וול סטריטוול סטריט
וול סטריט

וול-סטריט ננעלה במגמה מעורבת; סלינה זינקה ב-31%, מובילאיי ירדה ב-6%

עונת הדוחות צוברת תאוצה כאשר היום אחרי המסחר ידווחו שתי חברות ענק - מיקרוסופט  MICROSOFT וגוגל GOOGLE . שתי המניות נסחרות במחירי שיא, והראשונה הפכה לאחרונה לחברה הנסחרת הגדולה ביותר בעולם. 

מניית UPS UNITED PARCEL SERVICE נפלה ב-8% - הרווחים ירדו, תשחרר 12,000 עובדים - החברה רשמה לרבעון האחרון רווח תפעולי של 2.5 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.47 דולר על הכנסות של 24.9 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח תפעולי של 2.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.44 דולר עם הכנסות של 25.4 מיליארד דולר

הדוחות הצפויים השבוע:

יום שלישי:

אחרי המסחר: מיקרוסופט MICROSOFT , AMD ADVANCED MICRO DEVICES , גוגל GOOGLE , סטארבאקס STARBUCKS , ג'וניפר JUNIPER NETWORKS .

יום רביעי:

לפני המסחר: בואינג BOEING , נובו נורדיסק NOVO NORDISK A/S , מאסטרקארד MASTERCARD INCORPORATED .

אחרי המסחר: קוואלקום QUALCOMM INC -1.33% .

יום חמישי:

לפני המסחר: פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC , האניוול HONEYWELL INTERNATIONAL .

אחרי המסחר: אפל APPLE , אמזון AMAZON , מטא META PLATFORMS .

יום שישי:

לפני המסחר: אקסון מוביל EXXON MOBIL , שברון CHEVRON CORP .

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

דאו ג'ונס 0.16%

BITCOIN 1.49%

קיראו עוד ב"גלובל"

    מאקרו

    התחזית: "הריבית בארה"ב תישאר על כנה, המדד בישראל יעלה ב-0.3%" מחר יפרסם הנגיד בארה"ב, ג'רום פאוול, את החלטת הריבית. מה צפוי בהחלטה, מה קרה באירופה ומדוע התחזית לפברואר עודכנה כלפי מעלה?

    ההונאות גוברות: מה הם סיכוני הבינה מלאכותית בעולם ההשקעות? - "משקיעים פרטיים צריכים לדעת שקיימים שחקנים רעים המשתמשים בפופולריות הגוברת ובמורכבות ה-AI בכדי לפתות קורבנות עם הונאות חדשות"

    לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים האינפלציה אומנם הפתיעה וקפצה בחודש דצמבר, אבל האנליסטים מדגישים שהיא עדיין בהאטה ומתקרבת ליעד הפד; למה לצפות בהחלטת הפד ביום רביעי?; וגם - אילו חברת ענק ידווחו השבוע?

    בית משפט בהונג קונג הורה על פירוק אוונגרנד - ענקית פיתוח הנכסים הסינית סוף לסאגת בת שנתיים? בית המשפט הורה על פירוק החברה וימנה מפרק שימכור את שארית נכסיה לאחר שהיא אינה משלמת את חובה מזה שנתיים; צפויים זעזועים נוספים בבועת הנדל"ן הסינית שכבר ראתה את התמוטטתן של עשרות חברות.

    בנק פיקטה השוויצרי: "הפד ישאיר את הריבית על כנה" לקראת החלטת הריבית של הפד ביום רביעי הקרוב, בנק ניהול העושר השוויצרי צופה שהריבית תישאר על כנה: "פאוול צפוי להימנע מלהתחייב לעיתוי הורדת הריבית הראשונה".

     

    מניות במרכז

    הביקורות על משקפי המציאות הרבודה של אפל APPLE התחילו להגיע - המשקיעים לא מתלהבים - "המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים" (לכתבה המלאה)

    ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS  קפצה ב-7% לאחר תחזית חזקה - לשנת 2024, החברה צופה רווח תפעולי של בין 12 ל-14 מיליארד דולר ורווח למניה של 8.5-9.5 דולר. בוול-סטריט צופים כעת רווח תפעולי של 10.8 מיליארד דולר עם רווח למניה של 7.7 דולר. החברה ממשיכה עם התוכניות לייצר 250,000 רכבים מבוססי סוללה בשנת 2024 (לכתבה המלאה)

    לקראת דוחות גוגל  GOOGLE  - מה צופים האנליסטים? ענקית הטכנולוגיה חוסה בצילן של הענקיות האחרות בזמן האחרון, כמו מיקרוסופט, אפל ואמזון; ועדיין, החברה משקיעה משאאבים רבים ב-AI והיא עדיין אחת מחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם - למה לצפות בדוחות של גוגל? (לכתבה המלאה)

