הביקורות על משקפי המציאות הרבודה של אפל התחילו להגיע - המשקיעים לא מתלהבים
הביקורות הראשונות על משקפי המציאות הרבודה של אפל APPLE Vision Pro התחילו להגיע והן כנראה לא יגרמו לכם לרוץ להשקיע אלפי דולרים בטכנולוגיה החדשה. וזה לא מפתיע. המשקפיים החדשות של אפל הן עדיין נחשבות מוצר ניסיוני עם מחיר גבוה מאוד בקטגוריית נישה וסביר שיקח זמן רב עד שאפל תהנה מתוספת משמעותית להכנסות.
ענקית הטכנולוגיה החלה לקבל הזמנות מראש כבר לפני מספר שבועות, לקראת ההשקה הרשמית ביום שישי האחרון וראתה עד כה ביקוש גבוה. המחיר של המשקפיים עומד על 3,499 דולר לגרסה הבסיסית, עם מחירים גבוהים יותר לגרסאות עם יותר זיכרון. בנוסף, לא ניתן להרכיב משקפיים בזמן השימוש במוצר של אפל, כך שאנשים הזקוקים לעדשות מיוחדות יצטרכו לשלם תוספת. כולל מיסים, המשקפיים יכולות בקלות להגיע ליותר מ-4,000 דולר.
נראה כי הדעת השלטת בקרב המבקרים טוענת כי ממש לא דחוף לרוץ ולרכוש את המוצר אם אתם לא מפתחים או חברות שעובדות עם אפל. "אתם כנראה לא הולכים לקנות את ה-Apple Vision Pro ב-3,500 דולר", כתבו בוול-סטריט ג'ורנל. "אלא אם אתם מפתחי אפליקציות או מעריצים מושבעים של אפל, סביר שתעדיפו להשקיע את הכסף בטיול טוב להר געש בהוואי. המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים".
גם ב-CNET נתנו ביקורת דומה:" המשקפיים הן התלבושת הלבישה הטובה ביותר שניסינו אי פעם", כתבו באתר הטכנולוגי. "אבל במחיר שלו ועם כל כך מעט אפליקציות, ה-Vision Pro הוא לא מכשיר שהייתי ממליץ עליו לאף אחד מהחברים או המשפחה שלי".
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות כל זאת, אנליסט וודבוש, דן איבס - הנחשב לאחד האנליסטים השוריים ביותר על מניית אפל - צופה כי החברה תמכור 600,000 משקפיים בשנת 2024, לעומת הצפי הקודם ל-400,000. "זהו הצעד הראשון של אפל לתוך הבינה המלאכותית ולחנות אפליקציות AI נפרדת עליה החברה צפויה לדבר בכנס המפתחים שלה בתחילת הקיץ", כתב האנליסט. "לפי דעתנו, המטרה הסופית של אפל היא שה-Vision Pro יעבדו לצד האייפון ומכשירים אחרים של החברה במהלך השנים הקרובות, עם המון הזדמנויות בעולם הבינה המלאכותית הקשורות לבריאות, כושר, תכני ספורט וטכנולוגיות אוטונומיות".
- 1."הצעד הראשון של אפל לתוך AI"? מה? מה הקשר? (ל"ת)CTO בתחום 31/01/2024 10:26הגב לתגובה זו
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
