הביקורות על משקפי המציאות הרבודה של אפל התחילו להגיע - המשקיעים לא מתלהבים
הביקורות הראשונות על משקפי המציאות הרבודה של אפל APPLE Vision Pro התחילו להגיע והן כנראה לא יגרמו לכם לרוץ להשקיע אלפי דולרים בטכנולוגיה החדשה. וזה לא מפתיע. המשקפיים החדשות של אפל הן עדיין נחשבות מוצר ניסיוני עם מחיר גבוה מאוד בקטגוריית נישה וסביר שיקח זמן רב עד שאפל תהנה מתוספת משמעותית להכנסות.
ענקית הטכנולוגיה החלה לקבל הזמנות מראש כבר לפני מספר שבועות, לקראת ההשקה הרשמית ביום שישי האחרון וראתה עד כה ביקוש גבוה. המחיר של המשקפיים עומד על 3,499 דולר לגרסה הבסיסית, עם מחירים גבוהים יותר לגרסאות עם יותר זיכרון. בנוסף, לא ניתן להרכיב משקפיים בזמן השימוש במוצר של אפל, כך שאנשים הזקוקים לעדשות מיוחדות יצטרכו לשלם תוספת. כולל מיסים, המשקפיים יכולות בקלות להגיע ליותר מ-4,000 דולר.
נראה כי הדעת השלטת בקרב המבקרים טוענת כי ממש לא דחוף לרוץ ולרכוש את המוצר אם אתם לא מפתחים או חברות שעובדות עם אפל. "אתם כנראה לא הולכים לקנות את ה-Apple Vision Pro ב-3,500 דולר", כתבו בוול-סטריט ג'ורנל. "אלא אם אתם מפתחי אפליקציות או מעריצים מושבעים של אפל, סביר שתעדיפו להשקיע את הכסף בטיול טוב להר געש בהוואי. המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים".
גם ב-CNET נתנו ביקורת דומה:" המשקפיים הן התלבושת הלבישה הטובה ביותר שניסינו אי פעם", כתבו באתר הטכנולוגי. "אבל במחיר שלו ועם כל כך מעט אפליקציות, ה-Vision Pro הוא לא מכשיר שהייתי ממליץ עליו לאף אחד מהחברים או המשפחה שלי".
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות כל זאת, אנליסט וודבוש, דן איבס - הנחשב לאחד האנליסטים השוריים ביותר על מניית אפל - צופה כי החברה תמכור 600,000 משקפיים בשנת 2024, לעומת הצפי הקודם ל-400,000. "זהו הצעד הראשון של אפל לתוך הבינה המלאכותית ולחנות אפליקציות AI נפרדת עליה החברה צפויה לדבר בכנס המפתחים שלה בתחילת הקיץ", כתב האנליסט. "לפי דעתנו, המטרה הסופית של אפל היא שה-Vision Pro יעבדו לצד האייפון ומכשירים אחרים של החברה במהלך השנים הקרובות, עם המון הזדמנויות בעולם הבינה המלאכותית הקשורות לבריאות, כושר, תכני ספורט וטכנולוגיות אוטונומיות".
- 1."הצעד הראשון של אפל לתוך AI"? מה? מה הקשר? (ל"ת)CTO בתחום 31/01/2024 10:26הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
