סנטינל וואן
צילום: באדיבות סנטינל וואן

סנטינל וואן מתרסקת ב-12%, מה קרה?

סנטינל תדווח רק בשבוע הבא אבל נופלת יחד עם שאר הסקטור בעקבות דוחות חלשים של המתחרה CrowdStrike שצופה האטה במכירות אבטחת סייבר לעסקים קטנים עקב החשש ממיתון; CrowdStrike מתרסקת ב-18%
אלירן אלישע | (2)

מניות חברות אבטחת הסייבר מתרסקות בוול סטריט בעקבות תוצאות לא טובות ובעיקר תחזית מאכזבת של  CROWDSTRIKE . היא צונחת ב-18% אחרי שמנכ"ל החברה ג'ורג' קורץ אמר למשקיעים שעסקים קטנים וחברות חוששים כעת לקבל החלטות לרכישת תוכנת אבטחה והתוצאה היא שלוקח לחברה יותר זמן לסגור עסקאות, זאת עקב החששות מהמיתון. לדבריו, זו הסיבה העיקרית שגרמה לדוחות המאכזבים. 

בפועל זה כבר קורה זמן לא קטן. החברות מדווחות על כך אחת אחרי השנייה. כך אמר למשל גם מנכ"ל מאנדיי רועי מן בראיון לביזפורטל כבר לפני שבועיים (לראיון המלא לחצו כאן). החברות חוששות מהעתיד ובזמן כזה הן מהדקות את החגורה, מוציאות פחות מזומנים. אם בשנתיים האחרונות המטרה הייתה 'צמיחה בכל מחיר' כדי להראות גידול בשורה העליונה, אז כעת החברות נזהרות מהוצאות שנחשבות פחות בליבת העסק ומחשבות את צעדיהן יותר בזהירות. אז נכון שתמיד צריך אבטחת סייבר, וחברה שתיפול קורבן להאקרים תהיה בבעיה, אבל עדיין - זה איום יחסית רחוק מבחינת רוב החברות, שמסתכלות בעיקר על מה שנמצא להן מול העיניים, ואיומי סייבר זה לא אחד מהם.

מה סבורים האנליסטים? שלושה אנליסטים חושבים שאין סיבה לדאגה

אבל האם יש סיבה לדאגה מבחינת ביצועיה של CrowdStrike ? האנליסטים ב-Evercore ISI חושבים שלא. לדבריהם "העסקים של CrowdStrike הולכים בכיוון הנכון. עם זאת צריך לזכור שתחזית החברה עצמה היו יותר מדי יומרניות, מה שגרם למשקיעים לצפות לצמיחה של יותר מ-30% בהכנסות חוזרת שנתית (ARR)".

מאת'יו הדברג (Matthew Hedberg), אנליסט של RBC קפיטל אמר כי הוא סבור שהחברה היא "הזדמנות קנייה" ואילו ג'פריס אומנם חתכו את מחיר היעד למניה ל-175 דולר (לעומת 220 בתחזית הקודמת) אבל עדיין מדרגים אותה כ"קנייה". לשם השוואה, מחיר המניה כעת עומד על 114 דולר, כלומר אפסייד של 54% על המחיר הנוכחי (לאחר הנפילה).

איך זה משפיע על סנטינל וואן?

חברת הסייבר הישראלית סנטינל וואן  נופלת גם היא ב-12% בשעה זו, בעקבות המתחרה כאמור. היא הונפקה בסוף יוני שנה שעברה לפי שווי של 10.5 מיליארד דולר וצפויה לפרסם את דוחותיה בשבוע הבא (6 בדצמבר). סנטינל וואן עוד הספיקה כמעט להכפיל את שוויה אחרי ההנפקה, אבל מאז היא בנפילה חופשית ואיבדה 70% מהמחיר בהנפקה. כעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 3.8 מיליארד דולר בלבד.

האם גם סנטינל וואן תאכזב בשבוע הבא? האנליסטים צופים שהיא תרשום הכנסות של 111 מיליון דולר והפסד למניה של 22 סנט. ברבעון הקודם אגב היא עקפה את צפי האנליסטים ואפילו העלתה תחזיות אבל בכל זאת נפלה לאחר מכן במסחר. המשקיעים הבינו שהסיבה לתוצאות הלכאורה טובות היא רכישת חברת אטיבו ולא בגלל צמיחה אורגנית של סנטינל עצמה (להרחבה לחצו כאן).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    א 30/11/2022 20:18
    הגב לתגובה זו
    היא הונפקה במחיר מופקע
  • 1.
    שחר 30/11/2022 17:33
    הגב לתגובה זו
    החזרה לשגרה הפכה את חברות הסייבר לשחקניות פחות משמעותיות ממש כמו לפני הקורונה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.