אפל משקפיים
צילום: טוויטר

הביקורות על משקפי המציאות הרבודה של אפל התחילו להגיע - המשקיעים לא מתלהבים

"המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים"
אדיר בן עמי | (1)

הביקורות הראשונות על משקפי המציאות הרבודה של אפל  APPLE Vision Pro התחילו להגיע והן כנראה לא יגרמו לכם לרוץ להשקיע אלפי דולרים בטכנולוגיה החדשה. וזה לא מפתיע. המשקפיים החדשות של אפל הן עדיין נחשבות מוצר ניסיוני עם מחיר גבוה מאוד בקטגוריית נישה וסביר שיקח זמן רב עד שאפל תהנה מתוספת משמעותית להכנסות. 

ענקית הטכנולוגיה החלה לקבל הזמנות מראש כבר לפני מספר שבועות, לקראת ההשקה הרשמית ביום שישי האחרון וראתה עד כה ביקוש גבוה. המחיר של המשקפיים עומד על 3,499 דולר לגרסה הבסיסית, עם מחירים גבוהים יותר לגרסאות עם יותר זיכרון. בנוסף, לא ניתן להרכיב משקפיים בזמן השימוש במוצר של אפל, כך שאנשים הזקוקים לעדשות מיוחדות יצטרכו לשלם תוספת. כולל מיסים, המשקפיים יכולות בקלות להגיע ליותר מ-4,000 דולר. 

נראה כי הדעת השלטת בקרב המבקרים טוענת כי ממש לא דחוף לרוץ ולרכוש את המוצר אם אתם לא מפתחים או חברות שעובדות עם אפל. "אתם כנראה לא הולכים לקנות את ה-Apple Vision Pro ב-3,500 דולר", כתבו בוול-סטריט ג'ורנל. "אלא אם אתם מפתחי אפליקציות או מעריצים מושבעים של אפל, סביר שתעדיפו להשקיע את הכסף בטיול טוב להר געש בהוואי. המשקפיים של אפל מחזיקות בכל המאפיינים של מוצר בדור הראשון: הן גדולות כבודות, עם חיי סוללה גרועים ומעט אפליקציות טובות , בנוסף לבאגים מבאסים". 

גם ב-CNET נתנו ביקורת דומה:" המשקפיים הן התלבושת הלבישה הטובה ביותר שניסינו אי פעם", כתבו באתר הטכנולוגי. "אבל במחיר שלו ועם כל כך מעט אפליקציות, ה-Vision Pro הוא לא מכשיר שהייתי ממליץ עליו לאף אחד מהחברים או המשפחה שלי". 

למרות כל זאת, אנליסט וודבוש, דן איבס - הנחשב לאחד האנליסטים השוריים ביותר על מניית אפל - צופה כי החברה תמכור 600,000 משקפיים בשנת 2024, לעומת הצפי הקודם ל-400,000. "זהו הצעד הראשון של אפל לתוך הבינה המלאכותית ולחנות אפליקציות AI נפרדת עליה החברה צפויה לדבר בכנס המפתחים שלה בתחילת הקיץ", כתב האנליסט. "לפי דעתנו, המטרה הסופית של אפל היא שה-Vision Pro יעבדו לצד האייפון ומכשירים אחרים של החברה במהלך השנים הקרובות, עם המון הזדמנויות בעולם הבינה המלאכותית הקשורות לבריאות, כושר, תכני ספורט וטכנולוגיות אוטונומיות". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    "הצעד הראשון של אפל לתוך AI"? מה? מה הקשר? (ל"ת)
    CTO בתחום 31/01/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.