תשכחו מסיבים וטלוויזיה: איך יראו דוחות ענקיות הטלקום בארה"ב?
בדוחות חברות הטלקום הישראליות, בזק -0.1% שכוללת את פלאפון, פרטנר 0.45% ו סלקום -0.83% , המשקיעים כבר התרגלו לכך שמנויי הסלולר אינם הסיפור האמיתי. כן, עדיין מסתכלים על מצבת המנויים, ואיך נראית ההכנסה הממוצעת פר חודש מכל לקוח (ARPU), ואם אפשר לסחוט את הלימון עוד יותר. בינתיים גם מנויי הדור החמישי לא מביאים בשורה גדולה לנתון הזה. בשנתיים האחרונות היה גם מיקוד בהכנסות משירותי נדידה – מה קרה להן כשהשמים היו סגורים יותר, ואיך התמונה נראיתה כשיותר נפתחו. בגדול, מה שעניין עוד יותר היה המגזר העסקי והמנויים המשלמים על גלישה מהירה בתשתית הסיבים האופטיים, כמו גם השאלה עד כמה פעילות הטלוויזיה היא באמת מנוע צמיחה. אך כל אלה קשורים לקונטקסט הישראלי. אם להסתכל על ענקיות הטלקום בוול סטריט, AT&T INC (T), VERIZON (VZ) ו- T-MOBILE (TMUS) שתדווחנה בשבוע הקרוב, המיקוד נראה אחרת.
מעבר לים, מצבת מנויי הסלולר מעניינת הרבה יותר, ולכן גם ההכנסות שנובעות מהמגזר. ב-12 החודשים האחרונים מניות הטלקום הציגו ביצועי חסר. מנגד, יש שרואים את התמחורים שלהן כנוחים, לבטח בתקופה של העלאות ריבית בה המשקיעים מחפשים מניות דפנסיביות וכאלה שמחלקות דיבידנדים. לכן, מתחילת השנה בעוד ה-S&P 500 ירד ב-7.5%, מניית At&t עלתה 8.5%, זו של T-Mobile הוסיפה 15% ווריזון עלתה 6%.
ב- BANK OF AMERICA (BAC) האנליסט דיויד ברדן סבור שהפעם הדוחות הרבעוניים של חברות הסקטור יהיו חשובים כדי להגביר את תחושת הביטחון של המשקיעים. אלה, עד לפני כמה חודשים, עוד חששו שהגידול במספר המנויים יאט, מה שיצריך את החברות להוריד מחירים כדי למשוך עוד לקוחות, תוך פגיעה בשולי הרווח. "יש הבנה הולכת וגוברת שיסודות חזקים של הכלכלה, כמו שיעור אבטלה נמוך ושיא במספר העסקים החדשים, יתמכו בצמיחת חברות הטלקום בטווח הקרוב", כותב ברן.
הראשונה שתדווח היא At&t, שבאחרונה השלימה את פיצול וורנר בראדרס כספין-אוף, תוך מיזוגה עם דיסקאברי לחברה נסחרת חדשה – (WBD). דוחות הרבעון עדיין יכללו את תוצאות וורנר, אבל המשקיעים אם כן פחות יסתכלו עליהן. ההכנסות במגזר הסלולר צפויות להסתכם, כך לפי האנליסטים ב-28.2 מיליארד דולר – כמעט ללא שינוי מלפני שנה, וה-EBITDA המתואם של המגזר אמור לעמוד על 11.8 מיליארד דולר, גידול של 3% בשנה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מעריכים בשוק לתוספת בנטו של 573 אלף מנויים ברבעון – הרבה יותר נמוך מתוספת ממוצעת של 1.1 מיליון מנויים נטו ברבעון אשתקד. ככל שמנויים חדשים פחות מגיעים, כדי להגן על הנטו, שכפי שצויין הוא ב"נטו", כלומר, בניכוי לקוחות נוטשים, בחברה מנסים להפחית את שיעור הנטישה. את זה הם עושים דרך הנחות על טלפוניים והצעות שדרוגים. ה-ARPU אמור לעמוד על 53 דולר ללקוח – ירידה של 2% בשנה. ועדיין – גבוה בהרבה מהסכומים שמשלמים מנויי סלולר בארץ. נכון, גם פה וגם בארצות הברית בסוף הלקוחות מדברים בטלפון – אך שם השירותים, לרבות תשתית הדור החמישי ומה שמקבלים בעבור הכסף, טובים יותר (וזה לא שהפרישה מושלמת).
גם ל-At&t יש פעילות בתחום הסיבים האופטיים באינטרנט, אך שוב, היא אינה בפוקוס של המשקיעים. במגזר זה תוספת המנויים נטו אמורה להיות 288 אלף בתי אב ברבעון, כך לפי הערכות האנליסטים. בסך הכל בשורה העליונה אלה מצפים להכנסות של 382 מיליארד דולר, רווח מתואם של 61 סנט למניה (4.5 מיליארד דולר בסך הכל), EBITDA של 11.9 מיליארד דולר ותזרים מזומנים חופשי של 5.2 מיליארד דולר.
וריזון תדווח מחר והציפייה ממנה היא לרווח של 1.34 דולר למניה (גידול של 3 סנט בשנה, ו-5.7 מיליארד דולר בסך הכל), על הכנסות שתצמחנה ב-2% ל-33.7 מיליארד דולר. ה-EBITDA המתואם צפוי להסתכם ב-512.2 מיליארד דולר.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אצלה, במקום להגדיל את ההכנסות דרך הגדלת מספר המנויים, והשקעה בשיווק לשם כך, מנסים יותר להגדיל את ה-ARPA (הכנסה ממוצעת מחשבון משתמש, מעט שונה מ-ARPU, והנתון עליו מדווחת ורייזון במקומו) בכך שיעבירו אותם לתכניות יקרות ורווחיות יותר. אנליסטים חושבים שנראה בדוח ירידה של כ-50 אלף מנויים, ובכל זאת שה-ARPA יגדל ב-12% ל-135.4 דולר.
האחרונה ברשימה, T-Mobile תחשוף מספרים לרבעון רק ביום רביעי. תחזית הקונצנזוס של האנליסטים מניחה רווח של 44 סנט למניה (278 מיליון דולר בסך הכל) על הכנסות של 20.2 מיליארד דולר. ה-EBITDA ברבעון צפוי להיות בסך 6.8 מיליארד דולר. בגזרת המנויים צפויה תוספת של 1.1 מיליון כאלה, וה-ARPU אמור להישאר ברמה של 47.7 דולר.
- 1.לרון 21/04/2022 09:53הגב לתגובה זוממה שכתבת ה פ ע ם,בד"כ כתבות איתי טובות,מה לגבי שינוי שם המשפחה??ולעיניינינו,STOCK PICKING זה לא,מלבד בנק אוף אמריקה אולי,כל השאר ממש לא ולאורך התקופה הכי טובה שהיתהבבורסה EVER,חסרה לרשימה המעפנית רק TEF...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
