זיו סגל
צילום: משה בנימין
בלוגסטריט

מה שילוב הסקטורים החזקים עכשיו ואיזה סקטור אולי מפתיע בחולשתו?

מה אומרים הגרפים של השוק נכון לעכשיו, האם זה הזמן לחזור לזהב, מה אפשר להגיד על רובלוקס ו-PATH, ומה לגבי טבע?
זיו סגל | (5)

​היום נתחיל ישר עם הגרף של ה - S&P500. נשתדל להסתכל למציאות בעיניים. מה רואים עליו?

1. התמיכה האופקית ב-3800 עבדה ולכן יש לה משמעות להמשך.

2. המדד רוקד סביב הממוצע ל - 200 יום, מה שמאפיין את המגמה האופקית אותה הגדרנו בשבוע שעבר.

3. עכשיו שימו לב ל - RSI (האינדיקטור התחתון שסימנתי עליו מלבן סגול). אתם רואים שתקופה מסוימת הוא נע רק מעל רמת ה - 50 ועכשיו הוא נע רק מתחת ל - 50. עובדה זו מאשרת את סיומו של הגל העולה הנוכחי ורמת ה - 50 היא עכשיו גם איזה שהוא סמן עבורנו. חציה מחודשת שלה למעלה תהיה סימן שורי.

 

שאר האינדיקטורים נראים בסדר לאזור תמיכה כך שאנחנו נשארים עם הגדרת המגמה כאופקית כל עוד המדד מעל 3800.

 

נעבור לנאסד״ק 100. רואים בפירוש שיש לו חיים משלו והוא ממשיך להתחזק בהשוואה ל - S&P500 ולמעשה מתקן חולשה יחסית מהעבר. זה מה שמחזיק את השוק ומאשר את ההערכות שהובאו כאן בשבוע שעבר. אבל, יום המסחר האחרון מיצר קצת דאגה ביחס למדד לאור תבנית שיווי המשקל. שימו לב לקו שהוספתי בין 12250 ל - 12500. נראה שחציה שלו למטה תהיה סימן מדאיג נוסף.

 

שורה תחתונה: קצת קשה ליצר שורה תחתונה מהנ״ל אבל אם בכל זאת ננסה אזי הגדרת המגמה היא מגמה אופקית, 3800 זו רמת המבחן המשמעותית (S&P500) וישנם כמה סימנים מדאיגים ביחס אליה. אפשר אולי להמתין עם ניצול הזדמנויות עד שנראה מה קורה עם הסימנים האלו.

 

מכירת מניות אנרגיה

דיברנו על התאמות של התיק. בדרך כלל אנחנו עוסקים כאן בשאלה מה לקנות אבל השאלה מה למכור לא פחות חשובה.

 

תסתכלו על XLE, גרף קרן הסל למניות האנרגיה. שברה רמת תמיכה אופקית. התמקמה משמעותית מתחת לממוצע ל - 200 יום (בהשוואה ל - S&P500 לדוגמה), חלשה בהשוואה ל - S&P500 ועומדת למבחן תמיכה אחרון מעל רמת פיבונאצ׳י תחתונה. המשמעות היא שהחזקתה לא תורמת לתיק ולכן כמהלך של התאמות / ניהול סיכונים אפשר לצמצם אחזקות מהסקטור. מה זה אומר על אינפלציה, המלחמה באוקראינה וכו׳ וכו׳? משאיר לכם לנחש.

 

מעניין בהקשר הזה להסתכל על OXY, אחזקת אנרגיה של וורן באפט. מכפיל פנטסטי של 4.6. ובכל זאת, ירדה יפה מהשיא ובסכנת ירידה כמו כל הסקטור. מהלך מתחת ל - 55 יהיה סימן מכר למרות המכפיל ובאפט. 

עובדה זו קצת מחזירה אותנו לדיון שלנו על ניתוח טכני ותחזיות. גרפים משקפים מחשבות על העתיד. כאשר אתם מגבשים דעה על השוק על בסיס עובדות ידועות או חששות מאירועים דומים לכאלו שקרו בעבר יש סיכוי גבוה שהיא לא תהיה מסונכרנת עם השוק. לכן, מניה כמו OXY, שיש לה סיבות כלכליות להיחשב כמעניינת, וכך גם מניות אחרות, יכולה בכל זאת לרדת (OXY ירדה מ - 75 לכמעט 55 דולר) למרות הנתונים הכלכליים. במקרה של OXY ניתן להסביר זאת גם די בקלות בשל רמת ההתנגדות שהיא נתקלה בה.

 

מעניין לראות שהסקורים הראשיים שכן חזקים עכשיו מול ה-S&P500  הם אלו שנחשבים הגנתיים: תקשורת, בריאות, תשתיות וצרכנות קבועה ביחד עם הטכנולוגיה. עוד דוגמה ליכולת של השוק ליצר סיפורים משלו.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הזהב מפגין את אצילותו

הזהב חזר לתפקידו ה״מסורתי״ להיות מפלט - מקלט למצב של חששות פיננסיים ומממש את המגמה העולה שצוינה כאן זה מכבר. תוכלו לראות על הגרף של GLD, אחת מקרנות הסל שעוקבות אחרי הזהב, את פריצת השיא האחרון וההתחזקות בהשוואה למדד. סימן חיובי להמשך.

 

בשבוע שעבר רשמתי כמה מעניות מעניינות לרבות RBLX. אליה אני רוצה להוסיף היום את PATH (מתייחס לשתיהן כדוגמה למניות טכנולוגיה חבוטות שמתעוררות). המניה קפצה בשבוע שעבר אל רמת התנגדות אז לא נראה שכדאי למהר לרכוש אותה עכשיו. אבל, תיקון לכיוון הממוצע הנע וסימני תמיכה יהיו ראויים להסב את תשומת ליבנו.  RBLX עצמה מתקדמת יפה מאוד, סגרה פער מחיר יורד וממשיכה להיות מעניינת.

 

נסיים עם שאלה של שרון שנשאלה כאן בתגובות ביחס למניית טבע. בסך הכל המניה די מדשדשת ועל פניו לא כל כך מעניינת. אבל, אם אתם חושבים עליה מחשבות כלכליות טובות תוכלו להבחין בסימן חיובי קל של התעגלות. ניסיון רכש מעל 8 דולר הוא הגיוני.

 

בהצלחה

 

כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מתן 22/03/2023 21:59
    הגב לתגובה זו
    בסופו של יום אין באמת צורך בכל ההסברים והסיפורים שאנחנו ממציאים על הגרף. כי בסופו של יום כל הסיפורים האלה פוגעים ביכולת שלנו לראות את המציאות כמו שהיא באמת. יותר עדיף פשוט להסתכל על הגרף ולפועל אך ורק לפי המידע שיש לנו בהווה.
  • 3.
    תודה על הניתוח של טבע (ל"ת)
    שרון 22/03/2023 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ל 20/03/2023 12:38
    הגב לתגובה זו
    בהתייחסותך למניית RACE שהיא לדעתי יוצאת דופן בכל היבט ולא מהיום,MIND YOU
  • 1.
    כגן 20/03/2023 12:08
    הגב לתגובה זו
    יש תעודות סל ישראליות.
  • ו 20/03/2023 13:00
    הגב לתגובה זו
    איך היא נקראת?
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.