    בואינג  BOEING משכה את בקשתה לפטור מבדיקת בטיחות לדגם ה-737 MAX7 מטוס ה-737 MAX7, ביחד עם MAX 10, הוא האחרון מסדרת ה-MAX המחכה לאישור תעופה; בואינג הגישה בקשה לפטור מבדיקה של מנוע המטוס, בדיקה הנחוצה למתן האישור שלוקחת בערך שנה, בטענה שהיא מאמינה שהמנוע תקין, אך לאור האירועים האחרונים משכה את בקשתה; מה אפשר ללמוד מהמהלך?

    פייזר  PFIZER עקפה את צפי האנליסטים ואישררה את התחזית - חברת התרופות דיווחה על הכנסות של 14.2 מיליארד דולר ורווח למנייה של 10 סנט, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 14.4 מיליארד דולר והפסד של 18 סנט למנייה. פייזר גם אישררה את התחזית שלה, אותה תחזית אותה סיפקה במסגרת אזהרת הרווח לפני מספר חודשים - החברה צופה להכנסות של בין 58.5-61.5 מיליארד דולר ורווח למנייה של בין 2.05-2.25 דולר ב-2024.

    מניית SoFi SOFI TECHNOLOGIES קפצה ב-18% - הגיעה לראשונה לרווח - SoFi צופה צמיחה של בין 20% ל-25% בהכנסות בין שנת 2023 עד 2026, עם רווח למניה של בין 55 סנט עד 80 סנט ב-2026 (לכתבה המלאה)

    בעקבות התנגדות הרגולטורים: אמזון AMAZON ואיירובוט IROBOT CORP מבטלות את המיזוג - יצרנית שואבי האבק מסרה כי היא צופה לשנת 2023 הכנסות של 891 מיליון דולר, ירידה של 25% משנה קודם לכן והפסד של בין 265 ל-285 מיליון דולר. על פי תנאי הסכם המיזוג, אמזון תשלם לאיירובוט דמי סיום עסקה בסך 94 מיליון דולר (לכתבה המלאה)

    לקראת דוחות מיקרוסופט  MICROSOFT - למה לצפות מהחברה הגדולה בעולם? מיקרוסופט עקפה לאחרונה את אפל והפכה לחברה הגדולה בעולם, והיא עשתה זאת בעיק בזכות ההשקעות שלה בתחום ה-AI; מה צפוי בדוחות של ענקית הטכנולוגיה?

    קוינבייס  COINBASE GLOBAL מקבלת המלצת קנייה באופן כללי, האנליסטים בוול סטריט לא אוהבים את תחום הקריפטו - אבל בורסת הקריפטו שהמנייה שלה שילשה את עצמה במהלך 2023 עדיין מוצאת חן בעיני חלק מהם.

     

    הישראליות בוול סטריט

    טאבולה קפצה ב-8% - החברה דיווחה לאחרונה כי טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה לשיפור אחוז ההמרה בקרב מפרסמים אומצה על ידי 50% ממפרסמי החברה.

    צים  צים  קיבלה המלצת קנייה מג'פריס - האנליסט עומאר נוקטה העלה את מחיר היעד שלו למניה ל-20 דולר, אפסייד של 48%. החברה היא בין חברות הספנות היחידות שעדיין פועלות באזור לאור המצור החות'י. "אנחנו משתדלים שהאוניות בבעלות צים לא יעברו באזורים של החות'ים", אמר המנכ"ל אלי גליקמן בראיון לביזפורטל לפני חודשיים.

    טסלה נפרדה ממובילאיי  מובילאיי לפני שנים - יכול להיות שמאסק ידע מה הוא עושה? מאסק ציין לאחר הפסקת שיתוף הפעולה בין החברות כי קצב ההתקדמות של מובילאיי לא התאים לו ובהמשך התלהב כי לקח לטסלה חצי שנה בלבד להגיע ליכולותיה של מובילאיי.

    תגובות לכתבה(1):

    הגב לכתבה

    השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    • 1.
      א 30/01/2024 22:12
      הגב לתגובה זו
      בפעם המי יודע כמה- שלילי. כבר לא צריך לכתוב, פשוט לעשות העתק-הדבק
    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

    "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

    רן קידר |

    הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

    לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

    הדיון מסתכל אחורה 

    הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

    שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

    תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

    יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

    המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

    הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

    בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

    נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

    ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

    הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

    רן קידר |
    נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

    ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

    הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

    ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

    המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

    אלפי מקומות עבודה חדשים 

    האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.