אפל משקפיים
צילום: טוויטר

הביקורות על משקפי המציאות הרבודה של אפל התחילו להגיע - המשקיעים לא מתלהבים

"המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים"
אדיר בן עמי | (1)

הביקורות הראשונות על משקפי המציאות הרבודה של אפל  APPLE Vision Pro התחילו להגיע והן כנראה לא יגרמו לכם לרוץ להשקיע אלפי דולרים בטכנולוגיה החדשה. וזה לא מפתיע. המשקפיים החדשות של אפל הן עדיין נחשבות מוצר ניסיוני עם מחיר גבוה מאוד בקטגוריית נישה וסביר שיקח זמן רב עד שאפל תהנה מתוספת משמעותית להכנסות. 

ענקית הטכנולוגיה החלה לקבל הזמנות מראש כבר לפני מספר שבועות, לקראת ההשקה הרשמית ביום שישי האחרון וראתה עד כה ביקוש גבוה. המחיר של המשקפיים עומד על 3,499 דולר לגרסה הבסיסית, עם מחירים גבוהים יותר לגרסאות עם יותר זיכרון. בנוסף, לא ניתן להרכיב משקפיים בזמן השימוש במוצר של אפל, כך שאנשים הזקוקים לעדשות מיוחדות יצטרכו לשלם תוספת. כולל מיסים, המשקפיים יכולות בקלות להגיע ליותר מ-4,000 דולר. 

נראה כי הדעת השלטת בקרב המבקרים טוענת כי ממש לא דחוף לרוץ ולרכוש את המוצר אם אתם לא מפתחים או חברות שעובדות עם אפל. "אתם כנראה לא הולכים לקנות את ה-Apple Vision Pro ב-3,500 דולר", כתבו בוול-סטריט ג'ורנל. "אלא אם אתם מפתחי אפליקציות או מעריצים מושבעים של אפל, סביר שתעדיפו להשקיע את הכסף בטיול טוב להר געש בהוואי. המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים". 

גם ב-CNET נתנו ביקורת דומה:" המשקפיים הן התלבושת הלבישה הטובה ביותר שניסינו אי פעם", כתבו באתר הטכנולוגי. "אבל במחיר שלו ועם כל כך מעט אפליקציות, ה-Vision Pro הוא לא מכשיר שהייתי ממליץ עליו לאף אחד מהחברים או המשפחה שלי". 

למרות כל זאת, אנליסט וודבוש, דן איבס - הנחשב לאחד האנליסטים השוריים ביותר על מניית אפל - צופה כי החברה תמכור 600,000 משקפיים בשנת 2024, לעומת הצפי הקודם ל-400,000. "זהו הצעד הראשון של אפל לתוך הבינה המלאכותית ולחנות אפליקציות AI נפרדת עליה החברה צפויה לדבר בכנס המפתחים שלה בתחילת הקיץ", כתב האנליסט. "לפי דעתנו, המטרה הסופית של אפל היא שה-Vision Pro יעבדו לצד האייפון ומכשירים אחרים של החברה במהלך השנים הקרובות, עם המון הזדמנויות בעולם הבינה המלאכותית הקשורות לבריאות, כושר, תכני ספורט וטכנולוגיות אוטונומיות". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    "הצעד הראשון של אפל לתוך AI"? מה? מה הקשר? (ל"ת)
    CTO בתחום 31/01/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
AI שעון חול (גרוק)AI שעון חול (גרוק)
ניתוח

אין AI בלי אנרגיה - האם המהפכה בדרך להיעצר בגלל חסמים באנרגיה?

הפער בין הביקוש לאנרגיה, להיצע האנרגיה - לא ייסגר בעשרות השנים הבאות"; וגם - השקעות עתק ב-AI, למה חברת הייעוץ הגדולה סבורה שההשקעה לא מוצדקת

עמית בר |
נושאים בכתבה בועה מהפכת ה-AI

הביקוש לאנרגיה בעידן הבינה המלאכותית מאתגר את היכולת של מערכות החשמל ברחבי העולם. בקבוצת אפולו מעריכים כי הפער בין ההיצע הקיים לצרכים החדשים לא ייסגר בעשורים הקרובים. דייב סטנגיס, לשעבר ראש תחום הקיימות באפולו, אומר לבולמברג כי מדובר במגבלה גדולה שתאט את המהפכה. אפולו משקיעה כ-60 מיליארד דולר בתחום התשתיות והאנרגיה, מתוך יעד של 100 מיליארד דולר עד 2030. במקביל, היא רכשה חלק ב-Stream Data Centers כדי לענות על הביקוש למרכזי נתונים, תשתיות וקירור.


אבל כל זה לא מספיק. אתם קוראים בחודשים האחרונים על עסקאות ענק בין חברות ה-AI לבין עצמם ובין מרכזי נתונים, הכל כדי לתפוס חוות שרתים ומקורות אנרגיה, ועדיין זה לא יספיק. הכוח החישובי שנזקקים לו בהסקת AI הוא דרמטתי ועל פי מחקרים שונים לא ניתן יהיה לסגור אותו - משמעות, מערכות AI איטיות, או מערכות AI רק לחלק מהציבור - בתשלום גבוה.  


השקעות ענק, מחסור באנרגיה, החזר השקעה נמוך

השקעות הענק שנעשות כעת ויעשו בהמשך לא יוכלו להצליח ללא מקורות אנרגיה. ההשקעה בתשתית אנרגיה היא הבסיס ל-AI ולכן שומעים על הרחבה מאוד משמעותית של פעילות האנרגיה התומכת ב-AI. 

דוח של חברת הייעוץ ביין & קומפני מצייר תמונה מדאיגה. קיים פער משמעותי בין ההשקעות הגבוהות לבין היכולת לייצר הכנסות. לפי החישובים עד שנת 2030 יזדקקו החברות להכנסות שנתיות של כ-2 טריליון דולר כדי להחזיק את מרכזי הנתונים שלהן בפעילות שוטפת. בפועל, ההכנסות הצפויות יגיעו רק לכ-1.2 טריליון דולר, פער של כ-800 מיליארד דולר שמאיים על המהפכה.


בעוד שהחברות הטכנולוגיות משקיעות סכומים גדולים בהקמת תשתיות מתקדמות, המודל הכלכלי עדיין לא מוכח. הציבור והמשקיעים מכירים את השירותים המובילים - ChatGPT, Gemini, Copilot ועשרות מתחרים נוספים. אך השאלה היא כמה משתמשים מוכנים לשלם עליהם לאורך זמן, והאם ההכנסות מהמודלים העסקיים הקיימים יצליחו לכסות את העלויות הגבוהות של שרשרת החומרה, צריכת האנרגיה והתחזוקה השוטפת. בדוח השנתי שלה על טכנולוגיות גלובליות מובילות, ביין מדגישה כי הצורך בחישובי AI גדל בקצב מהיר פי שניים מחוק מור, מה שמכניס לחץ רב על כל שרשרת הערך, החל מהייצור של שבבים ועד להפצת החשמל הנדרשת. 

אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרניאייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרני

מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני

שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה

מנדי הניג |

אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.

המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.

Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP. 

ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.

אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."