אפל משקפיים
צילום: טוויטר

הביקורות על משקפי המציאות הרבודה של אפל התחילו להגיע - המשקיעים לא מתלהבים

"המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים"
אדיר בן עמי | (1)

הביקורות הראשונות על משקפי המציאות הרבודה של אפל  APPLE Vision Pro התחילו להגיע והן כנראה לא יגרמו לכם לרוץ להשקיע אלפי דולרים בטכנולוגיה החדשה. וזה לא מפתיע. המשקפיים החדשות של אפל הן עדיין נחשבות מוצר ניסיוני עם מחיר גבוה מאוד בקטגוריית נישה וסביר שיקח זמן רב עד שאפל תהנה מתוספת משמעותית להכנסות. 

ענקית הטכנולוגיה החלה לקבל הזמנות מראש כבר לפני מספר שבועות, לקראת ההשקה הרשמית ביום שישי האחרון וראתה עד כה ביקוש גבוה. המחיר של המשקפיים עומד על 3,499 דולר לגרסה הבסיסית, עם מחירים גבוהים יותר לגרסאות עם יותר זיכרון. בנוסף, לא ניתן להרכיב משקפיים בזמן השימוש במוצר של אפל, כך שאנשים הזקוקים לעדשות מיוחדות יצטרכו לשלם תוספת. כולל מיסים, המשקפיים יכולות בקלות להגיע ליותר מ-4,000 דולר. 

נראה כי הדעת השלטת בקרב המבקרים טוענת כי ממש לא דחוף לרוץ ולרכוש את המוצר אם אתם לא מפתחים או חברות שעובדות עם אפל. "אתם כנראה לא הולכים לקנות את ה-Apple Vision Pro ב-3,500 דולר", כתבו בוול-סטריט ג'ורנל. "אלא אם אתם מפתחי אפליקציות או מעריצים מושבעים של אפל, סביר שתעדיפו להשקיע את הכסף בטיול טוב להר געש בהוואי. המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים". 

גם ב-CNET נתנו ביקורת דומה:" המשקפיים הן התלבושת הלבישה הטובה ביותר שניסינו אי פעם", כתבו באתר הטכנולוגי. "אבל במחיר שלו ועם כל כך מעט אפליקציות, ה-Vision Pro הוא לא מכשיר שהייתי ממליץ עליו לאף אחד מהחברים או המשפחה שלי". 

למרות כל זאת, אנליסט וודבוש, דן איבס - הנחשב לאחד האנליסטים השוריים ביותר על מניית אפל - צופה כי החברה תמכור 600,000 משקפיים בשנת 2024, לעומת הצפי הקודם ל-400,000. "זהו הצעד הראשון של אפל לתוך הבינה המלאכותית ולחנות אפליקציות AI נפרדת עליה החברה צפויה לדבר בכנס המפתחים שלה בתחילת הקיץ", כתב האנליסט. "לפי דעתנו, המטרה הסופית של אפל היא שה-Vision Pro יעבדו לצד האייפון ומכשירים אחרים של החברה במהלך השנים הקרובות, עם המון הזדמנויות בעולם הבינה המלאכותית הקשורות לבריאות, כושר, תכני ספורט וטכנולוגיות אוטונומיות". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    "הצעד הראשון של אפל לתוך AI"? מה? מה הקשר? (ל"ת)
    CTO בתחום 31/01/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
אנתרופיק קלוד (X)אנתרופיק קלוד (X)

350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT והפכה לענקית ה-AI השלישית בעולם

אנתרופיק, שנוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, היא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר



מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנתרופיק

אנתרופיק, שמחזיקה בצ'אט - קלוד, נוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, והיא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר.

החברה הוקמה על ידי שבעה עובדים בכירים לשעבר מ-OpenAI, בראשם האחים דריו אמודאי (מנכ"ל) ודניאלה אמודאי (נשיאה), שהיו בין האחראים המרכזיים על פיתוח GPT-4 ו-GPT-3. הם עזבו את OpenAI מתוך חשש שהחברה מתקדמת מהר מדי לכיוון מסחור ללא מספיק דגש על בטיחות, והקימו את אנתרופיק כחברת Public Benefit Corporation, מבנה משפטי שמחייב אותה לאזן בין רווח כלכלי לבין תועלת ציבורית ארוכת טווח.

