חברת Demostack השלימה גיוס של 34 מיליון דולר בסבב B
חברת Demostack הישראלית המפתחת פלטפורמה ליצירת דמו (Demo) עבור צוותי מכירות של חברות SaaS השלימה סבב גיוס B בהיקף של 34 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה Tiger Global Management, בהשתתפות של Bessemer Venture Partners, Amiti Ventures ו-Operator Collective. לפני שנה השלימה Demostack את סבב גיוס A בהיקף של 13.5 מיליון דולר, ובסוף שנת 2020 ביצעה החברה גיוס סיד של ארבעה מיליון דולר. בסך הכל גייסה החברה 51.5 מיליון דולר במהלך שנה וחצי.
Demostack, שהוקמה על ידי יהונתן פרידמן, אהרון בר חכים וגלעד אבידן, פיתחה מערכת המאפשרת ליצור דמו מותאם ללקוח לכל שיחת מכירה של מוצרי תוכנה. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מסוגלת "לשכפל" את הפרונטאנד של הלקוח, להפרידו מהבק-אנד וליצור הדמיה המשקפת את הגרסה המקורית. באופן הזה, אנשי המכירות יכולים לבצע בקלות שינויים בדמו, ללא צורך בשימוש בקוד או בצוות הפיתוח, לערוך אותו ולהדגים את מוצר התוכנה שלהם על גבי סביבת הדמו המשוכפלת.
המייסד השותף והמנכ״ל של Demostack, יהונתן פרידמן, אמר היום כי ״ההשקעה האחרונה ממצבת אותנו כמובילי השוק בפתרונות של חוויית דמו, ומאפשרת לנו להמשיך להשקיע בפיתוח, בחדשנות ובצמיחה הגלובלית. אנו מאמינים שהמגמה של שיחות מכירה מרחוק תימשך גם בעתיד והלקוחות מצפים מחברות תוכנה לחווית קנייה חלקה ומותאמת אישית, למרות המרחק. במצב כזה ישנה חשיבות מכרעת לאיכות הדמו. Demostack הוקמה כדי לסייע לצוותי המכירות להתאים את עצמם לשוק המשתנה ולשפר באופן מהותי את חווית המכירה ותוצאותיה".
ב–Demostack מתכננים כעת להגדיל את דריסת הרגל בשוק הבינלאומי, על ידי השקעה נוספת במשאבי מחקר ופיתוח, מכירות ושיווק ברחבי ארצות הברית, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. החברה, שפועלת מסן פרנסיסקו, תל אביב ומנובי סאד שבסרביה, תשתמש בכספי הגיוס בין היתר כדי להרחיב את מרכז הפיתוח שלה בתל אביב ולגייס כ–50 עובדים חדשים עוד ב-2022. כיום מעסיקה החברה 93 עובדים מתוכם 52 בישראל.
ג׳ון קיורטיוס, שותף ב–Tiger Global Management, אמר כי ״לפני הקמת Demostack, צוותי מכירות נאלצו לעבוד עם צוותי הפיתוח בכדי להוסיף ולשנות מידע בסביבת הדמו שלהם, דבר שלעיתים הצריך שבועות של עבודה והגביל במידה רבה את היכולת של צוותי המכירות להציג עבור הלקוח את יתרונות המוצר. Demostack שינתה את חוקי המשחק עבור מכירה של תוכנות, ואנחנו שמחים לקחת חלק במהפכה שהיא מובילה".
אדם פישר, שותף ב–Bessemer Venture Partners, הוסיף: ״לאור ההצלחה של Demostack בשנה האחרונה, אנו נרגשים להמשיך ולהשקיע בחברה גם בסבב הנוכחי. אנו צופים כי בקרוב צוותי מכירות יצטרכו להביא עמם לפגישה רק שני דברים — מצגת והדגמה של המוצר שלהם ב–Demostack״.
״Demostack ממשיכה להוכיח כי הצוות שמוביל אותה הוא אחד הצוותים החדשניים ומלאי התשוקה בעולם הטכנולוגיה, ששם לעצמו למטרה לשנות ולהוביל את כל סביבת מוצרי הדמו״, אמר בן רבינוביץ מ–Amiti Ventures. ״הזדמנות מיוחדת כזו להשקעה לא פוגשים כל יום״.
בין המשקיעים והאנג'לים שהשקיעו בחברה בסבבים קודמים והשתתפו גם בסבב הגיוס הנוכחי ניתן למצוא את: לילה סקה, מנכ״לית Ironclad; דן עדיקה, מנכ״ל ומייסד WalkMe; עמית בן-דב, מנכ״ל ומייסד שותף של Gong, ואילון רשף, מייסד שותף ומנהל מוצר ראשי (CPO) של Gong; תומר לונדון, מייסד שותף ומנהל תהליך ראשי של Gusto; ריץ׳ ליאו, מנהל סיכונים ראשי (CRO) של Everlaw; רוני זהבי, מייסד שותף ומנכ״ל של Hibob; קלארק וולברג, מנכ״ל InVision; דס טריינור, מייסד שותף של Intercom; דניס לינדרס, מנהל תהליך ראשי ב-Procore Technologies; לארס נילסון, סמנכ״ל פיתוח מכירות גלובליות ב-Snowflake; אמין מקהני, סמנכ״ל בכיר לאסטרטגיית צמיחה ב-Bento Box; וזאק לוריק, סמנכ״ל הנדסת פתרונות ב–Slack.
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
"חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
"חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
