סנטינל וואן מתרסקת ב-12%, מה קרה?
מניות חברות אבטחת הסייבר מתרסקות בוול סטריט בעקבות תוצאות לא טובות ובעיקר תחזית מאכזבת של CROWDSTRIKE . היא צונחת ב-18% אחרי שמנכ"ל החברה ג'ורג' קורץ אמר למשקיעים שעסקים קטנים וחברות חוששים כעת לקבל החלטות לרכישת תוכנת אבטחה והתוצאה היא שלוקח לחברה יותר זמן לסגור עסקאות, זאת עקב החששות מהמיתון. לדבריו, זו הסיבה העיקרית שגרמה לדוחות המאכזבים.
בפועל זה כבר קורה זמן לא קטן. החברות מדווחות על כך אחת אחרי השנייה. כך אמר למשל גם מנכ"ל מאנדיי רועי מן בראיון לביזפורטל כבר לפני שבועיים (לראיון המלא לחצו כאן). החברות חוששות מהעתיד ובזמן כזה הן מהדקות את החגורה, מוציאות פחות מזומנים. אם בשנתיים האחרונות המטרה הייתה 'צמיחה בכל מחיר' כדי להראות גידול בשורה העליונה, אז כעת החברות נזהרות מהוצאות שנחשבות פחות בליבת העסק ומחשבות את צעדיהן יותר בזהירות. אז נכון שתמיד צריך אבטחת סייבר, וחברה שתיפול קורבן להאקרים תהיה בבעיה, אבל עדיין - זה איום יחסית רחוק מבחינת רוב החברות, שמסתכלות בעיקר על מה שנמצא להן מול העיניים, ואיומי סייבר זה לא אחד מהם.
מה סבורים האנליסטים? שלושה אנליסטים חושבים שאין סיבה לדאגה
אבל האם יש סיבה לדאגה מבחינת ביצועיה של CrowdStrike ? האנליסטים ב-Evercore ISI חושבים שלא. לדבריהם "העסקים של CrowdStrike הולכים בכיוון הנכון. עם זאת צריך לזכור שתחזית החברה עצמה היו יותר מדי יומרניות, מה שגרם למשקיעים לצפות לצמיחה של יותר מ-30% בהכנסות חוזרת שנתית (ARR)".
מאת'יו הדברג (Matthew Hedberg), אנליסט של RBC קפיטל אמר כי הוא סבור שהחברה היא "הזדמנות קנייה" ואילו ג'פריס אומנם חתכו את מחיר היעד למניה ל-175 דולר (לעומת 220 בתחזית הקודמת) אבל עדיין מדרגים אותה כ"קנייה". לשם השוואה, מחיר המניה כעת עומד על 114 דולר, כלומר אפסייד של 54% על המחיר הנוכחי (לאחר הנפילה).
- איי.סי.אל: ירידה של 16.5% ברווח הנקי ל-91 מיליון דולר
- ממשיכה במומנטום החיובי: אלוט מכה את הצפי - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה משפיע על סנטינל וואן?
חברת הסייבר הישראלית סנטינל וואן נופלת גם היא ב-12% בשעה זו, בעקבות המתחרה כאמור. היא הונפקה בסוף יוני שנה שעברה לפי שווי של 10.5 מיליארד דולר וצפויה לפרסם את דוחותיה בשבוע הבא (6 בדצמבר). סנטינל וואן עוד הספיקה כמעט להכפיל את שוויה אחרי ההנפקה, אבל מאז היא בנפילה חופשית ואיבדה 70% מהמחיר בהנפקה. כעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 3.8 מיליארד דולר בלבד.
האם גם סנטינל וואן תאכזב בשבוע הבא? האנליסטים צופים שהיא תרשום הכנסות של 111 מיליון דולר והפסד למניה של 22 סנט. ברבעון הקודם אגב היא עקפה את צפי האנליסטים ואפילו העלתה תחזיות אבל בכל זאת נפלה לאחר מכן במסחר. המשקיעים הבינו שהסיבה לתוצאות הלכאורה טובות היא רכישת חברת אטיבו ולא בגלל צמיחה אורגנית של סנטינל עצמה (להרחבה לחצו כאן).
- 2.א 30/11/2022 20:18הגב לתגובה זוהיא הונפקה במחיר מופקע
- 1.שחר 30/11/2022 17:33הגב לתגובה זוהחזרה לשגרה הפכה את חברות הסייבר לשחקניות פחות משמעותיות ממש כמו לפני הקורונה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
