ups
צילום: טוויטר

מניית UPS נופלת ב-8% - הרווחים ירדו, תשחרר 12,000 עובדים

החברה רשמה לרבעון האחרון רווח תפעולי של 2.5 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.47 דולר על הכנסות של 24.9 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח תפעולי של 2.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.44 דולר עם הכנסות של 25.4 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (2)
נושאים בכתבה UPS משלוחים

ענקית המשלוחים UPS UNITED PARCEL SERVICE פרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי ורשמה רווח תפעולי חלש מהצפוי. גם התחזית ל-2024 לא תרמה, כאשר החברה הודיעה כי תפטר 12,000 עובדים בניסיון להשתלט על ההוצאות. 

החברה רשמה לרבעון האחרון רווח תפעולי של 2.5 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.47 דולר על הכנסות של 24.9 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח תפעולי של 2.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.44 דולר על הכנסות של 25.4 מיליארד דולר. לפני שנה חברת המשלוחים דיווחה על רווח תפעולי של 3.2 מיליארד דולר ורווח למניה של 3.62 דולר ממכירות של 27 מיליארד דולר. בין הסיבות להאטה: נפחים נמוכים יותר בעקבות המצב הכלכלי המאתגר, בנוסף למשא ומתן עם איגוד העובדים שגרם לעסקים לעזוב את UPS בכדי להימנע משביתה אפשרית. 

הנפחים בארה"ב ירדו ב-7.4% משנה לשנה ברבעון הרביעי, בעוד הנפחים בשוק הבינלאומי ירדו ב-8.3%. בעוד UPS הצליחה להימנע משביתה של איגוד העובדים Teamsters, עסקת העבודה החדשה יצרה בעיה נוספת: העובדים קיבלו העלאות שכר משמעותיות בכדי לקזז את האינפלציה הגבוהה בשנים האחרונות. חברת המשלוחים לא מסוגלת להעלות את המחירים בבת אחת על מנת לקזז את העלויות הגבוהות ומתכננת להעלות מחירים לאורך זמן, מה שצפוי לבסוף להחזיר את שולי הרווח לרמות הגבוהות יותר. 

"2023 הייתה שנה ייחודית וקשה ולאורך כל זה נשארנו ממוקדים בשליטה במה שאנחנו יכולים לשלוט, נשארנו עם האסטרטגיה שלנו וחיזקנו את הבסיס שלנו על מנת להיות מוכנים לצמיחה עתידית", אמרה מנכ"לית UPS קרול טומה. 

בשנת 2022 שולי הרווח התפעולי עמדו על כמעט 14%, לעומת זאת ב-2023 שולי הרווח עמדו על מתחת ל-11%. בוול-סטריט צופים כי שולי הרווח ישתפרו בערך ב-0.5 נקודת אחוז בשנה בממוצע במהלך שלושת השנים הבאות ויחזרו ל-12.5% עד 2026. לשנת 2024, ב-UPS צופים שולי רווח תפעולי של 10.3% עם רווח תפעולי של 9.6 מיליארד דולר ממכירות של 93.3 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לשולי רווח תפעולי של 11.3%, עם רווח תפעולי של 10.7 מיליארד דולר על הכנסות של 95.7 מיליארד דולר. 

UPS אמרה כי הצליחה להחזיר 60% מהעסקים שעזבו בעקבות החששות משביתת איגוד העובדים. בנוסף, בשנה שעברה אמזון היוותה לבדה 11.8% מהכנסות החברה, כאשר ענקית הקמעונאות פועלת בכדי לייצר שירות משלוחים משלה. הנהלת UPSהודיעה כי תפטר 12,000 עובדים על מנת לקצץ בעלויות של מיליארד דולר לשנה. האנליסט ברנשטיין דיוויד ורנון כינה את תחזית החברה "אומללה" ונתן דירוג קנייה למניית UPS עם מחיר יעד של 220 דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

ענקית המשלוחים נסחרת לפי שווי של 124.6 מיליארד דולר עם מכפיל רווח עתידי של 16.2, זאת לאחר שמניית החברה ירדה 6.8% מתחילת השנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 31/01/2024 05:05
    הגב לתגובה זו
    טוב זה אמצע הלילה בישראל אתם בטח גמורים. נחליק לכם...
  • 1.
    דבר לא יקרה ל-UPS אם תרד ל-84 $ (ל"ת)
    דש 30/01/2024 22:02
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.