הדגש על בטיחות הוא ה-DNA של החברה. אנתרופיק פיתחה את שיטת Constitutional AI, מערכת חוקה כתובה של עקרונות אתיים שהמודל מחויב להם באופן פנימי, ולא רק דרך פילטרים חיצוניים. השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד בהפחתת תופעות של הזיות, הטיות והתנהגות מסוכנת. בנוסף, החברה הקימה Long-Term Benefit Trust, גוף נאמנות עצמאי שבוחר חלק מדירקטוריון החברה ומטרתו היחידה היא להבטיח שהחברה לא תסטה ממשימתה המקורית גם כשלחצים מסחריים יגברו.

בארבע השנים האחרונות אנתרופיק התקדמה בקצב מטורף. Claude 3 (מרץ 2024) היה המודל הראשון שהתעלה על GPT-4 במרבית המבחנים. Claude 3.5 Sonnet (יוני 2024) הביא שיפור של 2–3× בביצועי קידוד וזרימות עבודה מורכבות, והוסיף את תכונת Artifacts, חלון אינטראקטיבי שבו המודל בונה אפליקציות, דיאגרמות וקוד בזמן אמת מול המשתמש.

באוקטובר 2024 הושקה תכונת "Computer use" – היכולת של Claude לשלוט במחשב כמו בן אדם: צילום מסך, הזזת עכבר, הקלדה, מה שהפך אותו לכלי אוטומציה חזק ביותר. ב-2025 כבר ראינו את Claude 4 Opus ו-Sonnet 4, Claude Sonnet 4.5 (ספטמבר) ו-Claude Haiku 4.5 (אוקטובר) – מודלים שמקבלים ציונים גבוהים מ-95% במבחני קידוד, מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, ועולים בביצועים על GPT-4.5 ו-Gemini 2.5 Pro ברוב הקטגוריות.

עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)

גרדיו מגייסת 80 מליון דולר להגנת סייבר לצרכן בעידן ה-AI

מתקרבת ל-ARR של 100 מיליון דולר בשנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סייבר גיוס הון

תחום הסייבר ממשיך לספר גיוסים ואקזיטים. Guardio, חברת סייבר ישראלית המתמקדת בהגנה על משתמשים פרטיים, גייסה 80 מיליון דולר בסבב שני בהובלת קרן ION Crossover Partners ובהשתתפות Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו Emerge. לפי נתוני החברה, בשלוש השנים האחרונות רשמה Guardio צמיחה שנתית של מעל 100% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR, Annual Recurring Revenue, הכנסות חוזרות ממנויים בקצב שנתי), והיא מכוונת לחצות את רף 100 מיליון הדולר בתחילת 2026.

החברה מציינת כי ההון שגויס ישמש להרחבת פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי שלה, התאמתם לעידן הבינה המלאכותית, חיזוק הנוכחות הגלובלית והעמקת שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות. בנוסף, Guardio מתכננת לבחון רכישות נקודתיות בתחום הגנת הסייבר לצרכן הפרטי, במטרה להרחיב את היצע המוצרים. הסבב הנוכחי מגיע כארבע שנים לאחר סבב גיוס קודם שבו גייסה החברה 47 מיליון דולר, כך שמאז השלמת הסבב הקודם היקף ההון שגוייס מצטבר ל 127 מיליון דולר.

הצמיחה נובעת מביקוש גובר לפתרונות הגנה ייעודיים לצרכן הפרטי, במיוחד על רקע עלייה בהיקף ההונאות המקוונות ובשימוש בכלי בינה מלאכותית. Guardio מדגישה כי המשך ההשקעה בטכנולוגיה ובשיתופי פעולה מסחריים נועד לתמוך ביעד חציית רף 100 מיליון הדולר.

את סבב הגיוס הובילה כאמור קרן ION Crossover Partners (ICP ) , שהובילה סבבי השקעה בחברות צמיחה טרום-הנפקה ישראליות כגון Monday.com, Via, Fiverr ו-Taboola. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו-Emerge.

מדובר בסבב גיוס שני לחברה, שמגיע כארבע שנים לאחר סבב הגיוס הקודם - אז גייסה החברה 47 מיליון דולר. הכסף שגויס, יושקע בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי של החברה ובבניית שכבות הגנה שמתאימות לעידן שבו בינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מחיינו. במקביל, החברה תמשיך לחזק את המותג הגלובלי, תבסס שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות, ותבחן רכישת חברות שיחזקו את היצע פתרונות ההגנה שהחברה מספקת.