וורן באפט
צילום: דניאל בלום

4 המניות בעלות הדיבידנד הגבוה ביותר בפורטפוליו של וורן באפט

באפט מאמין במניות המחלקות דיבידנד גבוה ומחזיק לא מעט כאלה בפורטפוליו הרחב של חברת ברקשייר האת'אווי שבניהולו, מהן המניות שנמצאות בראש רשימת מחלקות הדיבידנדים של באפט?
עומר רוסו | (4)

גורו ההשקעות וורן באפט, מנכ"ל חברת  BERKSHIRE HATHAWAY A ידוע כמשקיע שמעניק חשיבות לתשואות דיבידנד גבוהות. לדבריו, חברות המשלמות דיבידנדים גבוהים מכות את השוק לאורך זמן.

בפורטפוליו ההשקעות של באפט נמצאות עשרות מניות המחלקות דיבידנד למשקיעים , חלקן אפילו מחלקות דיבידנד המשקף תשואה שנתית של מעל 3%. להלן 4 החברות המשלמות את הדיבידנד הגבוה ביותר מבין החברות בהן משקיע באפט:

סטור קאפיטל  STORE CAPITAL CORPORATION- היא אחת מקרנות ההשקעות בנדל"ן (REIT) שצומחת בקצב מהיר, היא נוסדה ב-2011 על ידי צוות של מנהלים שעבדו יחד בחברות אחרות. החברה מרכיבה פורטפוליו נדל"ן מגוון וצומח המופעל על ידי חברות ביניים וחברות גדולות יותר ויוצרת הון באמצעות ההשכרת הנכסים שלה. ברבעון הראשון של 2022, חילקה החברה דיבידנד בסך של 108 מיליון דולר למשקיעים. באפט מחזיק 14.7 מיליון מניות של החברה, המשקפים נתח של 5.3% בחברה ורק 0.1% מסך הפורטפוליו של באפט, הדיבידנד השנתי למניה מסתכם ב-1.54 דולר למניה, המשקף תשואה שנתית של 5.73%. מתחילת השנה המניה ירדה בכ-23%.

ווריזון VERIZON -היא ספקית הסלולר הגדולה ביותר בארצות הברית המשרתת כ-93 מיליון לקוחות. פעילות הטלקום כוללת שירות אלחוטי, טלפוניה, תעבורת קול ונתונים, קווים פרטיים ושיחות בינלאומיות. אופרציית החברה מגיעה לכ-25 מיליון בתים, עסקים, ושירותים ארגוניים ברחבי ארצות הברית. ברבעון האחרון רשמה החברה רווח נקי של 4.7 מיליארד דולר ותזרים מפעילות של 6.8 מיליארד דולר, 2.6 מיליארד ממנו, חולק בדיבידנדים. באפט מחזיק 1.3 מיליון מניות של חברת הסלולר, אשר מעניקה דיבידנד שנתי של 2.56 דולר למניה המשקפים תשואה שנתית של 5%.

סיטי-גרופ CITIGROUP - חברת שירותים פיננסיים גלובלית הפועלת ביותר מ-100 מדינות בעיקר בשני מגזרים: חטיבת המגזר הפרטי שמספק שירותי בנקאות, אשראי צרכני, משכנתאות, מוצרי ביטוח ומוצרי השקעה, וחטיבת בנקאות ההשקעות שמספקת שירותי בנקאות, חיתום, הנפקות, מיזוגים ורכישות, שירותי ברוקראז׳ וייעוץ השקעות. לא מזמן באפט חיסל את הפוזיציה שלו בוולס פארגו WELLS FARGO & CO מתחרתה של סיטי, ורכש 55 מיליון מניות של סיטי גרופ במקומה. באותו יום מנית סיטי גרופ זינקה ב-8%. באפט מחזיק באותן 55 מיליון מניות המהוות 2.8% ממניות החברה, סיטי מעניקה דיבידנד שנתי של 2.04 דולר למניה, המשקף תשואה שנתית של 4%.

קראפט - היינץ  THE KRAFT HEINZ - יצרנית האוכל והמשקאות השלישית בגודלה בעולם לאחר פפסיקו PEPSICO INC ונסטלה NESTLE SA ADR גם נמצאת בתיק ההשקעות של באפט, החברה מייצרת מגוון מוצרים החל מקפה, מיצים ומשקאות, ועד לגבינות ומוצרי חלב, וכמובן את הקטשופ, המיונז והחרדל של החברה שכולנו מכירים. במאזן החברה נמצאים 3 מיליארד דולר במזומנים, בנוסף לתזרים השוטף ברבעון באחרון שייצר 486 מיליון דולר. החברה שילמה בדיבידנד ברבעון האחרון כ-490 מיליון דולר. באפט מחזיק 325 מיליון מניות של החברה, אשר מהווים  26.6% מהחברה,המניה תופסת גם מקום נכבד בפורטופוליו של באפט של 4%. הדיבידנד השנתי שהיינץ מחלקת הוא 1.6 דולר למניה המשקף תשואה שנתית של 4.21%.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הנה תגובות של ישראלים שמייעצים לבאפט: (ל"ת)
    מארק 22/07/2022 13:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תבדקו כמה צים חילקו ותחזרו אלי (ל"ת)
    לירון 21/07/2022 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמי 20/07/2022 03:34
    הגב לתגובה זו
    כמו צים, או pbr חברת הנפט הברזילאית
  • גם תשואת דיבדנד גבוהה חריגה אמורה להדליק נורה אדומה (ל"ת)
    אבי 20/07/2022 07:30
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.