם לנסוע דרך קבע בתחבורה הציבורית, פטור לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי בשנה הראשונה לשחרור, 50% לילדים עד גיל 18, מתן הנחה של 50% ברכישת הסדר "חופשי חודשי" עבור נכים וזכאי הביטוח הלאומי מעבר ל-50% הניתנים היום ברכישת ערך צבור בלבד.
- אגד משיקה את egg, אפליקציית תחבורה ציבורית ללא פרסומות
- קיסטון צמחה ב-19% בהכנסות; צופה הכנסות של 300 מ' השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.מריה 08/07/2024 21:14הגב לתגובה זולטובת כלל אזרחי המדינה
- 4.יוני המעגל 07/07/2024 18:34הגב לתגובה זואם נניח 8 מליארד ש"ח סבסוד לשנה, מדובר בסבסוד של כ80 ש"ח לחודש לאזרח. השקעה מצויינת לאזרח, לסביבה, למעסיק.
- 3.יוני 07/07/2024 15:20הגב לתגובה זואין שום תמריץ לחברות לאכוף את התשלום באוטובוס ממילא מקבלים כסף
- 2.בזבוז אדיר של כספי ציבור, לא יודעים לאן הולך הכסף (ל"ת)רונן 07/07/2024 15:10הגב לתגובה זו
- 1.שאול 07/07/2024 14:29הגב לתגובה זולשתי החברות יש מאגר נדל"ן באזורים הכי מבוקשים . הן מתחרות למי יש יותר מגדלים גבוהים שראשם השמים . אם צוללים להיסטוריה הרוב בא להן מסובסידיות ע"ח כספי האזרחים הקטנים במשך עשרות שנים .
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
