ברקשייר האת'ווי מעדכנת את הפורטפוליו - מי בפנים ומי בחוץ?
ברקשייר האת'ווי BERKSHIRE HATHAWAY B של וורן באפט מכרה את יתרת אחזקותיה בג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS ברבעון השלישי. בנוסף, החברה ביקשה מהרשות לניירות ערך האמריקאית לשמור בסוד את אחת או יותר מאחזקותיה והשמיטה את האחזקות הללו מהדוחות שהגישה.
קיימת סבירות גבוהה שהמניות הללו הן של חברה פיננסית. שכן, בטופס ה-10Q האחרון חשפה ברקשייר כי החזקותיה במניות פיננסיות עלו ברבעון ב-1.2 מיליארד דולר, כשהחברה נמנעת מלחשוף בטופס ה-13F במה השקיעה. באפט מבקש מדי פעם חיסיון כאשר ברקשייר צוברת מניות ואינו רוצה להטות את השווקים. ברקשייר עשתה זאת גם בסוף 2020 שהחברה צברה אחזקות בשיברון CHEVRON CORP ובורייזון VERIZON .
כדאי לציין כי באפט מבקש הפעם חיסיון על מה שהוא החזקה שנחשבת קטנה עבור ברקשייר - ככל הנראה בסביבות המיליארד דולר - כשתיק ההשקעות הכולל עומד על 350 מיליארד דולר. באפט כמובן לא אוהב לחשוף יותר ממה שהוא חייב על המהלכים שלו בבורסה, כדי שיוכל להשיג את המחיר האידיאלי. זה נחשב יוצא דופן שמשקיעים גדולים מבקשים סודיות מה-SEC ולפעמים הרשות לא נענית לבקשה.
לפי הגשת ה-13F, ברקשייר כבר לא החזיקה במניות ג'נרל מוטורס בסוף הרבעון השלישי. מניות יצרנית הרכב ירדו ב-16% מתחילת השנה כשהחברה התמודדה גם עם שביתות עובדים שהסתיימו לאחרונה. ברקשייר מכרה גם כמה מהאחזקות הקטנות שלה, כולל פוזיציות בפרוקטר וגמבל PROCTER & GAMBLE , מונדלז אינטרנשיונל MONDELEZ ו-UPS UNITED PARCEL SERVICE . בנוסף, החברה הקטינה את אחזקותיה ב-HP HP ובענקית הנפט שיברון.
הפוזיציות החדשות
- אינדיקטור באפט בשיא של 223%: אזהרה לשוק המניות האמריקאי
- באפט מגייס חוב במטבע היפני - רמז להגדלת פוזיציה במניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקשייר הציגה פוזיציות חדשות ב-Liberty Live, הן במניות קלאס A והן במניות ללא זכות הצבעה. האחזקות הללו, בסך 16 מיליון מניות, היו תוצאה של ספין-אוף שבוצע באוגוסט מ-Liberty SiriusXM בה החזיקה ברקשייר כ-63 מיליון מניות. כל מחזיק ב-Liberty SiriusXM קיבל 0.25 מניות של Liberty Live Tracker עבור כל מניה. בוול-סטריט מאמינים כי החזקת Liberty SiriusXM הייתה יוזמה של טד וושלר, אחד משני מנהלי השקעות שעובדים עם באפט. וושלר וטוד קומבס, מנהל נוסף בברקשייר, מנהלים כ-10% מתיק המניות של החברה ולעיתים קרובות פועלים מבלי לעדכן את באפט.
החברה של וורן באפט, פתחה פוזיציות גם ב-Sirius XM SIRIUS XM HOLDINGS בשווי של 44 מיליון דולר. מניות Sirius קפצו היום (רביעי) ב-8%, כשסביר להניח שגם הפוזיציה הזו נפתחה על ידי וושלר. בנוסף, החזקה נוספת של כ-223 אלף מניות ב-Atlanta Braves Holdings, שכנראה הגיעה מהספין אוף של Liberty Formula One.
מה המצב של ההחזקות הוותיקות של ברקשייר?
חלקה של ברקשייר באפל APPLE , המהווה כ-50% מתיק ההשקעות של החברה, ירד ל-157 מיליארד דולר מ-176 מיליארד דולר לרבעון, אם כי ברקשייר לא רכשה או מכרה מניות כלל. בנוסף, החברה שמרה על החזקות וותיקות שלה כמו בנק אוף אמריקה BANK OF AMERICA , אמריקן אקספרס AMERICAN EXPRESS וקוקה קולה COCA COLA ללא שינוי.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.לרון 16/11/2023 04:16הגב לתגובה זומסיבות שונות,לדומא SIRIUS שנים סביב 5$ KHC וכן הלאה,אני כן עוקב אחר ג'ים סימונס ומיליארדרים נוספים,לא המלצה
- יעקב 16/11/2023 15:46הגב לתגובה זוותראה שהצליח
- חייל אלמוני 16/11/2023 10:47הגב לתגובה זוהוא מפעיל אלגו למסחר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
