רשות האכיפה והגבייה
צילום: רשות האכיפה והגבייה

ב-2023 היו 2 מיליון תיקים פתוחים בהוצאה לפועל. התחזית: המספר יגדל ב-2024

השנה נרשמה ירידה של חצי אחוז, אבל אסור לשכוח שתקנות החירום לא אפשרו פםתיחת תיקים מאוקטובר. השנה צופים ברשות האכיפה לעלייה של 1%. מספר החייבים עומד על כ-560 אלף. מנהל הרשות: "צומצם משמעותית הצורך להגעה ללשכות"
איציק יצחקי |

בסוף שנת 2023 כמות תיקי ההוצאה לפועל במדינת ישראל עמדה על  1,982,344 תיקים פתוחים (כולל תיקי איחוד), ירידה של 0.5% ממלאי תיקי ההוצאה לפועל שהיה בשנה שעברה - כך עולה מנתוני רשות האכיפה והגבייה מפרסמת דוח על פעילות הרשות לשנת 2023.

 פתיחת תיקים לפי עיר (רשות האכיפה)פתיחת תיקים לפי עיר (רשות האכיפה)

בשנת 2023 נפתחו 303,355 תיקים חדשים במערכת ההוצאה לפועל, עלייה של כ-15,000 תיקים ביחס לשנה הקודמת - על אף תקנות החירום שלא אפשרו פתיחת תיקים חדשים מתחילת חודש אוקטובר 2023 בעטייה של מלחמת "חרבות ברזל". הצפי לפתיחת תיקים בשנת  2024 הוא עלייה של 1%.

 

במערכת ההוצאה לפועל נכון לסוף שנת 2023, ישנם 562,996 חייבים, לעומת 551,129 חייבים בסוף שנת 2022. נכון לסוף שנת 2023 מלאי תיקי הגבייה במרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות עמד על 3,008,659 תיקי חוב פתוחים. מרבית תיקי המלאי הם בשל דוחות משטרה (כ-39%).

 

לפי נתוני הרשות, המופקדת על מערכת ההוצאה לפועל, על המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, על מנהל הגבייה הממשלתי ועל יחידות חדלות פירעון, נכון לסוף שנת  2023מספר תיקי ההוצאה לפועל במלאי עמד על 1,982,344 תיקים פתוחים) כולל תיקי איחוד (ירידה של 0.5% ממלאי התיקים שהיה בשנה שעברה. בשנת 2023 נפתחו 303,355 תיקים חדשים במערכת ההוצאה לפועל, עלייה של כ-15,000 תיקים ביחס לשנה הקודמת, ונסגרו 311,631 תיקים).

 

כאמור, על פי ניתוח נתונים של פתיחת תיקי הוצאה לפועל ב-5 השנים האחרונות, הצפי לפתיחת תיקים בשנת 2024 הוא עלייה של 1%, על אף הגידול הצפוי בפתיחת התיקים, צופה רשות האכיפה והגבייה, ירידה במלאי התיקים הכולל במערכת ההוצאה לפועל גם בשנת 2024, זאת בשל מדיניות האקטיביות השירותית בה פועלת הרשות, המביאה לפתרונות תשלום בין זוכים לחייבים ולסגירת תיקי חוב.   

 נתוני הוצאה לפועל (רשות האכיפה)נתוני הוצאה לפועל (רשות האכיפה)

קיראו עוד ב"בארץ"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.